Jump to content
Mr. Griff

MC kort i det svenske + go begynder cykel.

Recommended Posts

Nu har jeg endelig fået overtalt konen til af få motorcykle og det kræver jo et kort men har hørt af det er svære af tage her over end i dk og kan man overhovdet tage det i dk når man nu bor i sverige?? Er nemlig ik så go til det svenske.... Og lige til sidst er der nogen der kender en go begynder cykel? Det skal lige siges af jeg er famille far så tænker mig om når jeg kører i trafikken så jeg behøves ik starte med en 125cm hahahah... På forhånd tak Kenneth

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg endelig fået overtalt konen til af få motorcykle og det kræver jo et kort men har hørt af det er svære af tage her over end i dk og kan man overhovdet tage det i dk når man nu bor i sverige?? Er nemlig ik så go til det svenske.... Og lige til sidst er der nogen der kender en go begynder cykel? Det skal lige siges af jeg er famille far så tænker mig om når jeg kører i trafikken så jeg behøves ik starte med en 125cm hahahah... På forhånd tak Kenneth
Det er en skrøne at det er sværere at ta' herovre... Det passer ikke... det er lige let/svært. Du må definere hvilken type mc du vil ha.... Chopper, offroader, sport ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige taget körekort herovre :D og det gik da i hvert fald. En af grundene til, at der er så mange, der siger, at det er svärere herovre er, at i Malmö kan man nå at komme igennem lidt af det hele (motorvej, landevej, de store rundkörsler osv inden for 10 minutter). og så er der mange private, der körer op uden at väre i forbindelse med en trafikskole - og de bliver "kuggade" fordi de ikke har en ordentlig "utbildning". Ellers kan jeg kun abefale Erikssons Trafikskola (Nobeltorget). http://www.erikssonstrafikskola.se/ Hvis du vil tage det i DK, skal du have adresse der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Start med en mindre Mc. en 400 eller lign. Ja du synes sikkert det er for småt etc etc. men du propper heller ikke nøglerne til en Ferrari F40 i næven på en 18 årig. Uanset hvor ansvarlig du er er det en skidt ide at starte for stort. Og en "lille" Mc kan erhverves for næsten igen ting herovre og kan sælges igen året efter stort set uden værditab, og SÅ er du langt bedre rustet til at køre og det er MEGET sjovere at have lært at køre på en maskine man kan styre istedet for en raket med 150 hk, sådan een kan du have i mange år uden at nærme dig dens begrænsninger. MvH Eg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Start med en mindre Mc. en 400 eller lign. Ja du synes sikkert det er for småt etc etc. men du propper heller ikke nøglerne til en Ferrari F40 i næven på en 18 årig. Uanset hvor ansvarlig du er er det en skidt ide at starte for stort. Og en "lille" Mc kan erhverves for næsten igen ting herovre og kan sælges igen året efter stort set uden værditab, og SÅ er du langt bedre rustet til at køre og det er MEGET sjovere at have lært at køre på en maskine man kan styre istedet for en raket med 150 hk, sådan een kan du have i mange år uden at nærme dig dens begrænsninger. MvH Eg
en 500cc kan også gøre det:), nu er det jo heller ikke alle der har behov for at køre 200km/t bare fordi man kan... Kender mange der har startet med en CBR600, det er også en super allround maskine, som man kan leve med længe. Ellers ville jeg tænke på CB500 el. GS500e (hvis du ikke er så gammel), eller en SV650 hvis du er lidt ældre (altså over 24-25;)). Andre forslag kunne være fazer, bandit, ER 5, GPZ500... Kender intet til crossmaskiner hvis det er det du er ude efter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Kender mange der har startet med en CBR600' date=' det er også en super allround maskine, som man kan leve med længe....[/quote'] Den er bare SINDSYG dyr i forsikring. Den har en gennemsnits levetid på 3 måneder og koster derfor KASSEN i forsikring. Ronni-drengen, som boede herovre tidligere, betalte 36.000SEK for hans nye CBR600... Året efter købte han en R1 og betalte da 13.000SEK. Den nye ER 5 er et rigtig rigtig godt bud. Det var den mest solgte model i SE sidste år og er meget fordelagtig i både indkøbspris (68.000SEK som ny) og i forsikringspræmie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den er bare SINDSYG dyr i forsikring. Den har en gennemsnits levetid på 3 måneder og koster derfor KASSEN i forsikring. Ronni-drengen' date=' som boede herovre tidligere, betalte 36.000SEK for hans nye CBR600... Året efter købte han en R1 og betalte da 13.000SEK.[/quote']WHAT!!! til begge dele, hvorfor er en CBR dog så dyr? Og en R1 så billig, det er da helt grotesk!!! Jeg lærer aldrig at forstå forsikringslogik:rolleye: Gennemsnitslevetid 3 måneder:confused: Er det fordi så mange nye mcister køber denne og kører galt? virker altså mærkeligt... Men hvis det står et sted, så er det vel rigtig nok... mærkeligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
WHAT!!! til begge dele' date=' hvorfor er en CBR dog så dyr? Og en R1 så billig, det er da helt grotesk!!! Jeg lærer aldrig at forstå forsikringslogik:rolleye: [b']Gennemsnitslevetid 3 måneder:confused: Er det fordi så mange nye mcister køber denne og kører galt? virker altså mærkeligt... Men hvis det står et sted, så er det vel rigtig nok... mærkeligt...
Japp... lige præcis... Der er mange begyndere der mener at de da "bare" kan købe en 600 og gi' den noget gas... De bliver overrasket. Det var den forklaring Ronni fik da han bestilte forsikring, EFTER han havde bestilt motorcykel :D. Året efter undersøgte han først hvad en R1'er ville koste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor jeg valgte en triumph efter at have undersøgt forsikringspriserne lidt, fik kortet i august 2008 og kan forsikre en street triple 2009 for 8136 kr pr år for fuld kasko(den er dyr fordi jeg bor i trafikzon 1-2 hvad det så end betyder...ville koste 4704 kr i trafikzon 3-7). Og det er alligevel årets MC i DK 2008 og med sine 108 hk alt andet end kedelig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Derfor jeg valgte en triumph efter at have undersøgt forsikringspriserne lidt
Min Triumph falder meget snart til under 4000SEK for helforsikring... Men, det var ikke grunden til at jeg valgte den. Den blev valgt fordi det er en .. Triumph :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller tag et kig på BMW F800S eller ST. Ekstrem billig forsikring og ikke al det pjat med at smøre kæde ;-) PLUS den faktisk er billig i drift. Vi - eller rettere hustruen - har nu kørt godt 30.000 på hendes uden nogen form for problem. Pris for alle serviceeftersyn til dato 5632,- siden juni 2007. Plus at den kører 25 til 28 km/l.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Honda skulle komme med en ny 250 model inden længe - det kunne være en god og billig løsning 1. år...
Istedet for at vente, så kunne man også sætte sine penge i Kawa's ZX2-R. Den har fået fine anmelderser, men jeg ved ikke liiiiige om jeg gad en 4-takts 2½'er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg tog mig sammen sidste forår og tog et kørekort til MC i Sverige, tror at det kostede mig 8200SEK i alt, Mårtensson trafikskola i Malmø, god lærer. Du skal ansøge om kørekort tilstand, det hjælper dig dig med på skolen. Teorien kan godt være lidt tricky i starten, men det finder man ud af hurtigt, IKKE som teorien i DK. Men købte mig en Triumph Sprint ST 09 model, er sjov både sport og Touring, koster mig omkring 6000 SEK om året i forsikring, men ved ikke hvad den koster i Helsingborg, kan du ringe til de forskelllige forsikringsselskaber om, eller en forhandler kan hjælpe dig. Held og lykke Kristian Skrurup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites