Jump to content
credde

Fokus Øresund om Femern...?!?

Recommended Posts

Er der nogen, der kan forklare, hvorfor over halvdelen af det sidste nye blad om Fokus Øresund omhandler Femern forbindelsen... Ja man kan jo snildt gætte sig til, at det endnu engang er pendlerne og andre brugere af Øresundsbron som skal betale for en masse reklame og lobbyisme på Femern forbindelsen. Personligt er jeg klart for en Femern forbindelse men, der skal ikke betales noget fra Øresundsbron til det projekt. Det må være et separat projekt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen, der kan forklare, hvorfor over halvdelen af det sidste nye blad om Fokus Øresund omhandler Femern forbindelsen...
Her er en mulig forklaring: Øresundsbroen ejes delvist af Sund og Bælt, som igen ejer både storebælt og den kommende Femern bro. http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/Om+Sund+%26+B%C3%A6lt/Organisation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, i forvejen fatter jeg hat af at en BRO skal udgive nyhedsmagasiner om sig selv og forsøge at lege integrationskonsulent. Men at man denne gang vælger at køre et overdrevent fokus giver jo endnu mindre mening. Man kan jo sige at GPSen vist svigtede da FOKUS Øresund blev sat i pressen og den så er blevet til FOKUS Femern.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen, der kan forklare, hvorfor over halvdelen af det sidste nye blad om Fokus Øresund omhandler Femern forbindelsen... Ja man kan jo snildt gætte sig til, at det endnu engang er pendlerne og andre brugere af Øresundsbron som skal betale for en masse reklame og lobbyisme på Femern forbindelsen. Personligt er jeg klart for en Femern forbindelse men, der skal ikke betales noget fra Øresundsbron til det projekt. Det må være et separat projekt!
Ifl aftalememorandum af 2007 bliver der brugt en lignende financieringsmodel som ØSB, det fremgår ingensteder at kapital fra Øresundsbrokonsortiet skal financiere noget som helst, men det er jo i sidste ende den samme statskasse :rolleye:http://www.lolland.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FFiles%2FFiler%2FFemern+Baelt%2FMoU_290607.pdf Jeg ser frem imod et ejerforhold som er 100% dansk som ikke påvirkes af en tysk organisation som ligner den svenske SVEDAB AB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da k**t en gang politisk pladder..... Har lige læst mig igennem Fokus Øresund (sjovt nok helt uden for fokus) - af alle Broens stykker propaganda er det her nok den værste. Røg straks ind til computeren og sendte nedenstående som feedback: I beder om feedback, så det skal I få. Jeg har netop læst det seneste nummer af Fokus Øresund, som stort set kun handler om Femern forbindelsen, og er et stort spørgsmålstegn. Hvad skal jeg som daglig pendler på Øresundsbron bruge den information til? Øresund, blev der sagt, jeg er ligeglad med hvad der kommer til at ske på Lolland om 10 år. Dybt irrelevant og jeg undrer mig over titlen på jeres magasin – Fokus Øresund. I må have fået storhedsvanvid på redaktionen. Når den eneste for mig relevante artikel så samtidig omhandler et eksempel på et pendlerpar, der var for dovne til at dyrke et socialt netværk og nu IKKE længere bruger Øresundsbron, knækker filmen da fuldstændig. I må virkelig revurdere jeres redaktionelle linie. Og når I gør det, så lad venligst være med at forsætte i genren, skulderklappende propaganda for vellykket Øresundsintegration, for at forsvare politisk at det er i orden at føre en fuldstændig uansvarlig økonomisk prispolitik. Øresundsbron malker os pendlere og bruger Fokus Øresund til at argumentere for, at det går helt fantastisk med Øresundsintegrationen, på trods af at urimelige høje priser er den største barriere for yderligere integration overhovedet. Det hedder på normalt dansk at pisse på sin kernemålgruppe. Hvis I virkelig skulle være tro mod målgruppen, så satte I ambitionerne ned for jeres magasin, som man bliver nødt til at læse som fanden læser biblen. Heriblandt at cutte redaktionen ned fra 6 til 2 mand for at holde omkostningerne på et rimeligt niveau (Og når I nu er i gang så fjerne bandereklamerne i Parken og helsidesannoncerne i dagbladene). Herefter kunne I så fokusere på indhold, der har med lige netop Øresundsbron at gøre, såsom at fortælle om hvilket vedligehold der skal udføres, hvad en tolder laver, nye tiltag fra kundeservice, trafikanalyser og andre nære ting som har med broen og kun broen at gøre, og som skaber værdi for jeres kernemålgruppe og med garanti også del af læserskaren, nemlig pendlerne. Mere FOKUS i Fokus Øresund, tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
takker, vil keep you posted. Læste tråden inde på Øresundsbrons eget forum. Det er godt nok et slattent argument, herr Vestergaard kommer med, René.
Personligt havde jeg heller ikke regnet andet fra Jacobs side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Jakob Vestergaard satser på at blive noget stort på Femern-broen. Da denne bro er en del længere end Øresundsbroen, kommer den jo til at kræve en del mere personale. Det rækker næppe som på Øresund med tolv direktører med tilhørende sekretariater, bogholderier, administrationer, assistenter, assistenter til assistenter og assistenters assistenters assistenter samt picoliner, picolinehjælpere, it-afdelinger, kantiner, rengøring, service, service-service og sikkerhedsvagter plus sikkerhedsservice for sikkerhedsafdelingerne, og nåja så nogen til at lukke bommen op og i. Da det nye projekt søges etableret i et politisk tomrum vil Vestergaard være selvskreven, da han ganske vist er ude af stand til at kommunikere normalt med almindelige mennesker, men til gengæld formentlig fungerer nogenlunde i buzzwordmiljøet, hvilket kan illustreres af, at der i den tid, Øresundsbroen har eksisteret, aldrig er stillet et eneste kritisk spørgsmål i etablerede medier, der problematiserer broens voldsomme overforbrug på administrationssiden. Det er tilmed lykkedes for ham at pacificere en pendlerforening med slesk tale, te og sandkage. Så læg mærke til Vestergaard, han er fremtidens mand. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi betaler jo allerede nu til Femern broen - Jacob Vestergaards løn og hans propaganda skriverier i FOCUS Øresund :mad:
Det er jo ikke første gang, at Jacob Vestergaard er taget i at lyve...! :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der et nyt Fokus Øresund. Sikke de kan selvfede den. Alle er glade og hele 86 procent mener at Fokus Øresund er et troværdigt medie..... Hmm..... Jeg tror sq Roskilde Banks årsrapporter er mere troværdige.... Og nej, jeg har intet hørt fra Bron efter min klagesang for godt en måned siden. Det var vel heller ikke at forvente. Den her region trænger så meget til et uafhængigt medie, hvis 9 ud af 10 æder Brons propaganda råt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites