Juliana 10 Anmeld indhold Skrevet March 25, 2009 Lejer min 3-værelses lejlighed fra en bolig selskab. Vil flytte til Sverige til min famillie i et stykke tid og skal spørge min bolig selskab om det er OK at fremleje den. Kan jeg bruge en begrundelse at jeg lige har født et barn, har en mere og vil gerne have deres hjælp? Er alene med børnene. Kan ligesom ikke have min møbler med over til dem, da de har deres egne. Har ikke lige frem lyst til at opsige den. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Lejer min 3-værelses lejlighed fra en bolig selskab. Vil flytte til Sverige til min famillie i et stykke tid og skal spørge min bolig selskab om det er OK at fremleje den. Kan jeg bruge en begrundelse at jeg lige har født et barn, har en mere og vil gerne have deres hjælp? Er alene med børnene. Kan ligesom ikke have min møbler med over til dem, da de har deres egne. Har ikke lige frem lyst til at opsige den. :( Er det et almennyttigt boligselskab? Der kan normalt godt fremleje sin lejlighed, men det nemmeste er vel at gribe knoglen og spørge. Eller gå ind på deres hjemmeside og se om ikke du kan finde noget info der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Bopäl i Sverige Jeg ved at nogen boligselskaber ikke vil godkende hvis man flytter til udlandet. Men det kan du vel spörge dem om. Er det et almennyttigt boligselskab? Der kan normalt godt fremleje sin lejlighed' date=' men det nemmeste er vel at gribe knoglen og spørge. Eller gå ind på deres hjemmeside og se om ikke du kan finde noget info der.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Lejer min 3-værelses lejlighed fra en bolig selskab. Vil flytte til Sverige til min famillie i et stykke tid og skal spørge min bolig selskab om det er OK at fremleje den. Kan jeg bruge en begrundelse at jeg lige har født et barn, har en mere og vil gerne have deres hjælp? Er alene med børnene. Kan ligesom ikke have min møbler med over til dem, da de har deres egne. Har ikke lige frem lyst til at opsige den. :( Som regel kan man ikke fremleje en lejebolig, medmindre man skal studere eller arbejde i udlandet i en kortere periode typisk 1 til 2 år. At du ikke kan klare dine børn alene er nogen speciel god grund, specielt når du har små børn, skal du passe på, især når du er alene med dem. Flytter du til sverige mister du jo alle dine sociale bidrag i dk. og flytter du ind hos din familie i sverige. er det dem der skal forsørge dig. For du får ikke bare lige hjælp herovre, ligesom du gør i dk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Hej alle Ja det er FSB, ligesom KAB eller den gamle AKB. På deres hjemmeside skriver de, at man skal kunne dokumentere, at den oprindelige beboers fravær er midlertidigt og sygdom/rekreation, forretningsrejse, studieophold, midlertidig forflyttelse eller lignede. Også står der noget med opsigelse af lejeaftalen: Lejer kan opsige lejeaftalen med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. Betyder det at jeg har 3 måneders opsigelse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Ja det er FSB, ligesom KAB eller den gamle AKB. På deres hjemmeside skriver de, at man skal kunne dokumentere, at den oprindelige beboers fravær er midlertidigt og sygdom/rekreation, forretningsrejse, studieophold, midlertidig forflyttelse eller lignede. Også står der noget med opsigelse af lejeaftalen: Lejer kan opsige lejeaftalen med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. Betyder det at jeg har 3 måneders opsigelse? Ja det har du! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Er det ikke meget normalt med 3 måneders opsigelse på lejeboliger? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Troede det var en måned ... Troede det var en måned og at man skulle være ude 14 dage inden. Man lærer noget hver dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Men hvis lejligheden er nem at leje ud, kan de tre måneder sikkert forhandles ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Thomas Jeg kan få den mindste (mamaledig) dagpenge sats som er på 180 sek om dagen før skat. Også børnepenge ... har hørt man venter lang tid på dem. Men det er så det jeg må leve med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Jeg kan få den mindste (mamaledig) dagpenge sats som er på 180 sek om dagen før skat. Også børnepenge ... har hørt man venter lang tid på dem. Men det er så det jeg må leve med. hvad mener du med, at man venter lang tid på dem? De kommer hver måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 hpn Har hørt at når man flytter fra dk og skal modtage børnepenge fra se så kan der gå 6 måneder inden man ser den første barnbidrag. Er det ikke rigtigt? :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 4 mdr Du skal regne med 4 mdr. Obs! Herovre får man ikke ekstra som enlig forsørger. Har hørt at når man flytter fra dk og skal modtage børnepenge fra se så kan der gå 6 måneder inden man ser den første barnbidrag. Er det ikke rigtigt? :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Skallstorp Takker ... nej det må jeg så tage med. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Jeg forstår ikke helt, hvorfor du skal modtage barselsdagpenge samt børnepenge fra SE? Har du ikke tidligere haft job i DK? Du må da være tilknyttet DK, og dermed modtage dine penge fra DK? Så er det jo ligegyldigt om du bor i SE eller DK? Jeg synes du skal kontakte Ydelsesservice i Københavns Kommune på 82 56 43 00, de har telefontid 9-13 undt. onsdag. De kan hjælpe dig til at gennemskue hvorfra du skal have dine penge... Du må godt vende tilbage med svar (er nysgerrig..!) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 MissCath Modtog tabt arbejdsfortjeneste fra komunnen på grund af min datter krævede ekstra hjælp hjemme. Også blev jeg gravid og er siden januar på barsel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Jeg synes du skal gøre op med dig selv, hvor længe du har tænkt dig at være væk (altså være i Sverige). Det "letteste" ville vel være at lade en ven, familie eller venners bekendt, leje "et værelse" i din lejlighed, mens du er i Sverige og så give personen fuld råderum over lejligheden. Støtte fra staten og a-kasse kunne overføres til dine danske konti. Denne løsning vil nok være det bedste, hvis du "bare" er væk i nogle måneder / 6 måneder. Især for at undgå alt det papir arbejde for "ingen verdens nytte". Hvis det er længere end ca. 6 måneder, så skal du nok gå den "lovlige" vej, for så vil jeg mene at det gå på grænsen af socialt bedrageri :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2009 Lolikken Ja det er nok nærmere et år jeg har tænkt mig at blive der. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
handymænd 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2009 Du kan evt også udleje den til en, der ikke har fast adresse der. Eller med andre ord "låne" den ud. Det er selvfølgelig ikke helt efter reglerne, men det skader jo heller ikke nogen ligefrem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites