Jump to content
bananas

Tricks til at slippe ud af bilforsikring før tiden

Recommended Posts

Hejsan Jeg er desværre kommet til at forudbetale min bilforsikring hos If frem til 1. juni. Det er lidt noget skidt, for nu har jeg fået et tilbud fra Länsförsäkring, som er næsten 10.000 billigere om året. Jeg vil selvfølgelig gerne skifter hurtigst muligt, når prisforskellen er så stor. Er der nogen, som kan nogen tricks til at komme ud af sin forsikring før tiden? Kan man afställe sin bil i en periode?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med hvis du afstiller den så får du også kastet pengene retur for den resterende periode? Synes jeg læste om det engang herinde. Men ja. Ellers må du sælge den til en du kender/stoler på og købe den tilbage igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du ikke bare opsige forsikringen og så får du det resterende beløb retur? Sådan fungerede det dengang vi opsagde vores forsikring i Danmark.
Sådan fungere det desværre ikke på denne side af sundet :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen, som kan nogen tricks til at komme ud af sin forsikring før tiden? Kan man afställe sin bil i en periode?
Det med at avställe bilen gør ikke, at man kan komme ud af forsikringen tidligere - det er faktisk kun ved skiften af ejerskab, at forsikringen ophører, eller selvfølgelig, hvis du selv opsiger forsikringen til hovedforfald (som er 1 gang om året).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det med at avställe bilen gør ikke' date=' at man kan komme ud af forsikringen tidligere - det er faktisk kun ved skiften af ejerskab, at forsikringen ophører[/quote']Så er reglerne da ændret siden *bum-bum*...2003/2004, da jeg lavede finten overfor et selskab der mente jeg bare skulle klappe i og betale. Jeg skrev vist endda om det herinde også (som nok er det BS refererer til). Det virkede fint at avställa bilen i nogle dage, og så påstalla den efter at have snakket med det nye forsikringsselskab. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er reglerne da ændret siden *bum-bum*...2003/2004, da jeg lavede finten overfor et selskab der mente jeg bare skulle klappe i og betale. Jeg skrev vist endda om det herinde også (som nok er det BS refererer til). Det virkede fint at avställa bilen i nogle dage, og så påstalla den efter at have snakket med det nye forsikringsselskab. :th2:
Yepper sådan måtte jeg osse gøre med min pøjgot sidste år, da IF ikke ville slippe mig. Mener faktisk, det var en i Vesta som sagde at det var min eneste udvej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt pudsigt, men jeg har netop i dag talt med Länsforsikringer, som jeg desværre er blevet involveret med efter seneste bilkøb, og da jeg talte med dem i November fik jeg af vide, at jeg kunne opsige den inden næste betalingsperiode, dvs. om en måned. I dag talte jeg så med dem, og fik samme historie omkring hoveforfaldsdatoen, som først er til November. Jeg har et tilbud fra TryggHansa som er særlig fordelagtigt til Audi, og hos dem kan jeg spare 50% fordelt på pris og km / år. Det er lidt træls med den form for binding.... men ja jeg skulle nok have undersøgt det nærmere, da forhandleren tilbød denne forsikring. Hvis det med at stille den i et par dage virker, så kunne det lyde som om at der er håb endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

...det ser ud til at vi er ude i klassikeren. Selskabet man prøver at slippe væk fra, påstår det ikke er muligt at avställa for at komme ud af forskikringen. Selvsamme selskab er ikke sen til at tippe en ny kunde om denne mulighed, hvis det handler om at denne har svært ved at komme ud af sit nuværende, og dermed over til dem = tjene penge. Tja...:rolleyes::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Avställning virker desværre ikke som Credde også skriver, da det egentligt ikke er forsikrings selskaberne som styrer det, men Vägverket. PÅställer du bilen vil vägverket kunne se hvem som havde forsikringen sidst og forsikrings perioden. Det er også derfor, at hvis du påställer en bil uden forsikring, at man automatisk får en generel trafik forsikring fra vägverket til overpris. En mulighed til at komme ud af forsikringen kan være ved at ændre betalingsperioden fra årlig til kvartal, for på den måde at få forfald hvert kvartal og bedre muligheder for at komme ud af forsikringen. Der er naturligvis et lille tillæg på typist 3-6% ved at betaler flere gange frem for årligt. En sidste mulighed er jo at forhandle, alle kan presses, også forsikringer. Har haft IF i en del år og har mange forsikringer der, men fik godt tilbud fra Trygg-Hansa på 2 af forsikringerne, ved endnu et opringning til IF kunne de pludselig matche dem, den ene dog ikke 100% men så blev en 3 forsikring istedet justeret. Jeres bilforsikring vil være billig det første år, da man ofte får värdeXtra og Förar/passagerarolycksfall gratis samt en nytegnings rabat på cirka 1000. Året efter stiger forsikringen så da I ik får nytegningsrabat samt skal betale for värde og passagera og så er forsikringen ikke altid billigere. Med IF fx, kan man vælge ved forfald at opsige sin forsikring og lad dem hvilke en dag og så ringe og tegne forsikring igen, og der med få nytegnings rabat. Helt gag gag, men sådan fungere deres system. Den rabat kan man dog nævne for dem hvert år, og få den automatisk uden at egentlig opsige. Andre selskaber fungerer sikkert på samme måde. God kamp med selskaberne Zeni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Avställning virker desværre ikke som Credde også skriver' date=' da det egentligt ikke er forsikrings selskaberne som styrer det, men Vägverket. PÅställer du bilen vil vägverket kunne se hvem som havde forsikringen sidst og forsikrings perioden. Det er også derfor, at hvis du påställer en bil uden forsikring, at man automatisk får en generel trafik forsikring fra vägverket til overpris.[/quote']Nu er det vel så Transportstyrelsen (herefter kaldt TS) der har overtaget - men det er en mindre detalje. Jeg forstår dog ikke at du siger det ikke virker. Hvis jeg afmelder min bil, så informerer TS det registrerede forsikringsselskab om at min bil nu er afmeldt - og dermed stoppes forsikringen, og evt. overskydende betalt afgift på denne refunderes. Dette er ren automatik i systemet. En uge efter melder jeg min bil på igen, efter at have aftalt med et nyt forsikringsselskab, at de skal stå for forsikringen nu. Ergo er min gamle forsikring opsagt, da bilen er blevet afmeldt - og den nye forsikring er gældende fra Day One (dermed ingen tåbelig tvangs-trafikförsäkring på halve millioner om dagen :sick:). Er der noget jeg misser, eller taler vi forbi hinanden? Længere oppe i tråden hører vi jo også om at det stadig virkede for et lille år siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio, du glemmer, at normalt, når man avställer sin bil, så overgår forsikringen til en såkaldt "avställingsförsäkring/garageförsäkring" hos samme selskab. Det er ihvertfald gældende for min forsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio' date=' du glemmer, at normalt, når man avställer sin bil, så overgår forsikringen til en såkaldt "avställingsförsäkring/garageförsäkring" hos samme selskab. Det er ihvertfald gældende for min forsikring.[/quote']Ok - var jeg ikke klar over. Men det er vel noget man kan vælge? I så fald, så er det vel bare at komme helt i bund, nul-stille, bye-bye, nej-jeg-gider-jer-ikke-mere-og-lad-så-min-bil-være-i-fred! Man skal vel ikke betale hvis man ikke vil? Og, i så fald man er er stavnsbundet til at betale til selskabet, selv om man vælger ikke at køre i sin bil, og pakker den væk i sin garage, så er jeg blevet en del klogere - og en del chokeret! :eek: Siden hvornår er det blevet sådan?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede finten så sent som december. 1) Avställ bilen (forsikringen bliver nu til en avställningsforsäkring) 2) Ring til forsikringsselskab, og fortæl dem at du ikke ønsker en avställningsforsäkring. De opsiger nu din forsikring. Tjek at de rent faktisk har opsagt den og kan se at bilen er avställd. 3) Ring til nyt selskab, bestil forsikring fra imorgen eller idag, whatever. 4) Påställ bilen. Done, du har nu et nyt forsikringsselskab. Logikken er at en forsikring på en bil i trafik, kan ikke opsiges. Men en avställningsforsäkring KAN opsiges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Logikken er at en forsikring på en bil i trafik' date=' kan ikke opsiges. Men en avställningsforsäkring KAN opsiges.[/quote']Se - nu ligner det dét nummer jeg lavede dengang, minus den nu "tvungne" avställningsförsäkring. Men hvis den er så nem at lukke som beskrevet, så er det jo :th2::th2:.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har os valgt Länsförsäkringer frem for IF.. Det er for dyrt.. Jeg har fået et tilbud kasko ansvar ( Helforsikring) ca 8000 svenske om året for min Mercedes E 200 Er det en okay pris ? Skal lige sige jeg os har hjemforsikring og snart børneforsikring der

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har os valgt Länsförsäkringer frem for IF.. Det er for dyrt.. Jeg har fået et tilbud kasko ansvar ( Helforsikring) ca 8000 svenske om året for min Mercedes E 200 Er det en okay pris ? Skal lige sige jeg os har hjemforsikring og snart børneforsikring der
Inden du bliver spammet ned af indlæg om forsikring, bil osv så vil jeg sige det på den pæne måde. Mange steder på siden her er der skrevet 100+ indlæg om "jeg er 19år gammel og skal have den og den bil forsikret. Hvad koster det?" Det er umuligt at sammenligne forsikrings priser da der er alt for mange faktorer der spiller ind. Kontakt Insplanet og få dem til at indhente et tilbud for dig. Så får du med 95% sikkerhed det billigste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var jeg i hvert fald i de sidste 5 %. Insplanet kunne hitte en pris på 18000 kr - Vesta skulle nøjes med 11000, og da var jeg ikke engang kunde hos nordea. Det blev jeg så og endte med en pris på lige over 10.000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites