Maria 10 Anmeld indhold Skrevet April 2, 2009 Jeg har lige været ude og hente min nye bil, og nu kommer jeg hjem og synes jeg mangler en masse. Får man ikke registreringsbeviset med sig, eller kommer det med posten? og forhandleren sagde at der fulgte en forsikring med, og at jeg ville få et brev på et tidspunkt. Men jeg har intet på skrift. Så jeg føler ikke jeg har noget bevis på at jeg er ejeren og at bilen er forsikret. Men det er måske bare mig der er fjollet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Det er dig der er fjollet hehe - Reg bevis modtager du inden for nogle dage, indtil videre har du kontrakten der gør dig til ejer af bilen. Forsikringen, skulle gerne fremgå af jeres kontrakt ? er det fabriksny bil ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Jeg har lige været ude og hente min nye bil, og nu kommer jeg hjem og synes jeg mangler en masse. Får man ikke registreringsbeviset med sig, eller kommer det med posten? og forhandleren sagde at der fulgte en forsikring med, og at jeg ville få et brev på et tidspunkt. Men jeg har intet på skrift. Så jeg føler ikke jeg har noget bevis på at jeg er ejeren og at bilen er forsikret. Men det er måske bare mig der er fjollet. Du har jo købsaftalen, der vil forsikringsaftalen typisk fremgå. Men sørg lige for du har både halv- og vagnskade forsikring. På nye biler er der typisk 3 års medfølgende vagnskade (hel/kasko) med, dvs du skal selv betale for halvforsikring. Dog sælges der ofte 3-6 mdr billig halvforsikring med gennem forhandleren. Men det bør fremgå af din kontrakt. Registreringbeviserne kommer med posten, dit navn skal jo på først:) Forsikringsbeviset kommer også med posten, bilen kan ikke være påställt uden aktiv forsikring. Men du kan jo gå ind på www.transportstyrelsen.se og kontrollere om din bil har kørselsforbud. Håber det hjalp lidt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Mange tak til jer begge. Så kan jeg godt køre mig en tur :) ja det er en fabriksny, og der skulle være en aftale om en halvforsikring igennem forhandleren, hvor man det første halve år får en rigtig god pris, og derefter skal jeg selv ud og indhente et tilbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 jeg tror bare jeg lader den stå i garagen lidt, for den er avställd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Du har købt en......Hyundai? Har jeg gættet rigtigt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 ha ha, nej det har jeg godt nok ikke :) Jeg ville have haft købt en Audi, men det kunne der ikke lige blive råd til med en indkomst, så jeg nøjes med en lille "ræser" :) min helt egen Toyota Aygo :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Jeg købte mig også en Toyota for 1½ år siden og fik også folksams halve års forsikring til god pris. Men jeg fik altså en underskrevet kontrakt på forsikringen med ved afhentning. Så du må hellere lige høre dem ad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Fedtede de er på toyota - fik da vagskade i 3 år på golf GTIeren, samt 3 måneders GRATIS halvforsäkring hos Trygghansa :-) Og en rigtig god pris(syns jeg) på halvforsäkringen derefter 4500 sek for et år - Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Der er også 3 års vagnskadegaranti på toyotaen, og jeg får en forsikring til et par kroner om dagen i et halvt år. Så det er ok. Da jeg havde en Audi, var der også 3 måneders gratis forsikring på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Fedtede de er på toyota - fik da vagskade i 3 år på golf GTIeren, samt 3 måneders GRATIS halvforsäkring hos Trygghansa :-) Og en rigtig god pris(syns jeg) på halvforsäkringen derefter 4500 sek for et år - Nu er halvforsikringen så billig i det halve år at det nok opvejer de 3 måneder du så selv skulle betale. Men detaljer :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 ha ha, nej det har jeg godt nok ikke :) Jeg ville have haft købt en Audi, men det kunne der ikke lige blive råd til med en indkomst, så jeg nøjes med en lille "ræser" :) min helt egen Toyota Aygo :) Tillykke med den :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Nu er halvforsikringen så billig i det halve år at det nok opvejer de 3 måneder du så selv skulle betale. Men detaljer :-) Mit tilbud fra BMW lød på 1020 sek for 6 mdr halvforsikring...så det er ret billigt:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Tillykke! Det bør fremgå af kontrakten eller anden dok - gjorde det da jeg købte min:) Mht. pris så får man 1/2 år for 760 sek eller noget via folksam(tror jeg), og har efterfølgende fået en god pris for yderligere halvskade hos samme selskab. Kan kun sige (i følge indlæg herinde, modsat andre mærker) at Toyota Malmø har leveret ganske fin service på vores biler! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Mange tak :) Jeg har lige set at min bil er sat i trafik idag, så nu kan jeg rigtig drøne rundt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Mange tak :) Jeg har lige set at min bil er sat i trafik idag, så nu kan jeg rigtig drøne rundt :) Tillykke med den. Altid rart med ny bil uanset hvilken det er. Håber de sidste detaljer falder på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2009 Kan kun sige (i følge indlæg herinde, modsat andre mærker) at Toyota Malmø har leveret ganske fin service på vores biler! og der er vi ganske enige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites