Christiansenn2 11 Anmeld indhold Skrevet April 16, 2009 Hej alle, Jeg var i i Malmo i går med min kæreste, vedr flytning fra København så vi får brug for 2 pendler biler. Vi tog ud til Audi Malmö Försäljning. Der fik vi en kanon god behandling, han gav sig god tid og forklarede en masse om bilerne, gav priser, finanserings modeller og vi fik lov til at prøve flere audier fra A3 til A6 hvor vi bare skulle være tilbage inden 20.00. Derefter tog vi ud til BMW Förenade Bil Malmö. Først skulle vi gå rundt i 20 minutter og kunne ikke få en eneste sælger i Tale, hvor de bare stod og snakkede med hinanden og talte i mobil telefon. Nå så fik jeg 2 i tale, som henviste til en 3 meget forvirrende. Jeg fortalte jeg ville have information om var 3 serie og 5 serie Diesel modeller til pendler brug da jeg stadig bor i København og vil flytte til Malmo. Så først får jeg flabet at vide at de har da mange biler og at jeg kan da bare gå rudt og kigge på dem der er udstilt. Vedr priser og finansering kan jeg da bare gå på nettet. Men han kunne da godt lige hente lidt brochurer og priser. Så efter 10 minutter kommer han med brochurer på en stationcar, som ikke var det jeg skulle bruge og 5 serie prisen ingen 3 serie priser. Så spurgte jeg om det var muligt at prøvekøre en 3 eller 5 serie på Diesel. Ja der var ingen problemer så kommer vi over og han har ikke nogen diesel 3 eller 5 serie. Han har kun en 5 serie på Benzin. Det går jeg så med til, men så pludseligt må jeg ikke køre i den fordi jeg er fra Danmark!?! Jeg viser ham kørekort, visa kort og alt muligt + jeg siger at lige har kørt i flere ovre ved Audi. Men der er bare ikke noget at gøre. Så går han bare. Jeg har godt nok aldrig fået så dårlig behandling ved en bil forhandler før! Nogen der har samme erfaring eller kender andre Bmw forhandlere i Malmo? Lige nu helder jeg nok mest til en A6er men det er svært at vurdere før man har kørt i en 5 serie hvad der er bedst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Du skal ikke handle bil nogen af de steder....... De er notorisk kendt for ekstrem ringe service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Jeg har godt nok aldrig fået så dårlig behandling ved en bil forhandler før! Nogen der har samme erfaring eller kender andre Bmw forhandlere i Malmo?Prøv at bruge søgefunktionen vedr. förenade bil Malmö og bliv overrasket (eller... det blir du nok ikke;)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Tag et smut forbi BMW i Lund - de plejer at være flinke. Alternativt har jeg også hørt godt om Helsingborg. Det er mega surt for det ellers rigtig fine mærke at de har sådan en l*rte forhandler i Malmö.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Fatter ikke hvorfor folk bliver ved med og købe bil hos dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Tror alle der køre BMW herinde har været udsat for det samme, vedr. manglede service i Malmö. Vi køber vores biler i Helsingborg, og har en super kontakt til deres salgschef, så sig til hvis du skal have en henvisning til ham, så sig til. Han kan også hente biler i Malmö hvis det er fordi du har set en der du gerne vil have :) God jagt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Tag fat i Rickard Bremer fra BMW Malmö. Han er flink og giver god service. Har købt en 535d af ham og tidligere en Porsche 997S. Bare hils fra PeterK (Klagshamn) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Det er da utroligt det kan lade sig gøre at sådan en dårlig service går ubemærket hen... Et ry for en god service er da guld værd. Jeg har selv købt min første og nuværende honda hos förenade motor af samme sælger. Han er desværre ved en anden forhandler nu, men jeg kan sagtens finde på at handle hos ham igen... Serviceen, venligheden osv er altså noget mange værdsætter.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christiansenn2 11 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Ja kunne være jeg skulle tage fat i bmw i Lund. Hvordan er det ellers med Audi A6 Diesel 170 Heste VS bmw 530 Diesel hvad der er bedst? Den Audi A6 jeg test kørte var fin men man sad bare rigtig lavt jeg ved ikke det var med vilje på den eller generelt sådan. I Audi A3 som kæreste skal ha' var alt ting fint nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Ja kunne være jeg skulle tage fat i bmw i Lund. Hvordan er det ellers med Audi A6 Diesel 170 Heste VS bmw 530 Diesel hvad der er bedst? De to må du ikke sammenligne!! 530d svarer til A6 3,0d...................Bmw er de eneste som laver en Überklasse diesel og det er 535d, når vi taler A6-klassen!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Kontakt Jan Backenheim hos Theanders Bil i Lund (BMW-forhandler). Hyggelig fyr og fleksibel og god service undervejs - vi købte af ham lige inden påske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seos 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Har selv kigget på en BMW 535D fra 2005. Er den så hidsig? Og hvad kører den realistisk på literen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Har selv kigget på en BMW 535D fra 2005. Er den så hidsig? Og hvad kører den realistisk på literen? Som erstatning for din 330D med defekt gearkasse? Har din mor aldrig lært dig, at det er uhøfligt ikke at svare tilbage, når man bliver spurgt om noget. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Som erstatning for din 330D med defekt gearkasse? Har din mor aldrig lært dig, at det er uhøfligt ikke at svare tilbage, når man bliver spurgt om noget. You're one curious George Hvis fætteren har brændt skidtet af for forsikringspengene, så skriver han det nok ikke her. Historien døde så markant, at det næppe tåler lyset på et offentligt forum :p Den gearkassehistorie lød godt nok ulden. Forstår din nysgerrighed, men hvis han valgte den 'luskede' vej, så svarer han aldrig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 You're one curious George Hvis fætteren har brændt skidtet af for forsikringspengene, så skriver han det nok ikke her. Historien døde så markant, at det næppe tåler lyset på et offentligt forum :p Den gearkassehistorie lød godt nok ulden. Forstår din nysgerrighed, men hvis han valgte den 'luskede' vej, så svarer han aldrig Hehe. Så sandt, så sandt. :) Men ja, jeg er fa'me nysgerrig. Især fordi emnet jo ligger mig meget nært, idet det muligvis er præcis samme tomatkasse som i vores 530D (som skiftede semi-hårdt i kold vejr - indtil jeg så besluttede mig for at skifte life-time olien). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malik 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Hej victor@secpoint.com Jeg kan kun bekræfte din oplevelse hos BMW i Malmø Læs mit indlæg på: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=214812#post214812 Hvor der også er flere links her på siden til folk som har haft en dårlig oplevelse med dem, læs og blev klogere og vælg dem i Lund i stedet for... Hver gang jeg havde været der er jeg ALDRIG blevet spurgt om hjælp skulle selv "jage" en sælger, sq for dårligt... Det jeg har oplevet der er nok det værreste jeg har oplevet hos en forhandler...nogensinde Jeg har også været hos Audi i Malmø og kan kun gengive din historie, super venlige og flinke, hjælp med det samme.. A6eren er også en rigtig god bil en rigtig flyder hehe... Flere folk der har købt BMW fra dem i Lund end i Malmø. Sad selv i den nye 5er serie, rigtig fed bil og god kvalitet men desværre ingen prøvetur... --- Men hvad har du valgt for en ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Det er jo aldrig forbudt at klage til "chefen".... BMW Sverige AB, VD - Christer Stahl eller HR Director - Kristin Hultheimer Tlf. 08-4706000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Det er jo aldrig forbudt at klage til "chefen".... BMW Sverige AB, VD - Christer Stahl eller HR Director - Kristin Hultheimer Tlf. 08-4706000 nej det er det ikke, men det er sgu ik dem alligevel der får de breve så..... Det er bedre at klage lokalt og direkte til den enkelte forhandler, det er alligevel der du havner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
martin_–_grevie 0 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Hvis du vil klage til chefen så er det ham her. VD - Joakim.Soderstrom@forenandebil.se Det har jeg gjort for nogle år siden da jeg havde en 645 og han ringede mig faktisk op hvor vi blev enige om en kompensation næste gang jeg handlede derinde... Mener i øvrigt at Söderström familien også ejer Theanders i Lund... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Hvis du vil klage til chefen så er det ham her. VD - Joakim.Soderstrom@forenandebil.se Det har jeg gjort for nogle år siden da jeg havde en 645 og han ringede mig faktisk op hvor vi blev enige om en kompensation næste gang jeg handlede derinde... Mener i øvrigt at Söderström familien også ejer Theanders i Lund... Ja, Joakim er fin nok og de ejer også BMW i Helsingborg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 Hvis du vil klage til chefen så er det ham her. VD - Joakim.Soderstrom@forenandebil.se Det har jeg gjort for nogle år siden da jeg havde en 645 og han ringede mig faktisk op hvor vi blev enige om en kompensation næste gang jeg handlede derinde... Mener i øvrigt at Söderström familien også ejer Theanders i Lund...Jeg vil foreslå at man bruger Joakim.Soderstrom@forenadebil.se :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites