lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet April 14, 2009 det er skræmmene det her, jeg har sat min mobil til manuel net, så den ikke skifter hele tiden og som de skriver på deres hjemmeside den skal stå på 3 SE eller Sweden, så jeg satte min på sweden, jeg har modtaget 3 opkald og var 100% sikker på den var på Sweden, men har fået en regning på 100kr for disse 3 opkald, hvad kan man bruge det til?? er i ude for det samme, nok derfor man ikke kan skrive mails til dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 der stod ikke "SWEDEN 3G"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 jo selvfølgelig stod der Sweden 3g, som jeg skrev, jeg har sat min mobil til manuel søgning af net, så den bliver på sweden 3, er stik tosset, det er jo det rene tyveri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Jeg tror desværre ikke at det er 3's problem at din telefon hopper på et andet net... Jeg har faktisk en 3G-telefon med et TELIA abbonement, og selvom telefonen selvfølgelig står på manuel søgning, foretrukne net er sat til Telia osv, så hopper den konstant over på netop Sweden 3G. Aner ikke hvorfor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 "Sweden 3G" er ikke "3" men derimod Tele2Comviq såvidt jeg kan læse mig frem til.... 3 i Sverige på en dansk mobil hedder "3 SE" eller "3 SWEDEN".... Så det er fordi du har gjort det forkert og ikke fordi 3 er ude på at snyde dig.... Jeg har ingen problemer med at telefonen er sat til automatisk, den er altid på 3's net... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 SWEDEN 3G og Sweden er ikke det samme så vidt jeg ved.. Altså Sweden 3G koster ekstra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Jeg har forstået det således at "SWEDEN 3G" ikke er det samme som "3 SE", "Sweden" eller "3 SWE" http://business.3.dk/daekningudland/Dakning_mobil/Udlandspriser/ "SWEDEN 3G" er telias 3g net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 "SWEDEN 3G" er telias 3g net Hehe, så fik jeg da i hvert fald en logisk forklaring på, hvorfor min 3G Telia-telefon er så vild med "Sweden 3G" :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 En kommentar til mit indlæg. Dette er sakset fra http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=253861&page=2 Såhär är det: Telia blev utan 3G-licens och blev då erbjudna att dela nät med Tele2 som fått en sådan. De både företagen bildade då ett gemensamt bolag som heter Svenska UMTS Nät AB, vilket har till uppgift att bygga, äga och driva nätet. Täckningen är med andra ord identisk i hela Sverige. Dock är bara radioutrustningen gemensam. Resten är separat, vilket förklarar ev. hastighetsskillnader. Telia har ofta bättre anslutningar till basstationerna, vilket ger högre hastigheter. Tre och Telenor har varsin 3G-licens. Enligt reglerna måste operatörerna då bygga 30 % av nätet på egen hand, varför de har helt egna nät i Stockholm, Göteborg,Malmö och Karlskrona. Detta med ganska stora omnejder runt städerna. För att hålla nere kostnaderna valde operatörerna att bygga resten av nätet tillsammans. Man bildade då bolaget 3GIS - 3G infrastructure services, vilket har samma uppgifter som Svenska UMTS Nät AB. Även här gäller att enbart radioutrustningen är gemensam, varför skillnader i hastighet kan förekomma. Kan väl tillägga att om man söker efter näten i mobilen så heter 3GIS "SWEDEN" och Svenska UMTS "SWEDEN 3G". Är man i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Karlskrona kommer man instället för "SWEDEN" att hitta "3 SE" och "TELENOR" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 ja der står på deres hjemmeside står der enten 3 SE, Sweden eller 3 SWE i displayet på din 3Mobil. og så er sweden 3g telia, hold da op mand, ja okay så har de ikke snydt mig, men det er sgu ik nemt det her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Så vidt jeg husker kan man ringe til 3 og bede dem "låse" ens abonnement så den ikke roamer på net der ikke tilhører 3.Så undgår man problemet, dog betyder det jo også også at hvis man f.eks. tager telefonen med på rejse vil den ikke fungere i de lande, der ikke har 3 dækning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Det har jeg prøvet - at ringe til dem. Men de (= læs ham som jeg fik fat i) kunne kun låse det til et bestemt lands net og ikke f.eks. 3 i Sverige OG 3 i Danmark. Hvis andre har haft success med det, så skriv lige. Påstanden var i hvertefald at det ikke kunne gøres på tværs af Øresund. Surt med regningen, men vær glad for at det var så få penge (i forhold til hvad det kunne have været). /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Vi er lige hoppet på 3-bølgen og har fået leveret 2 styk 3 telefoner med skype indbygget :th2: Så der er jo glæde i det lille hjem, men kan forstå at man skal være varsom 3. Betyder ovenstående at man skal passe på med at modtage/foretage opkald hvis ikke man befinder sig på "3" nettet? Hvordan ser man om man er på 3s net? I vores display er der to 3-taller i midten, tror at de viser det aktuelle net? Er der andre ting man skal være varsom med ifm. 3? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Det har jeg prøvet - at ringe til dem. Men de (= læs ham som jeg fik fat i) kunne kun låse det til et bestemt lands net og ikke f.eks. 3 i Sverige OG 3 i Danmark. Forvent absolut ingenting af 3s kundeservice. Fik for nylig ny telefon og da det efter 3. opkald ikke lykkedes klumperne at sende data + MMS indstillinger, måtte jeg selv i gang med at rode. Der findes helt sikkert en løsning på håndsæt-niveau, så du låser telefonen til bestemte netværk. Men det kommer selvfølgelig helt an på mærke og model. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Vi er lige hoppet på 3-bølgen og har fået leveret 2 styk 3 telefoner med skype indbygget :th2: Så der er jo glæde i det lille hjem, men kan forstå at man skal være varsom 3. Betyder ovenstående at man skal passe på med at modtage/foretage opkald hvis ikke man befinder sig på "3" nettet? Hvordan ser man om man er på 3s net? I vores display er der to 3-taller i midten, tror at de viser det aktuelle net? Er der andre ting man skal være varsom med ifm. 3? Du skal bare sørge for at din telefon befinder sig på 3's net når du foretager og modtager kald... Det er selvfølgelig ikke helt nemt at sørge for det når du modtager kald, men de fleste steder i Malmø dækker de og jeg har endnu ikke på lidt over det år jeg har boet her, både i Oxie og Malmø haft problemer med at den skiftede til andet end 3 :) Hvis den viser 3 i displayet, så er du på 3's netværk... Ellers læs den her tråd, der beskrives hvad der kan stå :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Du skal bare sørge for at din telefon befinder sig på 3's net når du foretager og modtager kald... Det er selvfølgelig ikke helt nemt at sørge for det når du modtager kald, men de fleste steder i Malmø dækker de og jeg har endnu ikke på lidt over det år jeg har boet her, både i Oxie og Malmø haft problemer med at den skiftede til andet end 3 :) Hvis den viser 3 i displayet, så er du på 3's netværk... Ellers læs den her tråd, der beskrives hvad der kan stå :) Okay, tak for info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Betyder ovenstående at man skal passe på med at modtage/foretage opkald hvis ikke man befinder sig på "3" nettet? Hvordan ser man om man er på 3s net? I vores display er der to 3-taller i midten, tror at de viser det aktuelle net? Er der andre ting man skal være varsom med ifm. 3?Damn! Der findes 1000 tråde efterhånden som forklarer dette, hvordan kan du ha undgået dem:) Altså "3 SE" og "SWEDEN" i displayet IKKE "sweden 3G" Ellers er det ind på 3s hjemmeside og tjekke (har aldrig hørt om to 3taller i midten...) husk nu et "G" i displayet sammen med et 3-tal er NO GO!!! Kan vi ikke få dette til at stå i toppen af debattens side eller noget Gio/admin? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 De to "3-taller i midten" er normalt på en Sony Ericsson-telefon... spørg mig ikke hvorfor der står "3" to gange i displayet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 De to "3-taller i midten" er normalt på en Sony Ericsson-telefon... spørg mig ikke hvorfor der står "3" to gange i displayet. Det er fordi den skriver hvad dit selskab er (inkl. hvad deres net hedder hvis du er på det) og ved udlandsbesøg skriver den derudover hvilket net du befinder dig på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2009 når vi nu taler 3 og deres fuske selskab, er der så nogen af jer der har checket jeres opkald, jeg har eks 6sec opkald 1,88kr lige nedenunder 11sec 94øre så har jeg 1min 94øre og igen nedenunder 21sec 1,88kr, hvad har de gang i? fusk eller? der er jo ingen logik i det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2009 Jeg tror du har større held med at ringe til 3 og spørge om de kan forklare.. Jeg ved ikke hvem du har ringet til :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites