Jump to content
Perfekt_g

Trygg-Hansa og Ponsab (Advarsel!)

Recommended Posts

Blot en lille advarsel. Vi havde brand i vores køkken i nov. 08. Da det var et plastic spækbræt som var smeltet på kogepladen mens vi ikke var hjemme, var det meste af lejligheden klistret ind i sort klæbrigt plastic-støv.... :cry: Vi kontaktede derfor vores forsikringsselskab (TH) med det samme (fredag aften) og fik at vide, at vi skulle kontakte et firma ved navn Ponsab. De kom efter en times tid og stillede rensemaskiner op, og sendte os på hotel. Alt samme super fint, da vi hurtigt havde et sted at sove og det virkede som om ponsab virkelig vidste hvad de lavede. Rengøring, maling, udskiftning af tingene i køkkenet mv. startede allerede om mandagen og vi fik at vide at vi burde kunne flytte ind igen inden for 3-4 uger! Vi var begge to ret langt nede over det det der var sket, men var glade for TH og Ponsabs håndtering af det hele. Det var vi sådan set indtil vi fik lejligheden igen.... Og her kommer et udpluk af listen så: - Vi havde fået stjålet vores GPS, en linse til vores digital kamera, mutilcardreader etc. - Der var hvide malerpletter over alt på vores gulve. - Store ridser og mærker i vores bar- og stueborde. - Dybe mærker i vores gulve. - Mærker og skræmmer i flere indbygningsskabe. - Der var ikke gjort rent over alle skabene, så vi måtte flytte ud igen i 2 uger. - De havde monteret den nye emhætte 7 cm. for langt nede, så der var huller i siden på skabene da den blev monteret i den rigtige højde (hvilket krævede 4 forsøg på trods af at de havde skabslågen som skulle sidde over enhætten). - De havde udskriftet et skab i køkkenet til et forkert, så hullerne til lågen sad 1,5 cm. højere end i alle de andre. - Der var store kratere i alle køkkenskabe efter at de havde løsnet/monteret pyntelister og taganslutninger. - De havde monteret en forkert friside i køkkenet. - De havde smadret en lampe over vores bar-bord. - En del af vores tøj var krympet. - De havde ødelagt tasteturet og musen på den ene bærbare pc. - De havde malet ALT over, så lampeskinner mv. lignede noget der var løgn. - Flere af vores billeder havde fået mærker i kanterne. - Og listen fortsætter desværre.. Derudover så forsøgte TH at snyde os flere gange (blandt andet var beløbet som vi havde opgjort med dem som erstatning for div. løsøre pludselig 8 tkr. mindre da de skulle udbetale det - heldigvis var jeg begyndt at noterer alt minituøst ned på det tidspunkt), jeg blev nærmest svinet til af dem et par gange, de ignorerede vores mails til dem, forsøgte at trække hele forløbet i langdrag osv.. Så hvis i har Trygg-Hansa som indbo forsikring - SÅ SKIFT HURTIGST MULIGT. Og hvis i er ude for en skade, hvor firmaet Ponsab skal stå for "restaureringen", så sørg for at tage billeder af alle jeres ting, alle rum i jeres lejlighed/hus mv. inden i lukker dem ind - Og hvis i har nogle mindre ting med høj værdi, så tag dem med jer....ellers er der stor risiko for, at de ikke er der når i får jeres hjem igen... Jeg synes blot, at jeg ville fortælle vores oplevelse med Trygg-Hansa og Ponsab, da jeg ikke ønsker at andre skal den tur igennem som vi har været...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en forfærdelig historie. Det må du indgive klager på. Er ikke helt sikker hvem i sverige der tager sig af Forsikringsselskabs klager, men det er sikkert ikke svært at finde. Med hensyn til Ponsab. Hvis forsikringsselskabet er dem der har hyret dem må det være forsikringsselskabet i sidste ende være den ansvarlige, så du har en god sag hvis det er tilfældet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi politi anmeldte Ponsab for tyveri, hvorefter forsikringen dækkede navigationen og gav kompensation for linsen.. Og de fleste af de andre ting har Ponsab (forsøgt) udbedret efterfølgende... På nær bordene og mærkerne i gulvet.. De vedkendte sig, at bordene ikke havde haft nogen skader da de blev lukket ind i lejligheden, sendte en møbelsnedker ud for, at reparerer dem og han sagde så, at han ikke kunne gøre noget ved dem - vupti, så havde bordene ligepludselig set sådan ud hele tiden ifølge ponsab.... Anyway, så endte det med at Trygg betalte en ny bordplade til det ene bord og gav 30% i kompensation for det andet... Det var dog først efter, at jeg var blevet svinet til endnu en gang, havde fået at vide at det sikkert bare var noget vi fandt på og at vi selv havde ødelagt dem osv... Men nu har vi da endelig et hjem, som næsten er normalt igen.. Men kun fordi vi har været vedholdende og ikke bare har ladet dem trække det endnu mere i langdrag.. Så det var mest ment som en advarsel til andre/en opfordring til at tage billeder af ALT hvis de nogensinde er så uheldige at være ude for en skade, hvor Trygg og/eller Ponsab er involveret i restaureringen... Jeg orker simpelthen ikke at bruge mere tid på det, selvom vi med meget stor sandsynlighed ville få medhold i en klage/sag... Men tak for rådet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rystende historie. :mad: :mad: Helt tilfældigt skiftede vi så heldigvis fra Trygg-Hansa til If for 2 dage siden. Well, det vil sige, der går lige nogle måneder endnu, inden forsikringen hos TH udløber, så indtil da krydser jeg ved Gud fingre for, at vi ikke render ind i uheld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- En del af vores tøj var krympet.
Er du sikker på at det ikke var hotel madens skyld, og ikke Ponsab's..? :D Rystende historie. Det er da utroligt at den slags stadig sker i vores medie ekponerede verden. Jeg mener, måske man skulle til at 'bånde' alle de samtaler man har med de her store firmaer, for så når de har trådt tilstrækkeligt lang over stregen, fyre hele pakken afsted inkl mails osv til et af de store tv-afslørings programmer, typ "Granskning", "kontant" og hvad de ellers hedder - på et eller andet tidspunkt må de vel fatte at den slags aldrig skal gå ustraffet hen... :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer mange skrækhistorier, den ene mere horribel end den anden om alle forsikringsselskaber. Det hele afhænger af den person der den pågældende dag sidder på kontoret og behandler sagen. Har den haft en dårlig dag skrives sagen med en negativ undertone og vupti så starter den onde spiral efter hånden som sagen overtages af et antal mennesker. Jeg tror ikke det ene selskab er dårligere end det andet. Til Dannemare: Vi har selv haft IF, dem har vi egenligt været ganske tilfredse med, omend de ikke er lidt dyre i forhold til nogle af de andre selskaber.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der kommer mange skrækhistorier, den ene mere horribel end den anden om alle forsikringsselskaber. Det hele afhænger af den person der den pågældende dag sidder på kontoret og behandler sagen. Har den haft en dårlig dag skrives sagen med en negativ undertone og vupti så starter den onde spiral efter hånden som sagen overtages af et antal mennesker. Jeg tror ikke det ene selskab er dårligere end det andet. Til Dannemare: Vi har selv haft IF, dem har vi egenligt været ganske tilfredse med, omend de ikke er lidt dyre i forhold til nogle af de andre selskaber.
Med alle almindelige skader; ja. Men ikke med skader i hjemmet som går over indboforsikringen. Vi fik en kontaktperson, som håndterede alt vedr. vores sag - og han fortalte, at de var 2 som sammen havde ansvaret for den type sager i region Skåne. Men Trygg-Hansa's håndtering var den ene side af sagen.. Ponsab's var den anden....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites