Jump to content
dannemare

Golf R20T - den er da gået min næse forbi...

Recommended Posts

"...it will deliver scintillating pace, with the 0-60mph sprint arriving in about five seconds. That’s a full second-and-a-half quicker than the MkV R32, and only a few tenths shy of BMW’s V8-engined M3. Top speed will be limited to 155mph." http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/233923/ultimate-golfs-ready-to-turn-up-the-heat.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

R20T er kun en koncept bil pt - jeg tvivler på den blir til virkelighed, så ryger vw ind i et helt andet segment og skal konkurrere hvor det er imod BMW,Mercedes og Audi i deres amg,S og M modeller. Men vi vil nok se den som de også skriver, en afløse for r32'eren - men nok ikke med nuværende setup. Prisen blir formentlig den samme som for audi og BMW - og så ville jeg hellere have en m3, end en golf sq hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
R20T er kun en koncept bil pt - jeg tvivler på den blir til virkelighed' date=' så ryger vw ind i et helt andet segment og skal konkurrere hvor det er imod BMW,Mercedes og Audi i deres amg,S og M modeller.[/quote']Reports suggest that the R20T will make its public debut at the Nürburgring 24-hour race in Germany in May, before going on sale in UK showrooms early next year. Prices will start from around £25,000 for the three-door, with the five-door costing £2,000 more – pitching the VW head-to-head with the Ford Focus RS and Subaru Impreza STi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Reports suggest that the R20T will make its public debut at the Nürburgring 24-hour race in Germany in May' date=' before going on sale in UK showrooms early next year. Prices will start from around £25,000 for the three-door, with the five-door costing £2,000 more – pitching the VW head-to-head with the Ford Focus RS and Subaru Impreza STi.
det gør det ikke til en bil i produktion, så basse har ret, stadig en koncept bil :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er fedt at VW fortsætter deres udvikling i GTiere. Flere andre mærker, som hidtid var gode, er stoppet jo. Nissan ALMERA/SUNNY GTI/GTI-R Toyota Corolla GT/GTI/TS Jeg kunne godt tænke mig at se en corolla/auris GTI/GTI-R/TS f.eks - de gamle var satm nice at køre i. Toyota har så stoppet alt de har af sjove biler jo - syndt. Nissan har beholdt deres sportsvogn og high end GTI med Z350/Z370 og GTR. Savner tit en ny model af f.eks Celicaen - feeeed bil i sine dage. Perfekt at køre i syns jeg. En 2009 celica GT med en 2.0/2.5 turbomotor ville være guld værd :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Celicaen - feeeed bil i sine dage. Perfekt at køre i syns jeg.
yeeess! Er selv vokset op med Celica'er i garagen. Den gamle havde først en generation 4 (den "klassiske" med vippelygter) fra 1987 og dernæst en generation 6 (model 1994). Jeg tog mit kørekort et sted, hvor de havde en generation 5 samt en generation 6. :) Jeg har ofte overvejet at købe en GT-4 som denne: http://www.blocket.se/vi/20752149.htm?ca=23_11_s

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt nyt på rygtefronten "En liten fågel har viskat att den kommande sportmodellen Golf R20T, samt systermodellen Scirocco R20T, blir betydligt hetare än vi trott. Turbomotorn från GTI har fått ett extra aggregat för trevligare karaktär och nu ska effekten upp i närmare 300 hk! ... S3-motorn har i största hemlighet vidareutvecklats med bibehållen volym, men med två turboaggregat istället för ett. Två turboladdare ger möjligheten att öka på tidigare i varvtalsregistret och ge en mera körbar motor som inte har lika markerad "ketchupeffekt". Om det innebär att VW väljer samma linje som BMW och har två lika stora aggregat som laddar parallellt, eller om man gör som med dieselmotorerna (två sekventiellt arbetande aggregat) är dock okänt." http://www.automotorsport.se/news/17785/scoop-vw-golf-r20t-f%C3%A5r-dubbelturbomotor/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yeeess! Er selv vokset op med Celica'er i garagen. Den gamle havde først en generation 4 (den "klassiske" med vippelygter) fra 1987 og dernæst en generation 6 (model 1994). Jeg tog mit kørekort et sted' date=' hvor de havde en generation 5 samt en generation 6. :) Jeg har ofte overvejet at købe en GT-4 som denne: [url']http://www.blocket.se/vi/20752149.htm?ca=23_11_s
Jeg havde en 2000 celica 1.8 GT, inden jeg forlod Danmark - dejlig bil. Savnede den indtil jeg købte en anden dejlig sportsvogn :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites