Øresunddirekt 10 Anmeld indhold Skrevet April 14, 2009 Øresunddirekt er midt oppe i en omfattende redesign proces som skal resultere i et helt nyt http://www.oresunddirekt.com i udgangen af 2009. Vi lægger vægt på, at portalen afspejler brugernes behov, og derfor hører vi gerne fra jer, hvis i har en idé eller en kommentar. Hvad syntes i er vigtigt at informere om i Øresundsregionen og hvordan kan vi gøre det på bedste måde? Besøg vores redesignblog og giv dit bud på hvad der kræves for at lave Øresundsregionens bedste informationsportal: http://www.od-redesign.org Vi har også brug for hjælp med at sortere vores emner. Klik på linket nedenunder og læs mere: http://www.od-redesign.org/emne På forhånd tak! Redaktionen Øresunddirekt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Samarbejde mellem ØD og Sunddebatten kunne jo være en mulighed... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Øresunddirekt 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Det lyder spændende. Send gerne en mail til kmv@oresunddirekt.com så kan vi diskutere videre omkring samarbejde. Vh Katrine Øresunddirekt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Portalen som i har den, er i sin bund og grund fin nok. Det i skal fokusere på er overskuelighed og hurtighed. Sitet er informationsrigt og derfor skal informationen kunne findes uhyre enkelt. Jeg lever af webdesign og kender til vigtigheden af overskuelighed og hurtighed. Derfor ser du kun bling bling sider på sites der ikke lever af at udveksle information, men lever af få kundebesøg. Farver skal være knapt så skarpe og kontrast rige. Udover det, så er det ekstremt vigtigt at fokusere på vækst og samarbejde virksomheder imellem. Gerne et fokus på broens katalytiske funktion i den region hér. Og glem øresundsdebatten og start jeres egen debatforum, hvis det er vigtigt for jer. Der kan være langt imellem guldkornene herinde og det meste er småfnidder uden synderlig vigtighed for regionen som sådan. I skulle nok nærmere fokusere på den viden foreningen Øresundsborger ligger inde med. De vill/kunne være en langt mere kapabel medspiller, end et bette forum som dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Øresunddirekt 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Tak for dit svar Rikke. Det er altid interessant at høre synspunkter fra andre der sidder indenfor det samme fagområde. Jeg vil endnu engang pointe ud at du meget gerne må gå ind på bloggen og lave vores kortsorteringsøvelse: http://www.od-redesign.org/emne Det ville være en stor hjælp for os. Vh Katrine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Det er hermed gjort...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Og glem øresundsdebatten og start jeres egen debatforum' date=' hvis det er vigtigt for jer. Der kan være langt imellem guldkornene herinde og det meste er småfnidder uden synderlig vigtighed for regionen som sådan.[/quote']Dén lader vi så stå et øjeblik....:p Du er sgu' for viderekomne, Brian Katrine: Tag evt. kontakt med Steen Elm (som er administrator på dette forum - brugernavn "Admin") Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Portalen som i har den, er i sin bund og grund fin nok. Det i skal fokusere på er overskuelighed og hurtighed. Sitet er informationsrigt og derfor skal informationen kunne findes uhyre enkelt. Jeg lever af webdesign og kender til vigtigheden af overskuelighed og hurtighed. Derfor ser du kun bling bling sider på sites der ikke lever af at udveksle information, men lever af få kundebesøg. Farver skal være knapt så skarpe og kontrast rige. Udover det, så er det ekstremt vigtigt at fokusere på vækst og samarbejde virksomheder imellem. Gerne et fokus på broens katalytiske funktion i den region hér. Og glem øresundsdebatten og start jeres egen debatforum, hvis det er vigtigt for jer. Der kan være langt imellem guldkornene herinde og det meste er småfnidder uden synderlig vigtighed for regionen som sådan. I skulle nok nærmere fokusere på den viden foreningen Øresundsborger ligger inde med. De vill/kunne være en langt mere kapabel medspiller, end et bette forum som dette. Lever du af webdesign? Jeg troede du lavede noget med biler :-) Hvad har du lavet? Omkring design og såen, så er det en smagssag hvad der virker, tror jeg :) .. Men jeg er ellers enig med dig omkring at man skal passe på med at bruge for meget energi på et debatfora med en masse indlæg, det kan være svært at finde relevant information mellem alt mudderkasteriet.. Jeg tror det vigtigeste er at finde ud af om man vil debatere eller blogge, det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet, men blog ideen er god, fordi man kan få en masse forskellige ildsjæle til at skrive artikler om emner, der er relevant for Øresundsregionen, et debatforum ender tit i diskussioner som kan være rigtig irrelevante og som ikke handler om Øresundsregionen i sig selv.. Så på den måde har jeg også svært ved at se hvad et "samarbejde" mellem sunddebatten og Øresundsdirekt kan bidrage med direkte .. Indirekte, og hvis man har tålmodigheden, så er Sunddebatten en guldgrube for informationer om relevante emner som Flytning til Sverige, Skatteregler osv osv, men det kræver man sætter sig ned og kigger tingene igennem eller man måske allierer sig med nogle nøglepersoner herinde, som har bidraget med gode artikler omkring Skat, A-kasse, sunhed osv osv .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Nej bilerne var en fritidsbeskæftigelse..... Det er konsulentydelser i det meste af M$ portefølje, samt cms og hosting på i eget regi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Nej bilerne var en fritidsbeskæftigelse..... Det er konsulentydelser i det meste af M$ portefølje, samt cms og hosting på i eget regi. Ah spændende.. Jeg elsker design, så hvis du har lavet noget du vil dele, så vil jeg da gerne se det med mindre det er lige som alt andet, altså business agtigt og kedeligt (no offence til dig, men du ved generalt business design).. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Og glem øresundsdebatten og start jeres egen debatforum' date=' hvis det er vigtigt for jer. Der kan være langt imellem guldkornene herinde og det meste er småfnidder uden synderlig vigtighed for regionen som sådan.[/quote'] Og størstedelen af dette fnidder kommer fra en stodder der skriver under et pigenavn, som var han 10 år og på nettet først første gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 www.in2hair.dk er baseret på vores cms.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Er det min kones profil der deles af os begge du hentyder til??? Og kan du nu forstå hvorfor ØD ikke burde bruge sunddebat til noget som helst. Når nu chefen ikke kan tale pænt til brugerne...... Nuf' said. Videre med det emnet handler om. Og størstedelen af dette fnidder kommer fra en stodder der skriver under et pigenavn' date=' som var han 10 år og på nettet først første gang.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2009 Er det min kones profil der deles af os begge du hentyder til??? Og kan du nu forstå hvorfor ØD ikke burde bruge sunddebat til noget som helst. Når nu chefen ikke kan tale pænt til brugerneSteen er såmænd bare træt af dig - også under denne profil (når de gamle blev for kendte, og du, endnu en gang, skiftede nick). Katrine bør nok forstå hvem hun har dialog med herinde, og hvorfor der reageres som der gør. At du sviner sunddebatten som du gør, er jo nok ikke nogen overraskelse - nu har du lidt mulighed for at kradse lidt grus i maskineriet, når der kommer en konstruktiv henvendelse omkring samarbejde. Du burde skamme dig, Brian. Du har, om nogen, været katalysator for afsporede tråde og skænderier herinde. Katrine kan måske nikke genkendende til dit tidligere nick herinde "Supermule", som du fortsat bruger andre steder på nettet. "Buddha" fik vist også god vind i sejlene...og "BigMike" ligeså - og sådan kunne man blive ved lidt endnu. Jeg er sikker på Katrine tager kontakt til Steen, hvis hun kunne se en idé i et evt. samarbejde - og ser bort fra evt. støj der måtte kommer herom i denne tråd. Det skal jeg være den første til at beklage. At Sunddebatten fortsat eksisterer efter otte år, og kun har vækstet i hele perioden, understreger nok ganske automatisk behovet for, og successen i, et sådant fora. Måske netop vores vide regler og holdning til moderation har været katalysator, og ikke som andre mener, en hæm-sko!? Vi kunne sagtens have skåret meget hårdere ind til benet ofte, og iværksat strikse regelsæt m.m. - men det har aldrig været vores ønske, overordnet set. Selvfølgelig skal der modereres når der er behov for det - og det bliver der også. Til stor irritation for dem det går ud over - og som ofte straks starter en større diskussion om moderationens rigtighed. Ergo mere støj, men også leben og meningsudveksling. Og denne balance mellem en fortsat voksende Sunddebat, og dem der gør den til et, trods alt, forrygende informations-center for vores region, er da forrygende ønskværdig - men så sandelig også et tidskrævende arbejde! Og så gider vi ikke høre Tågehorn #1 herinde påstå at vi ikke er værd at bruge tid på. Som med ethvert værk af dimensioner, så er en søgefunktion guld værd. Man kunne passende starte en søgning på brugernavnene "Supermule", "Buddha" og "Rikke Rost", hvis man synes jeg er lidt harsk i dette indlæg ...og så blev det vist tid til at kværne en bønne og brygge en espresso. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Er det min kones profil der deles af os begge du hentyder til??? Og kan du nu forstå hvorfor ØD ikke burde bruge sunddebat til noget som helst. Når nu chefen ikke kan tale pænt til brugerne...... Nuf' said. Videre med det emnet handler om. Brian, kender du det gamle ordsprog: "Kast ikke med sten, når du selv bor i et glashus" Du er absolut nr 1 her på debatten til at svine andre til og skrive "slam", som ingen kan bruge til noget som helst. Så at du stiller dig som dommer over debatten kan kun være en joke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Hvorfor? kan man ikke bare lade ham være.. ignorere ham eller lade være med at svare i det hele taget.. nu blev der tre før mig og fire inkl. min der tager ideen væk fra topic.. unødvendige kommentarer.. Alle har deres holdninger, mod brian, mod siden, mod moderatorerne, mod alle andre herinde.. Synes det er syndt at alle klager over ham og altid kaster benzin på bålet ved at kommentere det.. Det var bare mine 5 linier's holdning.. Ang. inhold kan jeg kun opfordre til at genoptage samarbejdet med Foreningen Øresundsborger og/eller tage nogle "menige" folk ind i jeres arbejde da det er os der bruger det.. God fornøjelse med at opdatere jeres side som allerede er rigtig god. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Det kan vi da godt Gio..... Admin = Steen Elm, ejer af sunddebat.com. Gio = Moderator herinde med personlige horn i siden på visse individer... Ulums = Mor til Steen Elm. Næppe helt objektiv i betragtningerne. Hvem ville profitere på et samarbejde med en halvoffentlig myndighed som Øresundddirekt??? Næppe Øresunddirekt, da dette "kun" er et forum og ikke repræsenterer nogen form for sammenslutning af betalende medlemmer med en fælles holdning. Derfor er det helt naturligt at tage fat i foreningen Øresundsborger, da der findes betalende og dedikerede medlemmer med en vision for regionen. Dét er noget de kan bruge hos Øresunddirekt..... Ikke tilbagekaldelsesmeddelelser ang. kaffemaskiner og hvilken bil der kunne være fedest til lørdag aften. Ej heller hvor mange thuja'er der går på én kilometer. Så vi skal lige gøre os helt klart og det er at denne debat kun har ét formål og det er at skulle blive så stor som mulig med videresalg for øje. Vi har set et par eksempler på vurderinger af debatten startet af admin selv og det kommer vist kun af én tanke. Men det er det samme som at sælge frisk luft.....Ikke noget folk ikke kan finde andre steder. Indpakningen er bare ikke den samme. Så hvis jeg var ØD, så ville jeg købe mig et forum domæne der var meget tydeligt og klart, og sætte mit eget forum op. Alt andet ville være en blåstempling af et stykke arbejde, hvor det er brugerne og ikke bagmændene der har skabt værdierne eller mangel på samme.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2009 Hvad syntes i er vigtigt at informere om i Øresundsregionen og hvordan kan vi gøre det på bedste måde? På det seneste har der været en del historier om svenskboende danskere der er flyttet hjem. Jeg er sikker på at de enten ville have undladt at flytte over eller have taget andre forholdsregler da de flyttede, hvis de kendte mere til forholdene. En grundig undersøgelse blandt tilbageflytterne og en stribe artikler om faldgruberne ved at flytte til Sverige vil helt sikkert være nyttigt. Andre ting der lige kommer op er at få politikere på begge sider af sundet i tale gennem en blog eller lignende med mulighed for feedback, så I tilbyder dem et medie der når direkte ned i målgruppen. At måle på den uvidenhed specielt danske øresundspolitikere viser, er der helt sikkert et behov for dialog. Her kunne Øresunddirekt være et medie, hvis altså jeres ambitioner peger i den retning. Desuden mener jeg at der er plads til både dette forum og et mere officielt, hvor tonen forhåbentlig også vil være mere sober end her. Sørg for en stærk moderator og fød det med seriøse emner - evt i samarbejde med Foreningen Øresundsborger, som det er foreslået herinde. Vælg endelig en platform til forumet med flere muligheder end det nuværende. Og så er hele web 2.0 verdenen med Facebook grupper mv. også en oplagt måde at bygge ud på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Øresunddirekt 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Tusind tak for mange gode idéer og synspunkter! Det er dejligt at i vil bruge jeres tid på det. Vi vil lige pointe ud at i også meget gerne må levere jeres idéer direkte til vores redesign blog, da det er denne blog der vil fungere som dokumentation af designforløbet. I kan poste jeres idéer direkte via dette link: http://www.od-redesign.org/node/add/ide Mange hilsner Redaktionen Øresunddirekt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 A-kasser En side med diverse faldgrupper som f.eks. hvis man bliver arbejdsløs / skal på A-kasse, et relevant emne i disse tider. Jeg tror der er mange der flytter herover som ikke ved at deres A-kasse ikke udbetaler penge til dem i udlandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites