skallstorp 11 Anmeld indhold Skrevet April 29, 2009 Efter 13 år i det Svenske må jeg vide det. Åttika sprit 12 % er det et samme som alm Dansk eddike? Skal lave Thai salat i morgen hvor jeg skal koge eddike og sukker til at hälde over. Hjääääälp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2009 Efter 13 år i det Svenske må jeg vide det. Åttika sprit 12 % er det et samme som alm Dansk eddike? Skal lave Thai salat i morgen hvor jeg skal koge eddike og sukker til at hälde over. Hjääääälp Ifølge mine svenske naboer, så er det ikke det samme... Den svenske variant er meget meget stærkere! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2009 Tänkte det nok Men kan man så ikke få alm eddike herovre?? Hvad gör jeg så Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2009 Men kan man så ikke få alm eddike herovre?? Hvad gör jeg så Nej, almindelig eddike kan ikke købes herovre. Undertegnede og naboerne importerer det fra DK til madlavning og rengøring :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret April 29, 2009 Eddike Den svenske udgave fortyndes ca. 3 gange så svarer den til den Danske hvide eddike. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2009 Men kan man så ikke få alm eddike herovre?? Hvad gör jeg så Kan du ikke erstatte det med risvineddike? Det ved jeg kan købes i ICA:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Den svenske udgave fortyndes ca. 3 gange så svarer den til den Danske hvide eddike. Hvor kan man købe den svenske udgave? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 Hvor kan man købe den svenske udgave? ICA har den gerne i nærheden af konserves (og syltede sager). Blå-hvid eller rød-hvid etikette hvor der vist står Skånske åttikafabriker eller sår'n noget. Voila Dette er 24% eddike og dansk husholdningseddike er ca. 5 % (http://da.wikipedia.org/wiki/Eddike), ergo: 1 del 24 % perstorp eddike og 4 dele vand = husholdningseddike :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2010 jeg köber også altid fra Danmark og tager med hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites