Jump to content
CAC

Påkørsel bagfra - what to do

Recommended Posts

I forgårs blev jeg påkørt bagfra mens jeg holdte for rødt. Det var bare en lille bump, så blev der blev nogle ridser i lakken i kofangeren. Jeg har dog parkeringssensorer bagtil, og selvom de stadig virker, så ved jeg ikke om det er noget der bør tjekkes. Ham der kørte ind i mig var en ung tyrkisk gut i sin fars bil. Jeg var ret irriteret da det skete, og fik hans navn og nummer og ringede straks til min forsikring da jeg kom hjem. Den unge gut mente dog imidlertid ikke at det var noget særligt, og der var ingen grund til at ringe til forsikringen fordi han kendte nogen der kunne lave det gratis for mig. Dette valgte jeg dog at ignorere da jeg ville gøre det på den rigtige måde, selvom det jo er surt for ham og hans fars forsikring. Nu har han så lige ringet til mig og beklaget sig over at han har fået et brev fra sin forsikring, da han jo mente at det bare var noget han kunne få fixet for mig gratis. (hvad pokker havde han forventet, men han havde måske svært ved at forstå mit danske) Jeg er mest i tvivl om hvorvidt jeg skal have tjekket bilen mere, fordi hvis det ikke er nødvendigt at gøre det, så må han såmænd gerne sørge for at få fixet lakken. Hvad bør jeg gøre her? Det med at fixe lakken, er det bare noget alle med en smule viden kan gøre? Råd påskønnes...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad vær med at tænke på alle andre i den her situation. Tænk kun på hvad du selv vil have det bedst med. Husk, ting der bliver fikset gratis, er der tit ikke garanti på - hvis du forstår. jeg ville tage den gennem forsikringen - især hvis der viser sig noget senere hen. Og så er det ikke bare sådan lige at lakerer en bil(del) - det kræver træning og erfaringen, at gøre den slags pænt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart via forsikringen !! Hvis det er en du ikke har 100% tillid til... Og hvis det nu er lavet dåligt det han har lavet, laver han det så igen ?? alternativ finder der jo chips away hvis det ik er så meget, de giver jo et tilbud på at lave det, og de penge kan han jo overfører til dig, så kan du lave det der, og så slipper han for indblanding af sin forsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og så slipper han for indblanding af sin forsikring.
No way! Han kan bare køre ordentlig til at starte med. Surt - men det er hans egen skyld. Ingen grund til at være flink, medmindre der er tale om folk i ens nærmeste omkreds. Hvis verden var perfekt, så var det en anden snak...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LOOL Nu ringede guttens far til mig, og sagde at der slet ikke var grund til at anmelde så lille en skade til forsikringen, og han sagde at hans fætter arbejder hos volksvagen, en anden fætter er autolakerer hos Mercedes, og at de sagtens kan få det fixet der. Han var da vældig flink, men kunne bestemt ikke forstå at jeg meldte den slags til forsikringen :lol: Han mente jo sagtens at han kunne få det fixet privat, og ville nærmest mødes med det samme. ...og det er jo her at den ene djævel på min skulder vågner op, man er vel sælger!! :tongue2: Der findes jo andre skrammer på min kære lille sorte Fabia, et par selvforskyldte og på højresiden hvor andre tumper åbner deres døre og bruger min bil som stopklods.... ..tanken var at hvis jeg kunne få dem fixet også så ville der jo alligevel være retfærdighed til selvom det måske er en lidt ufin måde at opføre sig på fra min side. Hvad gør jeg hvis jeg vælger dette, kan jeg så bare "aflyse" min anmeldelse til forsikringen? Jeg er nu ganske overrasket over hvor meget de vil gøre for at undgå forsikringen !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LOOL Nu ringede guttens far til mig, og sagde at der slet ikke var grund til at anmelde så lille en skade til forsikringen, og han sagde at hans fætter arbejder hos volksvagen, en anden fætter er autolakerer hos Mercedes, og at de sagtens kan få det fixet der. Han var da vældig flink, men kunne bestemt ikke forstå at jeg meldte den slags til forsikringen :lol: Han mente jo sagtens at han kunne få det fixet privat, og ville nærmest mødes med det samme. ...og det er jo her at den ene djævel på min skulder vågner op, man er vel sælger!! :tongue2: Der findes jo andre skrammer på min kære lille sorte Fabia, et par selvforskyldte og på højresiden hvor andre tumper åbner deres døre og bruger min bil som stopklods.... ..tanken var at hvis jeg kunne få dem fixet også så ville der jo alligevel være retfærdighed til selvom det måske er en lidt ufin måde at opføre sig på fra min side. Hvad gør jeg hvis jeg vælger dette, kan jeg så bare "aflyse" min anmeldelse til forsikringen? Jeg er nu ganske overrasket over hvor meget de vil gøre for at undgå forsikringen !
Hvad vil du så gøre, hvis den bliver fixet hos "fætteren" og du efterfølgende ikke er tilfreds med, hvad der er blevet lavet? Så vil det blive ord mod ord... Du kan jo anbefale forsikringen at de skal bruge hans fætter som værksted til opgaven, så behøver han jo ikke sende nogen regning til forsikringen og så kan modparten jo sige til hans forsikring, at han selv betaler skaden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad vil du så gøre, hvis den bliver fixet hos "fætteren" og du efterfølgende ikke er tilfreds med, hvad der er blevet lavet? Så vil det blive ord mod ord... Du kan jo anbefale forsikringen at de skal bruge hans fætter som værksted til opgaven, så behøver han jo ikke sende nogen regning til forsikringen og så kan modparten jo sige til hans forsikring, at han selv betaler skaden.
Særdeles fornuftigt, god ide :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites