CAC 10 Anmeld indhold Skrevet March 23, 2009 Konen og jeg overvejer at køre til Østrig og holde lidt forlænget påske ferie der. Vi har aldrig selv kørt så lagt sydpå eller været i Østrig. Vi forestiller os at bruge et par dage i Wien, og et par dage et sted i Alperne, men eftersom vi er Østrigs-novicer så er vi endnu ikke nået længere end i processen. Hvis der er nogen der har nogle gode råd ang. selve køreturen tur/retur, steder at bo, ting at se, den smarteste rute osv. Det skal lige siges at vi ikke er til "gå til stranden og dase ture" hvis det også er en option i Østrig Alle råd, ideer og erfaringer er velkomne :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Konen og jeg overvejer at køre til Østrig og holde lidt forlænget påske ferie der. Vi har aldrig selv kørt så lagt sydpå eller været i Østrig. Vi forestiller os at bruge et par dage i Wien, og et par dage et sted i Alperne, men eftersom vi er Østrigs-novicer så er vi endnu ikke nået længere end i processen. Hvis der er nogen der har nogle gode råd ang. selve køreturen tur/retur, steder at bo, ting at se, den smarteste rute osv. Det skal lige siges at vi ikke er til "gå til stranden og dase ture" hvis det også er en option i Østrig Alle råd, ideer og erfaringer er velkomne :) Altså Wien er jo altid godt:love: Jeg personligt synes 2 dage er for lidt, da der er meget at se/opleve. Vi kørte derned i jul/nytår og tog den ind i Østrig fra Tyskland. Hjemturen tog vi så over Tjekkiet/Prag. Man sparer et par hundrede kilometer gennem Tjekkiet, men er så også henvist til små land/bjergveje til efter Prag. Tidsmæssigt er det nogenlunde det samme. Det er jo til syvende og sidst et spørgsmål om temperament og ikke mindst tålmodighed;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 :)Altså Wien er jo altid godt:love: Jeg personligt synes 2 dage er for lidt, da der er meget at se/opleve. Vi kørte derned i jul/nytår og tog den ind i Østrig fra Tyskland. Hjemturen tog vi så over Tjekkiet/Prag. Man sparer et par hundrede kilometer gennem Tjekkiet, men er så også henvist til små land/bjergveje til efter Prag. Tidsmæssigt er det nogenlunde det samme. Det er jo til syvende og sidst et spørgsmål om temperament og ikke mindst tålmodighed;) Tak for input. "et par dage" kan også i min verden også være 3-4 dage, men jeg er da glad for at høre at det var godt Hvad kan du personligt anbefale i Wien? Hvor lang tid tog køreturen ud/hjem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Vi har aldrig selv kørt så lagt sydpå eller været i Østrig. Så langt ??? Jeg var i Övertorneå i sidste uge... Snak lige om at køre langt... Og, det var så endda i Sverige :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Så langt ??? Jeg var i Övertorneå i sidste uge... Snak lige om at køre langt... Og' date=' det var så endda i Sverige :D[/quote'] Ja ja, godt ord igen, point taken... tak for dit konstruktive og hjælpsomme indlæg ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Så langt ??? Jeg var i Övertorneå i sidste uge... Snak lige om at køre langt... Og' date=' det var så endda i Sverige :D[/quote'] der er der jo så også "kun" 1670km fra mig og til Övertorneå.. Fuck det er langt. tæt på det ikke er i sverige. Der er 600km mere end til brussel. og det var langt syntes jeg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louras 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 Wien er en fed by, har selv boet der i 3 år, og der er masser at se. I skulle tage, at tage en tur med sporvognslinie 1 (Ring-Kai-Ring, mener jeg den hedder). Den kører i ring lige forbi en stor del af Wiens seværdigheder, såsom Rathaus, Parlamentet og Hofburg. Derudover SKAL man se Schönbrunn slot med dens skønne park. I forbindelse med slottet ligger også Glorietten oppe på en bakketop, hvor der er udsigt til hele Wien - her kan man også spise frokost osv. Belvedere er også et slot, der er et besøg værd. Endelig vil jeg også anbefale jer at tage ind og se Hundertwasserhaus, der er et meget specielt hus med bl.a. skæve gulve.... Endelig, hvis I er til det, så kan I gå en pæn lang tur langs Donau. Det var lige et par idéer:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 :) Tak for input. "et par dage" kan også i min verden også være 3-4 dage, men jeg er da glad for at høre at det var godt Hvad kan du personligt anbefale i Wien? Hvor lang tid tog køreturen ud/hjem? Ja, på 3-4 dage kan man nå at blive dus med byen, som i øvrigt er rimelig overskuelig. Det er svært at plukke nogle enkelte ting ud og sige, at dét og dét er et "must". Det afhænger meget af interesse, men Wien er jo unægtelig ensbetydende med historie, musik og arkitektur. Jeg er mest til at gøre byen til fods, hvilket man sagtens kan uden at få ømme fødder. Gå f.eks. en tur ned ad gågaden "Kärtnerstrasse", hvor man finder St.Stephens Katedral i gotisk stil på den ene side og vis á vis ligger Haas Haus, som er diametral modsætning arkitekturmæssigt. Andet historisk sted er det gamle kejserpalads Hofburg, som rummer flere attraktioner, bl.a. Den Spanske Rideskole, hvis man er bidt af en gal hingst:D Der spilles også musik næsten hver aften. Og nu vi er ved musikken, så er Wien Musikverein altså et besøg værd. Stedet hvor der også afholdes nytårskoncert. Hvis man gerne vil opleve en af de mange koncerter, kan det anbefales at bestille dem online hjemmefra. Et andet sjovt sted er Naschmarkt, et marked, hvor man finder et udbud af vare fra hele verden. Vi boede lige midt i hjertet af Wien, lige overfor Staatsoper og havde alt der er værd at se indenfor en radius af 1-2-km. Der er kun ét minus, når man er selvkørende og det er parkering. Det koster en mindre formue. Vores hotel havde dog en aftale til rimelig pris og vi satte den lige udenfor hotellet, som sørgede for parkering og bragte den igen til døren, når vi skulle bruge den. Men et par hundrede kroner koster det altså i døgnet:sad: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 @ Louras og LotteB, tak for rigtig god info. Der er intet bedre end at høre folks personlige erfaringer. Hvis man nu vil ud og se en alpe eller to, hvilke byer/steder kan så anbefales? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2009 :) Hvor lang tid tog køreturen ud/hjem? Turen tog 9 t. hjem over Prag. Der skal lægges knap 2 t. til, hvis man kører ind fra Tyskland. Forøvrigt meget fin vej tværs gennem Østrig. Husk der skal købes motorvejsvignet! Kan fås ved tankstationer lige ved grænsen:) Mht. en god alpe, må andre melde ind. Vi var kun lidt udenfor Wien, i bl.a. Baden, som er en kurby. Men det var nu mere i vores iver efter at finde en vinbonde eller to:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites