Jump to content
Hang

Fartbøde fra dk

Recommended Posts

hej folkens.. blev kort inden jeg solgte min bil snuppet af en af de danske fotovogne/pengemaskiner:thumbdown:fight: vejen flettede sammen og jeg valgte at gasse op for at flette sammen og bla bla bla massere af undskyldninger, (køre jo ikke hurtigere end man har råd til) vil skyde på at jeg kørte ca 10-15 km/t for stærkt da jeg blev fotograferet. nu er det min første fartbøde jeg får siden jeg flyttede til sverige for 2 år siden, og har nu modtaget et brev fra det svenske politi hvor i der står at jeg er blevet taget af en fartkontrol i danmark, og at jeg skal ringe til dem så vi kan få afklaret dette..... Så mit spørgsmål er nu... 1) Er det normalt ? 2) Hvorfor får jeg ikke bare bøden som man kender dem, med billed osv? 3) Er der nogen triks man kan bruge her, eller erfaringer der kunne være nyttige? 4) Hvorfor lige mig:rolleyes: mvh Torben:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1) Er det normalt ? 2) Hvorfor får jeg ikke bare bøden som man kender dem, med billed osv? 3) Er der nogen triks man kan bruge her, eller erfaringer der kunne være nyttige? 4) Hvorfor lige mig:rolleyes: mvh Torben:th2:
1 = Ja 2 = Fordi du ikke bor i DK, så den bliver overdraget hertil. 3 = Næ...bare ring ind og confess. 4 = Fordi du kørte for hurtigt :D :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lette: Betal! :) Den hårdkogte: Ring til Polisen og sig at du ikke nogen idé om hvem det dog kan være på billedet, og at du desværre ikke er interesseret i at møde op til en "identificering" Sidstnævnte metode KAN medføre at Polisen sender "sagen" tilbage til DK, og så sker der næppe mere. Jeg har prøvet sidstnævnte metode med succés, men efter jeg har fået svensk kørekort, afgør Polisen om det er mig på fotoet (ved at kigge i det svenske kørekortregister) - og så giver de helt automatisk Politiet besked om hvem de skal sende bøden til. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev selv snuppet med 78 km/t på en 50'er vej (blev standset af fartkontrollen) - Her fik jeg et flot og pænt giro kort med 2500,- i bøde en uge efter kører 60 på en 50'er vej - (stoppet af fartkontrollen) Her kom der også et pænt og flot giro kort på 500,- Her fortalte den flinke civil politimand med en audi jakke at jeg har 1 chance tilbage i DK og derefter ville jeg få et forbud og køre i DK Siden dengang har jeg lært det og har ikke kørt stærkt siden:th2: - Men har ikke prøvet og blive fotograferet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Den lette: Betal! :) Den hårdkogte: Ring til Polisen og sig at du ikke nogen idé om hvem det dog kan være på billedet, og at du desværre ikke er interesseret i at møde op til en "identificering". Sidstnævnte metode KAN medføre at Polisen sender "sagen" tilbage til DK, og så sker der næppe mere.
www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16408&page=2 En læser NGO skriver: "Nej desværre ikke. Jeg ignorerede rigtigt nok de svenske henvendelser, dem kom der 3 af og så hørte vi ikke noget i et par måneder, men så sender Sverige åbentbart svar tilbage til danmark om at de ikke har fået respons fra den pågældende person, på den pågældende adresse, ikke længe efter kommer der en ganske almindelig dansk bøde-kuvert ind af brevsprækken. I mit tilfælde havde de fundet frem til mit danske cprnr. osv. så efter 3 rykkere på den, valgte jeg at betale de 500kr"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk bare at billderne skal leve op til politiets EGNE krav til pasfoto og identifikation. Gør de ikke det, kan de ikke bruges og bøden SKAL frafaldes. Længere er den ikke.
präcis... ring til dem sig du ikke ved hvem der har kört bilen den dag men hvis de sender dig billedet vil du kunne se det ... og ligner det ikke dig så er det bare at sige du ikke kan genkende ham.. billedet er for dårligt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her fortalte den flinke civil politimand med en audi jakke at jeg har 1 chance tilbage i DK og derefter ville jeg få et forbud og køre i DK
Hvilken lovgivning byggede den civile politimand den udtalelse på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for tips triks:th2: Tænker bare at hvis jeg ikke kan sige hvem der har kørt min bil, kan jeg så ikke komme i klemme angående alt det med at jeg skal være med i bilen hvis der er andre der skal køre den osv? eller hvad ? og på den anden side hvordan skal jeg overhovedet kunne vide om det er mig når jeg overhovedet ikke har set noget billed endnu?? må nok bare ringe til dem, og bede dem om at sende billedet da jeg har haft min bil til salg, og der er en del der har prøvet den pga bilsalg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilken lovgivning byggede den civile politimand den udtalelse på?
Ja jeg tænkte præcist det samme. Så vidt jeg kan regne ud kan de 2 forseelser maksimalt give 1 klip til sammen. Og det med klip er vist kun, hvis du har dansk kørekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Virkelig holdbart Ja, det er jo virkeligt holdbart at du har lavet nogen andre körer rundt i din Svenske bil i DK :sick: Du körte for stärkt, betal dog böden.QUOTE=Hang;187265]Takker for tips triks:th2: Tænker bare at hvis jeg ikke kan sige hvem der har kørt min bil, kan jeg så ikke komme i klemme angående alt det med at jeg skal være med i bilen hvis der er andre der skal køre den osv? eller hvad ? og på den anden side hvordan skal jeg overhovedet kunne vide om det er mig når jeg overhovedet ikke har set noget billed endnu?? må nok bare ringe til dem, og bede dem om at sende billedet da jeg har haft min bil til salg, og der er en del der har prøvet den pga bilsalg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da være underordnet.......Det er ikke ordensmagtens problem. Det kan jo være en anden svensker eller dansker bosiddende i Sverige...... Man ved det ikke og man må bruge alle midler for at slippe for bøder og afgifter. De skal fandme ikke slippe nemt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den hårdkogte: Ring til Polisen og sig at du ikke nogen idé om hvem det dog kan være på billedet, og at du desværre ikke er interesseret i at møde op til en "identificering" Sidstnævnte metode KAN medføre at Polisen sender "sagen" tilbage til DK, og så sker der næppe mere. Jeg har prøvet sidstnævnte metode med succés, men efter jeg har fået svensk kørekort, afgør Polisen om det er mig på fotoet (ved at kigge i det svenske kørekortregister) - og så giver de helt automatisk Politiet besked om hvem de skal sende bøden til. :(
Den virkede ikke for mig. En betjent dukkede op på mit arbejde, for at vise mig billede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der Miriam er da for nemt - hvordan vil du have at man skal kunne få street cred på sunddebat hvis man bare er sådan en tøs der tager konsekvenserne af sine handlinger? Men sjovt at Hang lægger ud med at være stor i slaget køre jo ikke hurtigere end man har råd til for derefter at opføre sig som en sissy, hvordan skal jeg overhovedet kunne vide om det er mig når jeg overhovedet ikke har set noget billed endnu. Sjovt som alle de seje fyre bliver tudende tøser når regningen skal betales.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op nogle klynkende tosser der er i denne tråd. Helt fantastisk læsning og BuddhaRust topper som altid: "de skal fandeme ikke slippe nemt"...haha... Fedt at ha råd til en lækker øse med masser af lir og så ikke ha råd til at betale det det koster nu man har VALGT at køre for stærkt. Kom nu ind i kampen for helvede da... det var sku noget andet hvis der var tvivl men når man selv ved at den er go nok så er det fandeme noget klynkende pis at sidde herinde og flæbe over bøder og prøve at sno sig udenom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor??? Det handler jo ikke længere om trafiksikkerhed, men bare penge i kassen. Så skal man da ha' noget for pengene.
Det er lige præcis sådan en udtalelse der kan retfærdiggøre enorme offentlige kontrol instanser. Jo flere krumspring individet gør, jo flere folk kan de tillade sig at ansætte :| PS: Betal skidtet og kom videre (inden for den anviste hastighed ;)).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hold da op nogle klynkende tosser der er i denne tråd..
sjovt nok er det alle de moralske tosser som ALDRIG har gjort noget forkert der klynker.. jeg ser ikke hang direkte klynke men kan man komme udenom en böde(eller andre konsekvenser) så gör man det da medmindre den slet ikke er til at löbe fra og alle der påstår andet er nogle dobbeltmoralske hyklere... ALLE uden undtagelse har på et eller andet tidspunkt prövet at unddrage sig konsekvensen af deres handlinger ... om det så er i form af blondinen der pröver at smile extra södt til den mandlige betjent for at slippe eller om det jönke der nägter alt i retten!! ALLE har på et tidspunkt prövet at sno sig udenom minimum en mere eller mindre alvorlig ting... at folk herinde bliver ved med deres moralske opstöd altid er bare ynkeligt og her mener jeg isär DIG skallstorp.. det er sörgeligt at se på ... koncentrer dig dog om dit eget lille kedelige liv og lad väre med konstant at lyde mavesur ... gå på en dejt .. få taget mödommen eller et eller andet ffs.. uanset hvad så få dig dog lidt indhold i dit liv så du ikke skal sidde og lege moralens vogter over alle andres!! selv ikke höjhellige du kan undsige dig for at ha brudt regler og/eller love... og selv du kan ikke 100% undsige dig fra at ha forsögt at sno dig udenom en af disse fejltagelser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sjovt nok er det alle de moralske tosser som ALDRIG har gjort noget forkert der klynker.. jeg ser ikke hang direkte klynke men kan man komme udenom en böde(eller andre konsekvenser) så gör man det da medmindre den slet ikke er til at löbe fra og alle der påstår andet er nogle dobbeltmoralske hyklere... ALLE uden undtagelse har på et eller andet tidspunkt prövet at unddrage sig konsekvensen af deres handlinger ... om det så er i form af blondinen der pröver at smile extra södt til den mandlige betjent for at slippe eller om det jönke der nägter alt i retten!! ALLE har på et tidspunkt prövet at sno sig udenom minimum en mere eller mindre alvorlig ting... at folk herinde bliver ved med deres moralske opstöd altid er bare ynkeligt og her mener jeg isär DIG skallstorp.. det er sörgeligt at se på ... koncentrer dig dog om dit eget lille kedelige liv og lad väre med konstant at lyde mavesur ... gå på en dejt .. få taget mödommen eller et eller andet ffs.. uanset hvad så få dig dog lidt indhold i dit liv så du ikke skal sidde og lege moralens vogter over alle andres!! selv ikke höjhellige du kan undsige dig for at ha brudt regler og/eller love... og selv du kan ikke 100% undsige dig fra at ha forsögt at sno dig udenom en af disse fejltagelser
Sikke dog en gang ævl :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikke dog en gang ævl :sick:
ja for du har jo ALDRIG brudt en regel eller en lov.. kört fuld på cykel .. accelereret ved gult.. kört uden lys, uden sele, gået over gaden når der var et fodgängerfelt i närheden , undladt at fortälle kassedamen at hun har givet dig for meget tilbage eller snydt sig selv på anden vis, brändt eller downloadet musik film eller lign som du ikke havde betalt for .. listen er lang ... når du feks får böden snart på 120000 for de 4 film du downloadede engang betaler du den så bare gladeligt inden de 10 dage ? eller når du får böden for ikke at ha en person löbende 25 meter foran din bil med et flag for at advare hestevogne? (lyder dumt men den findes rent faktisk i den danske lovgivning og er aldrig blevet afskaffet) ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som en af mine venner sagde for år tilbage - inden der var noget der hed klip i kortet - så kører han for stærkt konstant og hele tiden så at han får en bøde en gang om måneden er faktisk ret billigt sluppet. Ja, de nærmest snyder sig selv. Det er den holdning jeg selv praktiserer. Jeg kører også for stærkt konstant og hele tiden - har indtil videre (7-9-13) været ufatteligt billigt sluppet mht bøder. Men jeg ved også at de kan komme den dag imorgen og er det så ham betjenten der er et dumt svin, loven der er latterlig, hastigheden på vejen der ikke giver mening? - tja, alt jeg ved er at jeg bevidst har valgt at køre for hurtigt og så kan der komme en konsekvens pga det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites