Mr. Griff 10 Anmeld indhold Skrevet April 16, 2009 Hej Jeg er startet i job i sverige idag, dvs nu nu arbejder jeg i sverige og min kone i danmark. nu følger en masse nye spørgsmål..: - jeg fik at vide på min arbejdsplads de selv trækker ens skattekort ligesom i danmark men jeg forstod at man ikke trak noget fra andet end 1 gang om året og så fik penge tilbage ??? - jeg skal vel have trukket renterne af vores lejlighed her i sverige fra ?? - Er der andet man skal have trukket fra her i sverige, eller andre ting jeg skal tage højde for ? - Er der noget med min kones frdrag, ægtefællefradrag osv. at jeg kan trække det fra og skal jeg bare oplyse det til skat øresund ?? - vi ejer en ejendom i DK også som er til salg vi bor begge i sverige og syntes at have hørt at hvis nu jeg har arbejde her i sverige kan vi trække halvdelen af underskuddet fra i skat er det rigtigt ??? er der noget andet man skal tænke på når den ene part arbejder i sverige ?? Jeg ved søgefuktionene er herinde, men jeg syntes ikk at finde de svar jeg præcist søger, samt jeg ville blive glad hvis en kunne sige det samlet til mig.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 lytter lige med - kæresten startede 1/4 i job i SE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Ja i Sverige slår arbejdsgiveren op i en tabel, og trækker skatten ud fra det, og så får man "återbäring" halvandet år senere og alle bliver glade og taknemmelige over at få deres egne penge igen. Men hvis man har rentefradrag og så videre, kan man ændre sin "preliminære" skat ved at bede om "skattejämkning" hos Skatteverket. Det er rigtigt, at man kan trække halvdelen af tab ved salg af en privat bolig fra i kapitalindkomst - så skatteværdien må blive 15 procent, så vidt jeg kan regne ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites