Hatte 10 Anmeld indhold Skrevet April 27, 2009 Har været på Golftur til Sverige i Weekenden, med nogle venner. Efter endt spil, går vi ud på golfbanens parkeringsplads, og ser til vores store forbavselse, at der har været en anden bil oppe i vores, så der er en bule, samt en del skrammer på den ene side af bilen. Der er ikke lagt nogen besked, men vi kan se, at det har været en rød bil. Min bil er på danske plader, og skadesforvolderen var ??? Hvad er reglerne for den slags skader, nogen der har nogen erfaring? Mvh. Hatte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Din kaskoforsikring dækker hvis du ikke kan finde synderen. Har du ingen kaskoforsikring dækker du det selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Din kaskoforsikring dækker hvis du ikke kan finde synderen. Har du ingen kaskoforsikring dækker du det selv.Det fik jeg nu ikke (og har helforsikring), da jeg fik en parkeringsskade, det var -ingen vidner -ingen dækning! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Selvfølgelig skal de dække den .... det koster dig bare en selvrisiko, da det så bliver betragtet som om du selv har lavet den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Selvfølgelig skal de dække den .... det koster dig bare en selvrisiko' date=' da det så bliver betragtet som om du selv har lavet den[/quote']Nej, det er ikke en selvfølge, de ville som sagt ikke dække min, da der ikke var vidner -og alle skader der dækkes koster vel en selvrisiko...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Nej' date=' det er ikke en selvfølge, de ville som sagt ikke dække min, da der ikke var vidner -og alle skader der dækkes koster vel en selvrisiko...?[/quote'] De steder jeg har haft (en del) efterhånden, der har der ikke været selvrisiko hvis det har været en parkeringsskade og der var vidne. Den ene gang der ikke var vidne, blev det taget som en alm skade jeg selv havde lavet, og det betalte jeg selvrisiko ud fra. Vil da gerne vide hvor du har forsikret henne, for der skal jeg da aldrig have hvis de ikke dækker en skade som det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Husk det er en dansk bil - svenske selskaber ser anderledes på sådan noget end danske i forhold til selvrisiko ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hatte 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Ville lige tilføje, at jeg har kasko, men en selvrisiko på 3500. Det vil sige, at det er en dyr fornøjelse, at parkere. Og da vi var 4 der kørte i bilen, er der jo vidner på, at det er sket ved golfbanen. Mvh. Hatte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Ville lige tilføje, at jeg har kasko, men en selvrisiko på 3500. Det vil sige, at det er en dyr fornøjelse, at parkere. Og da vi var 4 der kørte i bilen, er der jo vidner på, at det er sket ved golfbanen. Mvh. Hatte Hvor det er sket og hvordan det er sket er i den forstand irelevant - når forsikringen ikke har en modpart at hænge sagen op på må man selv æde den under sin kasko-dækning med dertilhørende selvrisiko og bonustab... Der er de svenske selskaber mere fair - der slipper man i de fleste tilfælde for bonustab, og i nogle tilfælde også for selvrisikoen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2009 Vil da gerne vide hvor du har forsikret henne' date=' for der skal jeg da aldrig have hvis de ikke dækker en skade som det.[/quote']Jeg har ikke den bil mere, så jeg kan knapt huske hvor den var forsikret, tror det var trygg-hansa, som jeg ellers er fuldt tilfreds med. Men måske jeg også misforstår dig lidt. Jeg tror faktisk godt de ville dække det som en egen-forvoldt skade, men det var jeg bare ikke tilfreds med, for det var det jo ikke... I sidste ende var det ihvertfald lettere at få lavet udenom forsikringen. Synes bare det er utroligt at de kræver vidner til "ulykken" -HVIS nogen ser det, hvor mange vil så lige stille sig op og vente på bilens ejer? (ja man kan skrive en lap, meeeen tvivler på dette, tror desværre ret mange vil lægge mærke til noget:() Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2009 Jeg havde en skade på min (svenske) bil hvor der var en der havde kvæstet venstre sidespejl mens jeg holdt parkeret. Ingen vidner. Min forsikring hos TryggVesta dækkede den på kasko (fullforsäkring) delen af forsikringen hvis jeg ville have det. Min selvrisiko på kasko oversteg dog hvad det kostede at få spejlet fikset så det var ikke relevant. Til gengæld dækkede den tillægsforsikring jeg har mod hærværk og p-skader IKKE - det havde jeg nok forventet - netop pga manglende vidner. Men hvor tit har man nu vidner til p-skader? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2009 Har selv lige fået en p-skade på bilen - indtil videre så har trygghansa valgt at dække skaden fuldt ud, dog skal jeg betale min selvrisiko på 3000 sek. Men skaden er desværre meget dyre end det. Mister dog ikke bonustrin eller noget som helst - og det hele tog 10 min at anmelde over telefonen, og jeg bestemmer selv værksted jeg vil bruge. Thumps up for dem....indtil videre :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites