Jump to content
Mr. Griff

Desperat brug for job.. hjælp

Recommended Posts

Hej Min arbejdsgiver gik konkurs d. 29 feb. jeg var i transportbranchen.. da jeg bor i sverige og blev fuldt ledig fik jeg bare "fingeren fra DK" og fagforening eller noget ville ikke betale noget til mig overhovedet. hvis jeg får svensk a-kasse skal jeg have været i job et år i sverige før de vil udbetale dagpenge. vi har siden d. 20 februar levet af min kones løn, hvilket nu er endt med vi er i total underskud og ikke har råd til de mdr. regninger.. lønmodtagernes garantifond har ca. 6 mdr. behandlingstid, så det er heller ikke til nogen hjælp. Jeg mangler virkelig et job. jeg har arbejdet som kok og køkkenassistent i mange år, samt også flere år i transportbranchen. jeg har været Lagerchef og montør samt anlægsgartner, så jeg har en masse erhvervserfaring. og har hænderne skruet rigtigt på. jeg kan starte på arbejde med det samme, og håber nogle i kender eller jer selvstændige mangler en mand i firmaet... håber en derude kan hjælpe med et job til mig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ET godt råd i disse tider - skriv dig op hos et vikarbureau - de bliver virkelig brugt meget, nu hvor mange firmaer ikke tør fastansætte folk. Og så kan du i mellemtiden lede efter det heelt rigtige job, hvis du ikke har noget i mod at lave alle mulige forskellige ting ind i mellem. Forslag til vikarfirmaer : Jobii Kelly Services Manpower Moment

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere har det været sådan at hvis du t ex fik et halvdags job skulle du have supplerende dagpenge fra DK - ved ikke om reglerne er de samme stadig, men det var da en mulighed for at få bare lidt indtægter asap. TNI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan få grundbeløbet fra en svensk a-kasse' date=' hvis du har været i job og medlem af en dansk a-kasse i mindst 6 måneder forinden[/quote'] Præcis - du kan blive overflyttet fra din danske A-kasse til en svensk... søg lidt herinde på det, det har været vendt mange gange :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det bare skal være et job her og nu, så er steder som Netto og andre supermarkeder ret gode muligheder. Især Netto mangler altid, og hvis du gør klart at du gerne vil tage noget ansvar kan du også stige i "rang" ret hurtigt. Det er ikke et prestigefyldt job, men det har tidligere betalt mine regninger :) Elgiganten søger vist også, og så kan du prøve pakke transporterne som UPS, GLS osv. PostDK var også ret presset sidste sommer, så det kan være at du kan samle noget op der også. Held og lykke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites