Fagerland 10 Anmeld indhold Skrevet April 23, 2009 Hej Der skal nok være et par stykker, som har læst lidt om min tidligere sager med Salus. Her er en lille sjov historie igen Jeg total skader min bil i start februar. Den bliver kørt på Peugeot værksted, og jeg venter på en mand fra Salus, som skal kigge på bilen. Jeg venter i 5 uger, og rykker dem rigtig mange gange. Og så sker det, at den bliver erklæret total skadet i midt marts. Jeg underskriver et doc fra dem, som betyder, at Salus nu kan gøre med bilen hvad de vil. Sælge den i dele osv. Og jeg får lidt forsikrings penge. I forgårs modtager jeg så en faktura fra Salus hvor, at de annullere min bilforsikring, som var betalt til 1/3-2009. Intet girokort men et 0 kroners brev. Alt er godt. Indtil i går hvor, at jeg modtager et brev fra TFF, at jeg ikke har betalt min forsikring til Salus i perioden 20/3-20/4? Og skylder nu dem 3774 for 1 måned. Altså efter de har udbetalt penge til mig!! Jeg skriver til Salus, får et pænt svar fra dem, at de har sendt mig til TFF pga manglende betaling, og spørger de om, at de skal genaktivere min bil forsikring? Mit svar hertil aften var, at de da gerne må aktivere forsikringen, det er jo deres egen bil. Så jeg er lige glad :th2: Og så at de skal skrive til TFF, og forklare at bilen er deres egen. Glæder mig til svaret. Mit gæt er: Vi har lavet en fejl, men TFF, den kan vi ikke røre ved Men aldrig Salus igen, never ever. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2009 Hej Der skal nok være et par stykker, som har læst lidt om min tidligere sager med Salus. Her er en lille sjov historie igen Jeg total skader min bil i start februar. Den bliver kørt på Peugeot værksted, og jeg venter på en mand fra Salus, som skal kigge på bilen. Jeg venter i 5 uger, og rykker dem rigtig mange gange. Og så sker det, at den bliver erklæret total skadet i midt marts. Jeg underskriver et doc fra dem, som betyder, at Salus nu kan gøre med bilen hvad de vil. Sælge den i dele osv. Og jeg får lidt forsikrings penge. I forgårs modtager jeg så en faktura fra Salus hvor, at de annullere min bilforsikring, som var betalt til 1/3-2009. Intet girokort men et 0 kroners brev. Alt er godt. Indtil i går hvor, at jeg modtager et brev fra TFF, at jeg ikke har betalt min forsikring til Salus i perioden 20/3-20/4? Og skylder nu dem 3774 for 1 måned. Altså efter de har udbetalt penge til mig!! Jeg skriver til Salus, får et pænt svar fra dem, at de har sendt mig til TFF pga manglende betaling, og spørger de om, at de skal genaktivere min bil forsikring? Mit svar hertil aften var, at de da gerne må aktivere forsikringen, det er jo deres egen bil. Så jeg er lige glad :th2: Og så at de skal skrive til TFF, og forklare at bilen er deres egen. Glæder mig til svaret. Mit gæt er: Vi har lavet en fejl, men TFF, den kan vi ikke røre ved Men aldrig Salus igen, never ever. hvis du ik har avställt bilen da den blev erkläret totalskadet står du selv for tff regningen indtil den dag hvor den officielt er ejerbyttet til salus.... tff er det störste svineri .. de sender jo ikke brevet med det samme nej de venter altid en måned eller 2 så regneingen er på 5-6000 man får lyst til at lade väre med at forsikre en gammel mögspand og så bare plöje den tvärs igennem et ferrariträf så de skal punge x antal mio ud de sataner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 Det er ganske svært, at afmelde bilen, da jeg ingen ide har om hvor den står. Så jeg kan ikke komme til nummerpladen, skrabe på nummerpladen og afmelde den. Men som skrevet, så har jeg underskrevet og sendt Salus eget doc. til dem, hvor jeg skriver under på, at bilen er deres. Men kom gerne med et bud på hvordan, at jeg kan afmelde den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 Det er ganske svært, at afmelde bilen, da jeg ingen ide har om hvor den står. Så jeg kan ikke komme til nummerpladen, skrabe på nummerpladen og afmelde den. Men som skrevet, så har jeg underskrevet og sendt Salus eget doc. til dem, hvor jeg skriver under på, at bilen er deres. Men kom gerne med et bud på hvordan, at jeg kan afmelde den. du kan sagtens avställe uden koden.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 har du linket til det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 du kan sagtens avställe uden koden.. Hvor står det henne at du kan gøre det uden skrabekoden? http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Av-och-pastallning/Avstallning-av-fordon/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 Hvor står det henne at du kan gøre det uden skrabekoden? http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Av-och-pastallning/Avstallning-av-fordon/ det er bare at göre det ... hvad hvis din nummerplade er faldet af ? märket er faldet af? märket er beskadiget eller lign så skal du ikke ha lov at afstille din bil eller? jeg har lige avställt 2 jeeper og en gammel golf uden den .. du skal bare ha behörighetskoden!! selv når du ejerbytter den står der med store bogstaver at du skal anföre koden HVIS DU KAN og hvis ikke skal du bare anföre en grund... samme når du avställer "Om det inte finns något giltigt kontrollmärke utfärdat, eller om det endast finns ett tillfälligt kontrollmärke, behöver du inte lämna någon kod. Tänk på att fordonet inte får köras när märket är skrapat." det samme gälder hvis du af en grund ikke kan läse dette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 Kan man ikke 'bare' bestille et nyt kontrolmærke - og så benytte denne skrabekode?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 Kan man ikke 'bare' bestille et nyt kontrolmærke - og så benytte denne skrabekode?? behöves ikke .. så det er vel spild af tid Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2009 Salua har lige svaret, and de ikke kan finde mit dokument. (havde jeg gættet), samt lagt sagen over til en anden afdeling. Det er så den 3. afdeling sagen ryger videre til. Jeg har ikke det stykker papir (det blå), det blev sendt med i brevet til Salus, da ejeskabet for bilen skulle overgå til dem. Så i min MEGET naive tro, så lagde jeg det med. Men al mail er sendt videre til TFF og transportstyrelsen. Såde kan se, at Salus har lavet fejlen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2009 hvis du ik har avställt bilen da den blev erkläret totalskadet står du selv for tff regningen indtil den dag hvor den officielt er ejerbyttet til salus.... tff er det störste svineri .. de sender jo ikke brevet med det samme nej de venter altid en måned eller 2 så regneingen er på 5-6000 man får lyst til at lade väre med at forsikre en gammel mögspand og så bare plöje den tvärs igennem et ferrariträf så de skal punge x antal mio ud de sataner HELT ENIG! :th2::th2::th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites