Jump to content
EBL

Gas grill - hvad skal man købe og hvor henne?

Recommended Posts

Jeg overvejer at købe mig en gasgrill. Jeg ved ikke så meget om det, så lidt rådgivning om hvilke mærker der er de bedste er meget velkommen. Jeg har kigget på http://webergrill.se/ (for hvem kender ikke Weber), men det behøver absolut ikke lige at være det mærke, specielt ikke fordi det på hjemmesiden ser ud til at de slet ikke forhandler dem i Sverige ?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har kigget på http://webergrill.se/ (for hvem kender ikke Weber)' date= men det behøver absolut ikke lige at være det mærke, specielt ikke fordi det på hjemmesiden ser ud til at de slet ikke forhandler dem i Sverige ?!?
Weber?...well, jeg købte min i Bauhaus, Löddeköpinge for et par dage siden - og hele den ene ende af varehuset var nærmest fyldt op med grill'n'accessories. Alt fra den billigste engangs-grill til rene 18-wheel Batman-modeller (så store er de næsten - helt sindssygt!) Jeg købte dog kul-grill - så kan ikke hjælpe dig med gas.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer at købe mig en gasgrill. Jeg ved ikke så meget om det, så lidt rådgivning om hvilke mærker der er de bedste er meget velkommen. Jeg har kigget på http://webergrill.se/ (for hvem kender ikke Weber), men det behøver absolut ikke lige at være det mærke, specielt ikke fordi det på hjemmesiden ser ud til at de slet ikke forhandler dem i Sverige ?!?
Hvorfor egentlig gas? Gas grille sætter ofte en kedelig smag i maden fremfor med kul. Har ingen erfaring med en rigtig gas grill. Min weber har dog gasstarter men tilberedningen er over rigtige kul.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor egentlig gas? Gas grille sætter ofte en kedelig smag i maden fremfor med kul.
Jeg synes altså ikke gas-grill's er så forfærdelige som du skriver, synes mange gange de giver et mindst ligeså godt resultat som en kul-grill. Men for at vende tilbage til det første spørgsmål. I lejligheder er det som regel ikke tilladt at benytte en kul grill men derimod er gas grill og el-grill som regel tilladt i stedet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor egentlig gas?
Primært for sundhedens skyld og så for nemhedens skyld ifbm påfyldning, optænding og rengøring, og så undgår man jo også svineriet. Jeg har ladet mig fortælle at en 'smoker' fyldt med træflis giver den samme røgede smag som man ellers kommer til at mangle i forhold til en kulgril, og så er der vist kun fordeletilbage. zu2iat.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor egentlig gas? Gas grille sætter ofte en kedelig smag i maden fremfor med kul. Har ingen erfaring med en rigtig gas grill. Min weber har dog gasstarter men tilberedningen er over rigtige kul.
Har jeg sku aldrig lagt mærke til. Jeg har begge dele, og der er fordele med begge. Gas er efter min mening det bedste til hakkebøffer, men bruger den også til pølser og brød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt ekstra spm... Har hørt at smagen skulle blive ok efter grillen er brugt nogle gange og stenene er blevet snasket til med fedt osv - right? Nogen der har erfaring med træflis som der nævnes? I den Weber bog man kan købe anbefaler de jo at man selvfølgelig skal bruge en formue på dem, men vil gerne høre lidt praktisk erfaring :) Priserne? Nogen der lige med frisk viden kan fortælle hvad sådan en kompakt gasgrill koster i SE? Kan ikke se den version koster i seneste skov af reklamer... (Skal være transportabel/kompakt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en billig Landmann gas-grill i Bauhaus for 2 sæsoner siden. Bare en til en ca. 600 kr eller lign. Den er til at have på tagterassen. Jeg har ikke noget sted at stille den indenfor, så den er nødt til at overvintre ude gennem vinterstormene. Det er derfor at den er købt billigt - ud fra princippet om at den bare kan erstattes næste år, hvis den er gået i stykker. Den fungerer stadigvæk efter 2 vintre, omend selvtændingsknappen fungerer lidt aparte nu. Der kan dog ikke komme så meget blus på, men det har ikke noget med opbevaringens skyld. Jeg synes at bøfferne smager fint, når de er lavet på en gasgrill - bliver ikke nær så nemt forkullede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites