Juliana 10 Anmeld indhold Skrevet April 20, 2009 Står til at flytte til Malmö om 8 dage. Så jeg gik på kommunen og sagde jeg skal flytte. Jeg er på barsel og kan tage min barselsdagpenge med til sverige, så jeg betaller skat i dk. Og er hermed berettiget til børnepenge, men ikke ordinær tilskud osv. Har en datter på 5 år og en dreng på 1 måned. Jeg fik at vide jeg sku ringe til en, så det gjorde jeg og hende i tlf sagde at jeg skal ringe når vi er flyttet til sverige. Synes det er underligt noget. Har I oplevet det samme? Nu er der jo børnepenge på min konto for det næste 3 måneder og odrinær tilskud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2009 Börnepenge Ved et ikke. men jeg kan forestille mig at da man ikke får forhöjet tilskud i Sverige så får man det heller ikke fra DK. Det kan jo väre en årsag måske. Jeg tvivler på at du får meget svar herinde, det er vist ikke så normalt at man flytter herover som enlig forsöger. Bidraget fra faren skal du have gennem försäkringskassan. Står til at flytte til Malmö om 8 dage. Så jeg gik på kommunen og sagde jeg skal flytte. Jeg er på barsel og kan tage min barselsdagpenge med til sverige, så jeg betaller skat i dk. Og er hermed berettiget til børnepenge, men ikke ordinær tilskud osv. Har en datter på 5 år og en dreng på 1 måned. Jeg fik at vide jeg sku ringe til en, så det gjorde jeg og hende i tlf sagde at jeg skal ringe når vi er flyttet til sverige. Synes det er underligt noget. Har I oplevet det samme? Nu er der jo børnepenge på min konto for det næste 3 måneder og odrinær tilskud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites