Jump to content
Missarhh

Anbefal en dyrlæge i Malmø/Svedala-området

Recommended Posts

Indtil videre har vi kun brugt danske dyrlæger, da vi har følt os mest trygge ved dette i forbindelse med fx operationer :rolleyes: Meeen, der må unægtelig være nogle penge at spare og ikke mindst transport/tid ved at bruge en svensk dyrlæge. Så er der nogen, som kan anbefale en dyrlæge til hunde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på hvad man skal have lavet. Jeg syntes personligt at Djursjukhuset er en pengemaskine med ufattelig ringe service og det er så upersonligt. Du kan få lov at sidde og vente i 45 minutter i deres venteværelse før der kommer nogen der gider kigge på din hund. Hvorfor skal de også have 280 SEK pr. hund for indtyg når den lille i Limhamn skal have 110 SEK for 3 hunde. Mine hunde er aldrig syge - men var det akut og weekend kunne man jo blive nødt til at tage det store i Malmö - men husk endelig forsikringspolicen - ellers vil de ikke se på din hund :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun sige det samme om djursjukhuset :thumbdown Kan klart anbefale Haga Klinikken i Glostorp. Denne klinik har vi brugt i et par år da det også er den vores hundedagpleje benytter. Vi har lige fået vores hund hjem efter en større operaration. Virkelig dyrgtig dyrlæge og dygtigt klinikpersonale. Vores hund havde haft smerter i ca to uger, vi henvente os to gange udenfor åbningstiden, en søndag aften og en hverdagsaften. Dyrlægen kom med det samme. Det endte dog med at vores hund måtte opereres, og han har været indlagt i 6 dage. Grunden til han var der så længe var at dyrlægen ville sikre sig at vores hund ville komme sig over operationen og at der skulle komme gang i hans afføring. Det var virkelig længe for os at skulle undvære vores hund, men han har haft det så godt hos dem :th2: Vi har prøvet et par dyrlæger rundt omkring, denne er klart den vi har været mest tilfreds med http://www.hagaveterinar.com/index1.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæge i Svedala Jeg anvender dyrlægen i Gylle. Lena, Hun er bare alletiders og utrolig dygtig og effektiv. De har også mulighed for f.eks. operation, scanning m.v. Ser altid rigtig mange som kommer med hund. Har selv kat. tlf. 0410-331259 Gylle smådjursklinik ligger mellem Svedala og Trelleborg. Kør ad 108. Et pænt stykke efter første rundkørsel , ved første skilt med Gylle, drej til venstre Kør et godt stykke og du ser skilt på højreside med: Gylle smådjursklinik du drejer til højre der, op ad en lang indkørsel til en stor bondegård. Jeg beder altid om at få Lena, når jeg bestiller tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vi bruger næsten altid Veterinärerna på Bruksgården udenfor Svedala. Meget flinkt og hjælpsomt personale, flere af dem er 1. generations indvandrere fra et lille land der ligger mod vest :p, hvilket til tider gør tingene 10 % nemmere når man taler kroppens vitale dele...., på 2 katte og en hund. Det er sjældent de ikke kan hjælpe samme dag. tel 040 404115 TNI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skal de også have 280 SEK pr. hund for indtyg når den lille i Limhamn skal have 110 SEK for 3 hunde.
Hej Lynge, hvor ligger "den lille" i Limhamn ? Vi betaler i øjeblikket omkring 200 DKK for intyg hver 4 uge hos Kongelundens dyrlæger - 110 SEK er jo en del mindre... Har i selv orme piller med ? Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan kun sige det samme om djursjukhuset :thumbdown Kan klart anbefale Haga Klinikken i Glostorp. Denne klinik har vi brugt i et par år da det også er den vores hundedagpleje benytter. Vi har lige fået vores hund hjem efter en større operaration. Virkelig dyrgtig dyrlæge og dygtigt klinikpersonale. Vores hund havde haft smerter i ca to uger, vi henvente os to gange udenfor åbningstiden, en søndag aften og en hverdagsaften. Dyrlægen kom med det samme. Det endte dog med at vores hund måtte opereres, og han har været indlagt i 6 dage. Grunden til han var der så længe var at dyrlægen ville sikre sig at vores hund ville komme sig over operationen og at der skulle komme gang i hans afføring. Det var virkelig længe for os at skulle undvære vores hund, men han har haft det så godt hos dem :th2: Vi har prøvet et par dyrlæger rundt omkring, denne er klart den vi har været mest tilfreds med http://www.hagaveterinar.com/index1.html
Jeg vil også slå et slag for Haga. :) Vi (eller rettere vores 2 hunde) har brugt dem i ½-1 år og har i den tid fået udført: * Identifikation af og operation for Cherry Eyes (hvilket danske dyrlæger ikke havde spottet). * Identifikation af fodder allergi på baggrund af en svampeinfektion. Svampeinfektionen blev behandlet og det anbefalet fodder fremkalder ikke allergi reaktioner hos hunden. * Kastration (ingen komplikationer) * Behandling af Ehrlichia infektion (kommer fra skovflåter ligesom Borelia). Forløbet indebar standard behandling for en infektion, og efterfølgende udvidet behandling specifikt målrettet Ehrlichia. Personalet virker meget kompetente, og grunden til at vi bliver ved med at komme tilbage er at de virker oprigtigt bekymret for dyrenes helbred/tilstand. Prismæssigt er de også utroligt rimelige i forhold til DK, og det var derfor at vi i første omgang prøvede dem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Lynge, hvor ligger "den lille" i Limhamn ? Vi betaler i øjeblikket omkring 200 DKK for intyg hver 4 uge hos Kongelundens dyrlæger - 110 SEK er jo en del mindre... Har i selv orme piller med ? Mvh Alex
Ekonimogatan 4 mener jeg det er. Piller har man med selv -eller giver dem inden de 28 dage Jeg vil da lige skrive Haga bag øret hvis vi skulle få brug for det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med katte? For dem (Solsikke80 & Lollikken) der anbefaler Haga, er det så primært til hunde? Jeg har to katte jeg skal til dyrlæge med og savner en kompetent person der rent faktisk ved noget om katte, hvilket jeg har savnet i Dk. Mvh. Marianne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For dem (Solsikke80 & Lollikken) der anbefaler Haga, er det så primært til hunde? Jeg har to katte jeg skal til dyrlæge med og savner en kompetent person der rent faktisk ved noget om katte, hvilket jeg har savnet i Dk. Mvh. Marianne
Jeg har kun personlige erfaringer med hunde hos Haga, MEN de lader til at være meget katteaktive også. De har op til flere takke postkort hængende fra taknemmelige katteejere, de samler ind til Kattkommando (http://www.kks.nu/) som er noget hjælp til katte og deres kattefoder sektion er omtrendt så stor som deres hundefoder sektion (hvis det betyder noget :D). Du kan jo altid prøve dem, og se om de er nogen du kan stå inden for :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæger i Malmö Vi kan også varmt anbefale Haga Dyrlægen som vi har benyttet efter nogle kedelige oplevelser hos Dyrehospitalet i Malmö. Vi betaler i øjeblikket 100 SEK for intyg hver 4 uge hos Haga og medbringer selv piller ( anbefalet af dyrlægen ) da det er væsentligt billigere. De udarbejder intygget selv om man ikke har bestilt tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været forbi to dyrlæger omkring Svedala. Den første dyrlæge var www.svedvet.se, men hende kan jeg indtil videre ikke anbefale, da hun aldrig ringede tilbage med en lovet pris på kemisk kastration. Efter dette tog jeg forbi Veterinärerna på Bruksgården og dem kan jeg bestemt anbefale. Vi fik rabies-vaccination, den almindelige vaccination, en kemisk kastration OG en allergishampoo (350 SEK) for ca. 1300 SEK :th2: Desuden fik vi råd og vejledning omkring vores franske bulldog, der lider af allergi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For dem (Solsikke80 & Lollikken) der anbefaler Haga, er det så primært til hunde? Jeg har to katte jeg skal til dyrlæge med og savner en kompetent person der rent faktisk ved noget om katte, hvilket jeg har savnet i Dk. Mvh. Marianne
Ja. Vi går der med vores kat, og jeg kan love dig det er som at have fået en ny kat. :th2: Tidligere var hun skræmt, syg (hun har kronisk stomatitis), sky og nervøs. Nu ligger hun og ruller sig i sengen, nusser og kæler, og spinder bare man kigger på hende, og terroriserer vores to hankatte som ellers troede at det var dem der styrede huset. Pjotr har været helt fantastisk, og han var pavestolt da hun havde taget 600 gram på, på en måned (hun var alt for tynd da hun var syg), og han annoncerede det stolt til klinikpigerne. De var dog ikke imponerede, de mente da de let kunne tage 600 gram på. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale veterinärgruppen i Tygelsjö til operationer. Der er Karin F. dyrlæge, hun er nok den mest erfarne dyrlæge i Skåne til operationer. Efter nogle og 20 år på Djurhospitalet i Malmö. Ingen anden skærer i min hund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja. Vi går der med vores kat, og jeg kan love dig det er som at have fået en ny kat. :th2: Tidligere var hun skræmt, syg (hun har kronisk stomatitis), sky og nervøs. Nu ligger hun og ruller sig i sengen, nusser og kæler, og spinder bare man kigger på hende, og terroriserer vores to hankatte som ellers troede at det var dem der styrede huset. Pjotr har været helt fantastisk, og han var pavestolt da hun havde taget 600 gram på, på en måned (hun var alt for tynd da hun var syg), og han annoncerede det stolt til klinikpigerne. De var dog ikke imponerede, de mente da de let kunne tage 600 gram på. :lol:
Ja Piotr er fantastisk :th2: Han viser virkelig ægte interesse for de dyr han møder på klinikken. Hver gang han har mødt os og vores hund efter vores hunds operation, har han lige været henne og hilse og høre hvordan det går med vovse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv www.veterinargruppen.se i Tygelsjö. De er danske og kompetente på Katte og hunde
Taget i betragtning af du har skrevet næsten det samme 3 gange inden for 6 indlæg i samme tråd og ud af 4 indlæg samlet (endda med link) så er jeg nysgerrig hvad Sunddebat rabatten er hos veterinargruppen, når I nu reklamerer her? =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Limhamns Veterinär Efter at have læst om klinikken herinde, så kontaktede Limhamns Veterinär i dag. Konklusion: God service og gode priser. Jeg fik en nyt 4-ugers intyg, 3-årig rabbies vaccine og en 3-årig nobivac vaccine for den nette sum af 860,- svenske. Det synes jeg sku er ok. Jeg har fundet mig en ny dyrlæge, lige rundt om hjørnet. Thanks :th2: mvh nic

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites