alexzuz 10 Anmeld indhold Skrevet April 15, 2009 Nå... Jeg har været på skatteværket i dag og har fået søgt personnummer til hele familien. Vi flytter til Oxie den 01/06 og glææder os:laugh: Mit spørgsmål drejer sig om Dagisopskrivning! Vi flytter herover med 2 børn, en på 4 år og en på 8 måneder. Min kone vil være på barsel med den lille frem til 01/09. Jeg ved godt at den lille først kan blive skrevet op fra hun er 12 måneder. Men! Den store får jo så også først sit personnummer den 01/06-2009 og kan så risikere, ifm malmö´s 4 måneders venteliste, at han først er garanteret en plads den. 01/10-09....:( Så ville høre eksperterne herinde, om det var muligt at få et midlertidigt person nr.? Ville alt andet lige være rart hvis han kunne få en plads så hurtigt som muligt, så han kunne få sig nogle legekammerater og blive integreret... kender ham godt nok til at vide at han bliver bims, hvis han skal være hjemme i 4 måneder! På forhån tak:new: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Så ville høre eksperterne herinde' date=' om det var muligt at få et midlertidigt person nr.? Ville alt andet lige være rart hvis han kunne få en plads så hurtigt som muligt, så han kunne få sig nogle legekammerater og blive integreret... kender ham godt nok til at vide at han bliver bims, hvis han skal være hjemme i 4 måneder![/quote']Hvorfor ikke ringe til din kommune og spørge? Det kunne jo være I kunne lave en ordning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Jeg ved godt at den lille først kan blive skrevet op fra hun er 12 måneder. Men! Hmm det er altså forkert, den lille skal i skrive op med det samme, da det er den dato man kommer i kø ! :) Du ringer op til det sted hvor jeres indskrivning er og siger at du skal have skrevet dine børn op, men at i ik har person nr endnu, så laver et fiktivt til dem. Og så har du lige det der hedder 15 timer reglen, prøv at søg lidt på det herinde :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Tusind tak for jeres input. Ved godt det med de 15 timer og det er også helt ok! bare han kan komme lidt afsted... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
stevenwen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2009 ventelister Hej, jeg er far til tre børn på 3,5 og 7 år som skal have pasning i Sverige. Hvad gør man hvis man har en svensk lejlighed fra, f.eks 1/9, men først får kontrakten underskrevet i starten af august. Kan det lade sig gøre at finde pasning på 2-3 uger? Min ældste skal starte i skole. Hun taler godt nok svensk hjemmefra men hvad gør man hvis de ikke kan tilbyde pasning før i oktober? Ens eget hus er jo væk og man kan jo ikke bare blive hjemme! Nogle gode råd. Jeg ved godt at det kan betale sig at ringe til kommunen, men før man har et pers.nr, reagerer de vel ikke? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2009 Hej, jeg er far til tre børn på 3,5 og 7 år som skal have pasning i Sverige. Hvad gør man hvis man har en svensk lejlighed fra, f.eks 1/9, men først får kontrakten underskrevet i starten af august. Kan det lade sig gøre at finde pasning på 2-3 uger? Min ældste skal starte i skole. Hun taler godt nok svensk hjemmefra men hvad gør man hvis de ikke kan tilbyde pasning før i oktober? Ens eget hus er jo væk og man kan jo ikke bare blive hjemme! Nogle gode råd. Jeg ved godt at det kan betale sig at ringe til kommunen, men før man har et pers.nr, reagerer de vel ikke?Du kan få et midlertidigt nummer til dem. Men jeg kan nemt forestille mig kommunen gerne vil se noget underskrevet kontrakt-værk, for at gå med til at lægge dem ind i systemet. Men prøv at slå dem et signal - de er der for det samme :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites