Jump to content
Menace

trægulv på toilettet

Recommended Posts

Hey Jeg overvejer at lægge trægulv på vores gæste-toilet, er det lovligt? Jeg har ledt i svenske byggeregler, men det var lidt ligesom at sidde og kigge ind i en væg Faldstammen sidder i væggen, så intet vand kommer i nærheden af gulvet Bemærk at der ikke er bad derud eller noget, kun en håndvask samt et toilet der bliver udskiftet til nyere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki, der ligger jo et eller andet nu, kan man så bare lægge trægulvet ovenpå ? Egentligt underligt man betragter det som et vådrum, det er jo ligesom køkken mht. faldstamme, den kommer heller ikke ned i gulvet på gæstetoilettet Det gør den jo f.eks. i badeværelset

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oki, der ligger jo et eller andet nu, kan man så bare lægge trægulvet ovenpå ? Egentligt underligt man betragter det som et vådrum, det er jo ligesom køkken mht. faldstamme, den kommer heller ikke ned i gulvet på gæstetoilettet Det gør den jo f.eks. i badeværelset
der er vand aflöb og toilet der ergo er det et vådrum... mht om du kan det ved jeg ikke aner ikke hvad der er nu jo...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Menace - Prøv at søg på "trägolv i badrum" på google. Der får du en del hits. Træ i et vådrum er et spændende tiltag, men som sagt er fugt altid et problem i kombination med træ. Du kan evt. satse på at bruge teak træ, der naturligt har et højt indhold af olier. Derudover skal der også fuges og man skal være opmærksom på at fugen ikke skal sprække ifht. træet. I Danmark anbefalder man folk til ikke at have træ ved gulvafløb og andre steder der renses hyppigt, som ved brusenichen, men jeg kender ikke de svenske regler. Under alle omstændigheder er det nok en god ide at høre forsikringsselskabet omkring dette og i en eller anden grad dokumentere arbejdet, så du ikke må slå 50.000 - 100.000 af salgsprisen den dag du skal sælge din ejendom. Måske skal den tekniske forvaltning i den svenske kommune også med indover?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites