Nulla 10 Anmeld indhold Skrevet March 23, 2009 Jeg overvejer en ny mc ellere rettere en mere Bladen skal skam ikke skiftes ud. Jeg er blevet noget lun på den nye Ducati 848 og en Suzuki 750 eller 1000, men syntes det er mega svært at vælge, dog har jeg kun prøvet en Ducati, den var fed, men spørgsmålet er om man kan vænne sig til en V2, den er godt nok noget anderledes i motorgangen. Håber jeg kan få prøvet en suzuki snart. En af grundene til det lige er disse maskiner er bla. den lave vægt, som er et must. Nogen der kan spøtte lidt til med råd :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Du skal overveje hvad en ducce koster i service... Den er DYR !.. Men, ellers er der da ingen tvivl... ducce eller bøttejern... Iøvrigt, jeg kører jo lidt race og samtidig med vores race, så kører der også noget BoTT, Battle of The Twins... De fleste kører jo så ducce, aprilla, honda eller KTM Der er ingen tvivl om at dem der køre ducce oftest er dem der skruer, men nu skal du jo nok ikke bruge den til race :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Hehe bøttejern !!!!! Men man skal da vel for fan ikke skrue på de nye Ducatier, det er jo ingen Harley:scared: Jeg har godt nok ikke tjekket hvad service koster. Men jeg må jo bare ud og få prøvet en Suzuki også, det jeg er mest itvivl om er det med motorgangen på Ducatien om man kan vænne sig til det, men mon ikke, det er jo ikke en symaskine som hondaen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Hehe bøttejern !!!!! Men man skal da vel for fan ikke skrue på de nye Ducatier' date=' det er jo ingen Harley:scared: Jeg har godt nok ikke tjekket hvad service koster. Men jeg må jo bare ud og få prøvet en Suzuki også, det jeg er mest itvivl om er det med motorgangen på Ducatien om man kan vænne sig til det, men mon ikke, det er jo ikke en symaskine som hondaen [/quote'] Du kan sagtens vænne dig til motoren... Den er altså nice... Ikke så meget power som i din Honda, men den power bruger du alligevel ikke Du kan godt regne med at du skal skrue mere på en ducce end på en japaner. Hvorfor ikke en Triumph Daytona 675 ? Det er klart den fedeste sportsmaskine i den klasse.... den kører uden problemer fra både ducce og bøttejern 750'eren... 675'eren hænger fint med din nuværende maskine og er bedre til at svinge. (naturligvis ikke lige så hurtig når det går lige ud, men det er jo heller ikke interessant på en sportsmaskine, den skal jo svinge) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Men den er jo ikke lige så snygg:fight: haha..............hvad vejer den tørvægt ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Jeg går ud fra at det er Suzuki's SV modeller du vil sammenligne Ducatien med.......? Det er helt sikkert dyrere at vælge Ducatien.....på alle konti....., og motorgangen med tiden vil blive en uundværlig del af hele "Ducce" oplevelsen, hvor jeg tror du hurtigere vil blive træt af SV'ern og finde den kedelig. At køre Ducati er en livsstil.....siger dem der gør det Jeg vender mig sgu aldrig om på gaden og glor efter en Suzuki, så mit valg ville klart være 848'ern. Det er bare så fed en lyd at det er øre-porno.... Ps. min kone ønsker sig sådan en i perlemors-hvid, i 30års fødselsdagsgave;) Jasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Men den er jo ikke lige så snygg:fight: haha..............hvad vejer den tørvægt ? Øh ? ... den er sgu flottere end både duccen og bøttejernet tilsammen... 162kg tør http://triumph.co.uk/sweden/2009%20Triumph%20Daytona%20675_3370.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 . At køre Ducati er en livsstil.....siger dem der gør det Jeg har haft 2 stk ducati og det får mig ikke til at vende tilbage. Jeg har set hvad de holder til og det gider jeg ikke hvis den skal bruges til alm. kørsel. SV'en er ikke kommet i en 750, så det er helt sikkert gixxeren... og, men Nulla's nuværende mc, så er jeg sikker på at det ikke er en SV hun kigger på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Sæfølig må det da være en gixxer og ikke en SV hun tænker på, når hun skriver 750 og 1000:rolleyes: tsk tsk -og man kan da SLET ikke sammenligne en SV og en 848, det giver da ingen mening. Men altså ducce eller suki -du skal skrue uanset hvad:tongue2: Den ene er bare mega dyr både i reservedele og i tid inden du får delene hjem. Den nye 750'er får jo god rigtig god kritik (selv i engelske Bike, som ellers er triumph fanatikere), synes bestemt ikke du skal vælge 1000-eren, slet ikke nødvendigt, alt for voldsom. Har heller aldrig hørt noget dårligt om Triumph fra alle triumph ejerne -så for en gang skyld kan man måske lytte til hvad mc-manden siger:laugh: Personligt er jeg ikke til 1000cc (og slet ikke til piger, det er meget få som ikke har lige så stor glæde (mere?) med færre kubik), godt nok er du vant til bladen, men de nye japsere (og triumph) tror jeg bestemt er sjove nok med mindre kubik. Så jeg ville stemme for gixxer 750 (mest fordi den får god kritik og kun har hørt godt om den fra ejere), er ellers ikke meget for suzuki... Kawaer synes jeg er faldet i omdømme de senere år og z750 kender jeg flere der har været utrilfredse med, men nu var det heller ikke det du spurgte efter, men hvis det nu skulle være mere end 600cc... Det er heller ikke nødvendigt at tænke på hvad folk evt. vender sig om efter, det gør de jo når du er hunkøn uanset hvilken lyd:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Det er heller ikke nødvendigt at tænke på hvad folk evt. vender sig om efter, det gør de jo når du er hunkøn uanset hvilken lyd:rolleyes: Kører I så langsomt at I kan se folk vende sig om ? :D ... Altså, det er da ihvertfald inderligt ligegyldigt hvad andre mener om ens mc, bare man er glad og tilfreds. Og ja, den nye gixxer har fået rigtig god kritik, lad os endelig høre hvad du syntes om din (kommende) prøvetur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Kører I så langsomt at I kan se folk vende sig om ? .Det ved du da jeg gør Altså' date=' det er da ihvertfald inderligt ligegyldigt hvad andre mener om ens mc, bare man er glad og tilfreds.[/quote']Præcis og der kommer altid kommentarer, gode og dårlige uanset hvad man kører på, sådan er det jo:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Jeg prøvede idag bare at sidde på en ja GSX R 750 og 1000 selvom der kun er 3-4 kg til forskel syntes jeg 1000 virkede for stor, så jeg er nok mest stemt for 750 (går jo heller ikke jeg kan drøne fra Bjarne af) Jeg er ikke itvivl om at din Triumph er fed at svinge på osv, men jeg vil bare lige have de lidt ekstra heste, og da jeg også kun har hørt godt om disse to maskiner jeg nu er ned på må det blive en af dem, jeg er ved at få tilsnusket mig en prøvetur godt nok på en 1000, men så får man jo noget indtryk af suzukien. Og jo MÆND glor ALTID når de ser det er en tøs også selv da jeg kørte Banditten Men det afgørende for mig er at jeg føler mig godt til pas på den, jeg sidder af H til på bladen og så kan den jo være nok så sprød, Har prøvet en Yamaha R6 den var alt for klein, men meget sjov ellers, så det der betyder mest er at man sidder rimeligt godt, der skal jo heller ikke gå for meget goldwing i det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 .oO (Men det er stadig ikke en HONDA).... * Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Jeg er ikke itvivl om at din Triumph er fed at svinge på osv' date=' men jeg vil bare lige have de lidt ekstra heste[/quote'] Øh ?? 848 har 115hk og 62 torque.... Triumph'en 128hk, 73 Her er en test af 848: http://www.motorcycle.com/manufacturer/ducati/2008-ducati-848-road-test-71220.html "Gucci pricing" :D 848 har designet med det er altså ikke en sportsmaskine imo... Hvis det bliver den nye gixxer (og, lad nu være med at falde for en billig '08er, den er ikke til ret meget) så lov mig at du bestiller nye udstædninger med det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Hvis det bliver den nye gixxer (og, lad nu være med at falde for en billig '08er, den er ikke til ret meget) så lov mig at du bestiller nye udstædninger med det samme. Så vidt vi er orienteret er der ikke forskel på 08 og 09 (altså på 750'eren)? Og en lækker udstødning stemmer jeg også på :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Hov hov drenge og pige. Nu bliver der snakket V2'er og sportsmaskiner, og der er ingen som nævner den ulimative cykel til dette formål. Du skal da ha en KTM RC8. Prisen starter godt nok ved 161.000 SEK, for en 09'er. Men vælger man en NY 08'er (ingen ændringer) for man smidt den nakken for 129.900. Og så enda i modefarven hvid. http://www.bytbil.com/mc-mopeder/nya/ktm/kv5txsbg/?criterias=BWABEAsmIBbkxnAAOHDhww__! Og er man villig til at ligge 10 kilo mere (5.000 mere end nyprisen på en 848) for man et Acrapovic (koster 28.000,-) helsystem smidt i nakken også. http://www.bytbil.com/mc-mopeder/nya/ktm/zvmtf2bg/?criterias=BWABEAsmIBbkxnAAOHDhww__! Prøvede cyklen sidste år, og var også meget tæt på at købe dette vidunder, men en forsikring på +22.000,- (bor midt i Malmö C) afskrækkede lidt. Men når jeg ser disse priser kan det være at min KTM 950 SM aligevel bliver byttet i år. Iøvrig den cykel jeg har har i længst tid, samt været mest glad for i de 15 år jeg har haft MC. Har du lyst at bruge 199.900,- så er det "R" udgaven du skal gå efter ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 .oO (Men det er stadig ikke en HONDA).... * enig..... Hvad har de gjort for ikke at blive nævnt: http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____9237.aspx......... Hvis man kan nøjes med 120 HK.. ellers er der jo fireblade 1000, hvis rumpen trives i sædet :) Har hørt de godt kan lave udmærkede motorcykler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 ellers er der jo fireblade 1000' date=' hvis rumpen trives i sædet :)[/quote']Prøv at kigge på hendes avatar og gæt hvad det er hun har nu;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Duc går hurtigt i stykker, koster mere i service og bla bla Jeg har kørt følgende R6, GSX750, Duc 996 og Aprilia RSV 1000 senest, samt kender rigtig mange som kører Fireblade, inkl. Rene herinden fra. Og alle har en mening om alt. Og de maskiner, som bliver nævnt i denne debat, er alle super maskiner. Men køb med hjertet, ikke fornuften og efter hvad folk siger om service og ammestue historier. Min konklusion på mine +10 år som MC. Jeg havde INGEN problemer med min 996, og jeg har efter mange kilometer fundet lykken i V maskiner. For et par år siden havde Duc endda service interval, som var længere end mange andre. Jeg skiftede kun til Aprilia fordi den var lidt større, jeg er 190 cm og vejer ca. 100 kg. Der ser en 996 for spinkel ud. Man mærker de er tændt, og for satan det er sjovt, at komme kørende på en V, den larmer med de rette potter på, på den rigtige måde, og enten så er man til det, eller er man ikke. Om man har 130, 140 eller 160 HK, det har ingen betydning, 9 ud af 10 kører alligevel ikke maskinen ud hvor det virkelig kræver noget. På nær MC Manden :th2: Og et par stykker af os andre, som synes at banekørsel er det tættetste på himlen man kan komme :th2: Køb en Duc, det ville jeg gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 Prøv at kigge på hendes avatar og gæt hvad det er hun har nu;) jow jow... vidste man jo godt... men kanske den er fornyet lidt på det område . det er vel også en 900 hun har nu:rolleyes:...... kanske..kanske inte.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2009 jow jow... vidste man jo godt... men kanske den er fornyet lidt på det område . det er vel også en 900 hun har nu:rolleyes:...... kanske..kanske inte.. *host host* 900??? Det er den sprødeste i flokken....der står HONDA på blokken CBR1000RR Repsol -07 ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Nu har der jo været snakket lidt om prisen på Ducati service... Idag fandt jeg dette indlæg på www.sporthoj.com Tja! Frågar för en polares räkning...han har fått ett pris på 9000kr drygt tror jag det va på en service som inkluderar bla kamkedje byte ventiljustering och lite vätsker kan ja tro oxå. Finns det nånstans dom kan vara billigare? Han tyckte det va alldeles för dyrt. Gärna i värmlandstrakterna oxå, eller till och med karlstad http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201375 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Efter lidt overvejelse køber jeg det "sikreste/billigste" en suzuki 750 med balladepotte. Tak for indput:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nikolaj 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 plus at ducati malmø er lukket nu.. så nu er der lidt længere, når man skal ha mere bling :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2009 Efter lidt overvejelse køber jeg det "sikreste/billigste" en suzuki 750 med balladepotte. Tak for indput Men husk originalpotten, når du skal med på banedage;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites