Jump to content
Juliana

Vil fremleje min bolig i DK

Recommended Posts

Lejer min 3-værelses lejlighed fra en bolig selskab. Vil flytte til Sverige til min famillie i et stykke tid og skal spørge min bolig selskab om det er OK at fremleje den. Kan jeg bruge en begrundelse at jeg lige har født et barn, har en mere og vil gerne have deres hjælp? Er alene med børnene. Kan ligesom ikke have min møbler med over til dem, da de har deres egne. Har ikke lige frem lyst til at opsige den. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lejer min 3-værelses lejlighed fra en bolig selskab. Vil flytte til Sverige til min famillie i et stykke tid og skal spørge min bolig selskab om det er OK at fremleje den. Kan jeg bruge en begrundelse at jeg lige har født et barn, har en mere og vil gerne have deres hjælp? Er alene med børnene. Kan ligesom ikke have min møbler med over til dem, da de har deres egne. Har ikke lige frem lyst til at opsige den. :(
Er det et almennyttigt boligselskab? Der kan normalt godt fremleje sin lejlighed, men det nemmeste er vel at gribe knoglen og spørge. Eller gå ind på deres hjemmeside og se om ikke du kan finde noget info der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bopäl i Sverige Jeg ved at nogen boligselskaber ikke vil godkende hvis man flytter til udlandet. Men det kan du vel spörge dem om.

Er det et almennyttigt boligselskab? Der kan normalt godt fremleje sin lejlighed' date=' men det nemmeste er vel at gribe knoglen og spørge. Eller gå ind på deres hjemmeside og se om ikke du kan finde noget info der.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som regel kan man ikke fremleje en lejebolig, medmindre man skal studere eller arbejde i udlandet i en kortere periode typisk 1 til 2 år. At du ikke kan klare dine børn alene er nogen speciel god grund, specielt når du har små børn, skal du passe på, især når du er alene med dem. Flytter du til sverige mister du jo alle dine sociale bidrag i dk. og flytter du ind hos din familie i sverige. er det dem der skal forsørge dig. For du får ikke bare lige hjælp herovre, ligesom du gør i dk...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle Ja det er FSB, ligesom KAB eller den gamle AKB. På deres hjemmeside skriver de, at man skal kunne dokumentere, at den oprindelige beboers fravær er midlertidigt og sygdom/rekreation, forretningsrejse, studieophold, midlertidig forflyttelse eller lignede. Også står der noget med opsigelse af lejeaftalen: Lejer kan opsige lejeaftalen med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. Betyder det at jeg har 3 måneders opsigelse? :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er FSB, ligesom KAB eller den gamle AKB. På deres hjemmeside skriver de, at man skal kunne dokumentere, at den oprindelige beboers fravær er midlertidigt og sygdom/rekreation, forretningsrejse, studieophold, midlertidig forflyttelse eller lignede. Også står der noget med opsigelse af lejeaftalen: Lejer kan opsige lejeaftalen med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. Betyder det at jeg har 3 måneders opsigelse? :surprise:
Ja det har du!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan få den mindste (mamaledig) dagpenge sats som er på 180 sek om dagen før skat. Også børnepenge ... har hørt man venter lang tid på dem. Men det er så det jeg må leve med.
hvad mener du med, at man venter lang tid på dem? De kommer hver måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

4 mdr Du skal regne med 4 mdr. Obs! Herovre får man ikke ekstra som enlig forsørger.

Har hørt at når man flytter fra dk og skal modtage børnepenge fra se så kan der gå 6 måneder inden man ser den første barnbidrag. Er det ikke rigtigt? :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du skal modtage barselsdagpenge samt børnepenge fra SE? Har du ikke tidligere haft job i DK? Du må da være tilknyttet DK, og dermed modtage dine penge fra DK? Så er det jo ligegyldigt om du bor i SE eller DK? Jeg synes du skal kontakte Ydelsesservice i Københavns Kommune på 82 56 43 00, de har telefontid 9-13 undt. onsdag. De kan hjælpe dig til at gennemskue hvorfra du skal have dine penge... Du må godt vende tilbage med svar (er nysgerrig..!) :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal gøre op med dig selv, hvor længe du har tænkt dig at være væk (altså være i Sverige). Det "letteste" ville vel være at lade en ven, familie eller venners bekendt, leje "et værelse" i din lejlighed, mens du er i Sverige og så give personen fuld råderum over lejligheden. Støtte fra staten og a-kasse kunne overføres til dine danske konti. Denne løsning vil nok være det bedste, hvis du "bare" er væk i nogle måneder / 6 måneder. Især for at undgå alt det papir arbejde for "ingen verdens nytte". Hvis det er længere end ca. 6 måneder, så skal du nok gå den "lovlige" vej, for så vil jeg mene at det gå på grænsen af socialt bedrageri :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites