Jump to content
Junkeren

Sightseeing i Annestad

Recommended Posts

Da jeg kom hjem i går ved 3-tiden så jeg en svensk turistbus turnere i Annestad. Fra motorvejen så jeg den ude omkring smedmesterebyn og vej ind i området passerede jeg bussen, hvor der sad en ivrig midaldrende guide med mik'en kørende. Har også tidligere set "udflugter" med nogle officielle repræsentanter i jakkesæt, der viser gæster rundt på gå-ben i området, men det er ved at være et stykke tid siden. Er det regionspolitikere eller Bron der praler om øresundsintegration, eller hvad sker der?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ogå set det et par gange, og der har de kigget på det nye bofællesskabs-agtige byggeri, for "ældre"(!!!!!:eek:....mener de kalder der +40!!!!)der er bygget overfor Sadelmakarebyn. Men ved ikke, om det har været en del af en større rundtur. De var ihvertfald også lige igennem vores gård, for at se på "lokalbefolkningen".....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon om det var politikere der var ude at se hvordan Ritts billige boliger kan komme til at se ud? Anne Vangs skriver følgende på sin hjemmeside:

Jeg synes, at nogle af Sveriges initiativer for at imødekomme boligmanglen trods en fjendtlig regering, er meget spændende. I Malmø er der en bydel kaldet Annestad, som bestemt er et besøg værd. Der har man ved industrialisering af byggeprocessen og præfabrikerede byggeelementer reduceret boligpriserne betragteligt - og bydelen fremstår alligevel utrolig flot. Vores billigbolig projekt er inspireret kraftigt heraf.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mon om det var politikere der var ude at se hvordan Ritts billige boliger kan komme til at se ud? Anne Vangs skriver følgende på sin hjemmeside:
Interessant. Sjovt som danske politikere har det med at skæve herover til, når de ikke selv kan få gang i hjulene. Og ja, det der Olle-kolle har fået en del bevågenhed. Forstår det ikke helt. Det kan sq da ikke være det første her i SE....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites