Jump to content
Guest Mogens

Klage over en medtrafikant...

Recommended Posts

Om jeg fik en bøde for at filme... small price to pay' date=' for at få en psykopat væk fra vejene.[/quote'] Kan ikke forestille mig politiet vil/kan bruge "dit materiale"...... Og tror kun de vil sende dig hjem med en besked om "vi ser på det, når vi har tid"!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej for selvtægt er naturligvis ikke vejen frem...
Det hjælper iøvrigt heller ikke ret meget, for han ville næppe gætte hvorfor der var ydet hærværk mod hans bil. Men at aflægge ham et besøg er da ikke nogen dårlig ide, men gør det med en kold pilsner og prøv en dialog med manden, tror det har bedre mulighed for at løse problemet;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det hjælper iøvrigt heller ikke ret meget, for han ville næppe gætte hvorfor der var ydet hærværk mod hans bil. Men at aflægge ham et besøg er da ikke nogen dårlig ide, men gør det med en kold pilsner og prøv en dialog med manden, tror det har bedre mulighed for at løse problemet;-)
Ja, manden kører som om han allerede har en kasse under vesten, så én mere fra eller til gør vel ingen forskel, he he he :laugh: På den seriøse side, så er han fandeme livsfarlig :mad: Jeg møder ham også af og til, men spotter ham heldigvis hurtigt - orientering, orientering, orientering :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ha' date=' ha, ha....... Smut du nu bare om på side 12, der finder du hvad du søger :laugh:[/quote'] Eller send en SMS til "72503" med teksten "NMK252". Koster 3 kroner. Så får du navn, by, indregistreringsår, mærke, model, farve sendt som SMS fra transportstyrelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller send en SMS til "72503" med teksten "NMK252". Koster 3 kroner. Så får du navn' date=' by, indregistreringsår, mærke, model, farve sendt som SMS fra transportstyrelsen.[/quote'] Det er nok billigere - og hurtigere - for Kvalm, at hoppe et par sider baglæns ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kig på www.driftinnovation.com Superfede cams!
Tag et kig på Roadhawk's features, og det skinner igennem at det er lavet til formålet. Nemlig at optage kontinuerligt - selv logge hændelser (ud fra pludselig de/acceleration og manøvrer), logge din rute via gps med alle data, og kunne præsentere det hele via Google Maps-integration. Derudover har det en overvågningsfeature til eks. parkering, så du kan forevige hændelser mens du ikke selv er i bilen. Og jeg skulle selvfølgelig ikke bruge det til at optage mine r**-kedelige pendlerture til hjemme-arkivet - men i forsikrings-øjemed, skulle uheldet være ude. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har læst en del om de forskellige - og har flere gange været meget tæt på at købe Roadhawk's DC-1.
Har fundet og læst om en stak forskellige de sidste par dage. Mit valg falder helt klart på BlackeVue D300G, ud fra både pris, funktion og design. http://www.novus-gps.co.uk/Novus_BlackVue.php Smid en stak ekstra penge efter det, og man kunne få FullHD optagelse med, ved at købe D400G-HD. Eneste hage jeg lige kan se ved BlackVue er at de bliver klæbet fast til ruden med dobbeltklistrende tape. Men med sugekop kan man ikke gøre det lige så diskret oppe bag bakspejlet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis man kan leve med diverse ledninger til ekstern skærm og strøm, så er det nok en fin løsning.... Men brug Gugle til at søge efter Countour HD, der kan i bruge en Iphone som skærm via BT istedet. Der er også GPS men ikke G-sensor på samme måde som et accident recording camera. Men husk at i skal ha' 4 af slagsen for at dække alle vinkler på bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja hvis man kan leve med diverse ledninger til ekstern skærm og strøm, så er det nok en fin løsning.... Men brug Gugle til at søge efter Countour HD, der kan i bruge en Iphone som skærm via BT istedet. Der er også GPS men ikke G-sensor på samme måde som et accident recording camera. Men husk at i skal ha' 4 af slagsen for at dække alle vinkler på bilen.
Hvad skal vi med ekstern skærm? Og uden g-sensor er det heller ikke meget værd. Desuden er Contour noget større og en del tungere - og mere et ActionCam....og så mener jeg heller ikke det kan optage kontinueligt. Lad os nu lige være realistiske her...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste tidspunkt du har brug for en G-sensor er når du blir ramt imens du holder stille....eller får en skade på en parkeringsplads...Ikke sikkert den opdager det, da de fleste skader er bilkabuler. En større skade kræver du har 4 cams i bilen og så er det måske nemmere bare at betale en evt. selvrisiko på skaden :D Nu var det klage over medtrafikanter det handlede om og der er et Countour eller Drift HD ganske fint. I modsætning til det cam der var linket til der kun optager med 15fps i FullHD, så tager både countour og DriftHD full HD i 30Fps som minimum. Går du ned i 720P kan den også klare 60fps. Der er fjernbetjening til DriftHD og det er jeg personligt ret glad for. Det betyder man kan montere det skjult i bilen og ikke skal række ud efter det...det eneste man så gør er at tænde det når man kører hjemmefra og slukke det igen på jobbet... Countour har GPS indbygget i kameraet hvilket gør det til et bedre valg end DriftHD på nuværende tidspunkt med mindre man har et overlay fra sin mobiltlf eller andet gps program..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har brug for en G-sensor. Kameraet markerer så selv en hændelse, og vil ikke overskrive x antal minutter før og efter hændelsen - og du skal ikke spekulere på at trykke på knapper og alt muligt. Måske også lidt svært, hvis du ligger med to brækkede arme ;) HD er fint - men mindre opløsninger er alt rigeligt. Novus'erne har en bunke modeller med forskellige specs - så de fleste kan vist få stillet deres gadget-hunger ;) Contour'erne er ok action-kameraer, og ganske holdbare(!). Billedkvaliteten er jeg dog ikke begejstret over, taget pris og specs i betragtning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ledningerne trækker man rundt langs vinduet og ned i sikringsboksen (jeg aner ikke hvad jeg taler om, gentager blot hvad jeg har læst). Jeg forestiller mig dog nærmere at man slutter den til ved regnsensor/loftslys, f.eks. som her: http://www.madrussian.net/m3/diy_valentine_v1.shtml Billed eksempel her: 480_MountedBV2-1.jpg Taget fra denne tråd. Et eksempel fra en ulykke her (ca. 1m20s inde):

Og hvis man ikke har noget imod at ofre flere penge, kan man også købe deres DR400G-HD som har FullHD sensor. Den synes jeg dog er ret meget for dyr, så er der DOD GS600 som er vistnok også kan optage FullHD og ikke koster ret meget. Designet er bare ikke så pænt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites