Thomas 10 Anmeld indhold Skrevet March 25, 2009 Hvorlænge er jeres hunde alene hjemme om dagen? Her i sverige må hunde jo åbenbart ikke være alene hjemme mere end 5 timer, så kan sku ikke lige se hvordan man skal kunne have hund med 2 fuldtisjobs... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Hunddagis Malmö Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Hunddagis Landskrona ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Altså... Vores hund er alene hjemme hver dag, og vi har begge fuldtidsjob. Dog har vi en hundepasser- / lufter på standby såfremt vi bliver forsinket. Vi blev også klar over den 5-timers regel, skreven eller uskreven, men min generelle holdning er, at det sagtens kan gå. Der er naturligvis forskel på den enkelte hund, men med de hunde vi har haft, har det aldrig været et problem. Og inden jeg nu bliver overfaldet af diverse dyreværnsaktivister, så har vi, af flere omgange, haft overvågning sat op som vi har kunne følge med i, mens vi har været på arbejde, og ja... der bliver sovet igennem, lad mig sige det på den måde :) Dog skal det siges at jeg arbejder hjemmefra 1-3 dage hver- hveranden uge, så der kompensere vi lidt for den tid vi er væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Vi har en hundelufter der kommer og henter vores hver dag, men jeg kender andre der har pensionister eller naboens datter til at gå ture med deres. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 Altså... Vores hund er alene hjemme hver dag, og vi har begge fuldtidsjob. Dog har vi en hundepasser- / lufter på standby såfremt vi bliver forsinket. Vi blev også klar over den 5-timers regel, skreven eller uskreven, men min generelle holdning er, at det sagtens kan gå. Der er naturligvis forskel på den enkelte hund, men med de hunde vi har haft, har det aldrig været et problem. Og inden jeg nu bliver overfaldet af diverse dyreværnsaktivister, så har vi, af flere omgange, haft overvågning sat op som vi har kunne følge med i, mens vi har været på arbejde, og ja... der bliver sovet igennem, lad mig sige det på den måde :) Dog skal det siges at jeg arbejder hjemmefra 1-3 dage hver- hveranden uge, så der kompensere vi lidt for den tid vi er væk. Mickiii: Helt enig, det er jo slet ikke noget problem. Det er klart når hunden er lille kan det være et problem med at holde sig, men for voksne hunde, om de er alene hjemme 5 timer eller 8 timer, det er altså et fedt, hunde har ikke noget ur alligevel:laugh: Thomas den gang vi var børn var der jo aldrig nogen der i sin vildeste fantasi kunne finde på at komme med sådan en regel, jeg tvivler på at hunden har forandret sig siden dengang;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2009 nogen gange er svenskere jo bare mærkelige :p Hvis både jeg og Lars arbejdede om dagen skulle de være alene i 9 timer og det har jeg absolut ingen problemer med. De må jo heller ikke være i bur- men det er min ene nu alligevel En hvalp vil jeg dog ikke lade være så meget alene - det tager laaang tid at gøre dem vant til at være alene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Måske er det heller ikke tiden de skal være alene, man skal tænke så meget på, men hvor meget man i den tid man er hjemme, man vil bruge til at aktivere dem. Derfor skal man nok meget overveje valg af race ift sit aktiveringsniveau. Vi havde fx. aldrig valgt en brugshund, hvis vi begge arbejde normal dagtid. Hvis en hund har været alene i 9 timer, gider man gå, lege og træne med sin hund flere(/alle?) aftentimer, når man er kommet træt hjem fra arbejde dag ud og dag ind? Man skal jo ikke kun tænke på hvad en hund kan tilbyde en, men også hvad man kan tilbyde den!:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Måske er det heller ikke tiden de skal være alene' date=' man skal tænke så meget på, men hvor meget man i den tid man er hjemme, man vil bruge til at aktivere dem. Derfor skal man nok meget overveje valg af race ift sit aktiveringsniveau. Vi havde fx. aldrig valgt en brugshund, hvis vi begge arbejde normal dagtid. Hvis en hund har været alene i 9 timer, gider man gå, lege og træne med sin hund flere(/alle?) aftentimer, når man er kommet træt hjem fra arbejde dag ud og dag ind? Man skal jo ikke kun tænke på hvad en hund kan tilbyde en, men også hvad man kan tilbyde den!:)[/quote'] Nu er Tina jo ret meget Svensk, og følger troligt alle regler. Selv hastighedsgrænserne:laugh: Den hund vi har valgt har vi så klart valgt ud fra hvad vi ser som fornuftigt. Og den race vi ser på er meget stor med et meget lille aktivitetsniveau. Ligesom mig:thumbup: Det eneste problem er bare lige det der med luftning om dagen, der går alle Tinas kollegaer jo bare hjem og lufter dyrene, hvor vi jo har lidt længere hjem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Vores to hunde er også alene hjemme 8-9 timer om dagen uden problemer. Gud forbyde, at vi kommer tidligere hjem, så Anton ikke får hans skønhedssøvn. Han er totalt besværlig hele aftenen, hvis han ikke får lov til at sove fra 7-16 Da Oskar brækkede hans ben blev vi også nødt til at sætte ham i bur om dagen og natten, da han skulle have ro. Det skal lige siges, at vi har to små hunde (mops og fransk bulldog), der ikke har noget højt aktivitetsniveau og at vi bruger alt vores tid sammen med dem. Hvilket også betyder, at vi ikke forlader dem efter at vi er kommet hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Måske er det heller ikke tiden de skal være alene' date=' man skal tænke så meget på, men hvor meget man i den tid man er hjemme, man vil bruge til at aktivere dem. Derfor skal man nok meget overveje valg af race ift sit aktiveringsniveau. Vi havde fx. aldrig valgt en brugshund, hvis vi begge arbejde normal dagtid. Hvis en hund har været alene i 9 timer, gider man gå, lege og træne med sin hund flere(/alle?) aftentimer, når man er kommet træt hjem fra arbejde dag ud og dag ind? Man skal jo ikke kun tænke på hvad en hund kan tilbyde en, men også hvad man kan tilbyde den!:)[/quote'] Yes det er lige præcis kernen i det hele og noget som totalt ryger langt over hovedet på mange dyreaktivister og grunden til at de kan komme med et tåbeligt udsagn som at en hund ikke må være mere alene hjemme end maks 5 timer om dagen. Det er desværre også her mange hunde ejere går galt i byen, mange tror at aktivering af en hund er at lukke den ud i haven efter den har været alene hjemme i 8 timer, også kan de ikke forstå at de har en hund der "løber på væggene":rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Vores to hunde er også alene hjemme 8-9 timer om dagen uden problemer. Gud forbyde, at vi kommer tidligere hjem, så Anton ikke får hans skønhedssøvn. Han er totalt besværlig hele aftenen, hvis han ikke får lov til at sove fra 7-16 Da Oskar brækkede hans ben blev vi også nødt til at sætte ham i bur om dagen og natten, da han skulle have ro. Det skal lige siges, at vi har to små hunde (mops og fransk bulldog), der ikke har noget højt aktivitetsniveau og at vi bruger alt vores tid sammen med dem. Hvilket også betyder, at vi ikke forlader dem efter at vi er kommet hjem. Jeg bliver nødt til at spørge :), vores hun hedder også Anton nemlig. Kigger svenskere ikke skævt på dig når du siger hvad din hund hedder? Vi er efterhånden kommet frem til at det svare til at kalde sin hund Anders, Jesper og lign. i DK. De griner lidt af os hver gang vi er på træningsforløb med ham Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Jeg bliver nødt til at spørge :)' date=' vores hun hedder også Anton nemlig. Kigger svenskere ikke skævt på dig når du siger hvad din hund hedder? Vi er efterhånden kommet frem til at det svare til at kalde sin hund Anders, Jesper og lign. i DK. De griner lidt af os hver gang vi er på træningsforløb med ham [/quote'] Svenskerne synes vist, at både Oskar og Anton er et mærkeligt navn til en hund Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Svenskerne synes vist' date=' at både Oskar og Anton er et mærkeligt navn til en hund [/quote']Well, uden at skulle gøre denne tråd til en hundenavnetråd (for sent?!), vil jeg da lige indskyde, at en af Shanklys søskende hedder Carl-Olof:rolleye: Så svenskerne er heller ikke for gode selv med de navne:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 det er blevet diskuteret för .. det eneste der står vedrörende denne regel er "hunde BÖR ikke väre uden selskab i mere end 6 timer" BÖR IKKE og MÅ IKKE er bare ikke det samme uanset hvad folk herinde tror .. sidst vi diskuterede dette spurgte jeg et par svenskere hvordan de fortolker det skrevne og de var helt enige .. dette er ikke en lov men en retningslinie... der var en sidst der linkede til denne såkaldte regel og den stod sammen med en del andre punkter og i alle de andre stod der sjovt nok MÅSTE og MÅSTE INTE hvorfor precisere det så kraftigt i ALLE de andre regler og så väre så vag mht denne regel .. dere r ingen steder hverken i sverige eller danmark hvor DU BÖR IKKE er lig med DU MÅ IKKE.. ihvertfald ikke i love og regelsät!! Hvorlænge er jeres hunde alene hjemme om dagen? Her i sverige må hunde jo åbenbart ikke være alene hjemme mere end 5 timer, så kan sku ikke lige se hvordan man skal kunne have hund med 2 fuldtisjobs... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2009 Milka har tidligere været alene stort set alle hverdage, i ca 9 timer. Det var aldrig været et problem. Hun var selvfølgelig ellevild når vi kom hjem, men det var hun også, bare vi havde været væk 15 minutter :D Efter Søren har skiftet arbejde og arbejder hjemme de fleste dage, er damen blevet noget fornærmet, for han larmer jo! ... hun plejer at ligge i kontoret og sove, og hun kan med frygtelige fnys skride ind i stuen hvis han snakker lidt for meget i telefon. Vi har dog haft hende på dagis de dage hvor vi ved det bliver meget sent vi kommer hjem. Det har været en blandet fornøjelse, i starten gik det egentlig ok, men efterhånden kunne Milka ikke komme hurtigt nok ud af buret og så ud at tisse og pølle.. sååå det var sq nok så som så med lufteture. Nu har vi fået vores rengøringsdame til at komme forbi på de meget sene dage, til en luftetur, og så er Milka i det mindste hjemme og kan fede den i sin egen sofa og ikke i et skod bur på en hundepension. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites