øresunds 10 Anmeld indhold Skrevet March 19, 2009 jeg kom i en en uheldig situation en lørdag aften på et diskotek i malmø. Efter at have intaget en del sprut blev jeg tilbudt "et par streger" af en dansk gæst på diskoteket. Og uden videre eftertanke gik jeg så med til det, det skulle jeg selvfølgelig aldrig have gjort. Det ender med at så snart jeg åbner wc døren står der diskoteksvagte ude foran som sætter os i håndjern og ringer til politiet. Det fair nok, da det jo er ulovligt. Efter at have taget urinprøve på stationen, får jeg lov at gå hjem.... Jeg tror så at det var det, udover den bøde jeg får som jeg selvfølgelig betaler, men nej ind får jeg et brev hvori der står at jeg skal tilbagesende mit kørekort samt en blanket som jeg skal have udfyldt af lægen, vedr urin- samt blodprøve. Fandme nederen, da jeg kan jeg kan finde på at ryge en pind i ny og næ. Så nu står jeg i den situation hvor at jeg er uden kørekort (har 2 timer ekstra frem og 2 tilbage mht arbejdet. Og bliver nød til at vente 2 mdr før jeg kan indsende en ren test og få kørekortet tilbage:(((.. Så til folk derude, tænk over det næste gang i laver noget i stil med mig, for i behøver åbenbart ikk kun at være påvirket i kørende tilstand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Den forstår jeg ikke lige...... Du er jo ikke blevet taget i andet end at inhalere lidt mel??? Du har da ikke kørt i din bil???? Hvad fanden har det så med dit kort at gøre?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Det giver ingen mening......... Har da slet ikke noget med dit kørekort at gøre.... Mystisk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 jamen jeg fatter det heller ikke.. jeg forstår slet ikke hvordan det kan gå ud over mit kørekort.. jeg var jo overhoved ikke i nærheden af min bil. det hele foregik på et diskotek. og jeg har prøvet at ringe rundt til de forskellige.. der er intet at gøre en körekorttillstånd som det hedder skal udfyldes og urin og blodprøve skal sendes. rigtig rigtig trist. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 jamen jeg fatter det heller ikke.. jeg forstår slet ikke hvordan det kan gå ud over mit kørekort.. jeg var jo overhoved ikke i nærheden af min bil. det hele foregik på et diskotek. og jeg har prøvet at ringe rundt til de forskellige.. der er intet at gøre en körekorttillstånd som det hedder skal udfyldes og urin og blodprøve skal sendes. rigtig rigtig trist. Hvis dit kørekort er dansk, skal du ikke sende det ind til dem!!! Det har de ikke ret til at tage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 På pröve Tager man körekort herovre har man det bare på pröve hvis man er under en hvis alder. Og da han(formoder det er en han) skriver at det skal sendes tilbage må det vel väre Svensk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Min nabo har måtte lade kortet for at køre under påvirkelse af hostesaft som han ikke havde recepten på. Så stramme er svensken. Tak for at du deler det med os andre. Ud over informationsværdien, så kan det jo måske også have en præventiv virkning eftersom det ikke lader til at nogen af de tidligere indlæg tager afstand for konceptet "at tage nogle baner". Bare rolig jeg skal ikke prædike, og du lader til at være afklaret med at tage din straf hvis du bliver taget. Jeg vidste at Svensken har hårde narkolove, men vidste ikke at de var så ekstreme. Gad vide hvordan sådan en lov ville ville virke i DK, hvis det pludselig kan påvirke folks job/pendle muligheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Ja for pokker. Flot at stå frem på den måde. Respekt at tage konsekvensen når man har dummet sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Lyder underligt men sikkert rigtig. Og som der siges respekt for at stå frem og tage streffen. Men når det er sagt så er det sgu også fortjent. For kan du gøre det på et disko kan du også gøre det en dag du ikke har drukket og evt så køre af lige vel under påvirkning.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Lyder underligt men sikkert rigtig. Og som der siges respekt for at stå frem og tage streffen. Men når det er sagt så er det sgu også fortjent. For kan du gøre det på et disko kan du også gøre det en dag du ikke har drukket og evt så køre af lige vel under påvirkning.. og netop derfor indföres der fra 1. april det, der hedder Risk-ettan, som bliver en del af riskutbildningen på köreskolerne i SE. Så nu består den af to dele, en del om alkohol og stoffer og så den anden kendte "halkan" (glatbane). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Lige en kommentar Hvis der var din naboes "lovlige" hostesaft så fandtes rescepten jo stadigvä på apoteket, så den holder vist ikke i byretten. Men hensyn til at ingen har taget afstand fra at tage et par baner. Måske er det nyttelöst at fortälle en der fölger med en fremmed ind på en disko toilet og som ryger pinde om hvor dumt det er. Så vist mon ikke alle tänker sit. Min nabo har måtte lade kortet for at køre under påvirkelse af hostesaft som han ikke havde recepten på. Så stramme er svensken. Tak for at du deler det med os andre. Ud over informationsværdien, så kan det jo måske også have en præventiv virkning eftersom det ikke lader til at nogen af de tidligere indlæg tager afstand for konceptet "at tage nogle baner". Bare rolig jeg skal ikke prædike, og du lader til at være afklaret med at tage din straf hvis du bliver taget. Jeg vidste at Svensken har hårde narkolove, men vidste ikke at de var så ekstreme. Gad vide hvordan sådan en lov ville ville virke i DK, hvis det pludselig kan påvirke folks job/pendle muligheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Lyder underligt men sikkert rigtig. Og som der siges respekt for at stå frem og tage streffen. Men når det er sagt så er det sgu også fortjent. For kan du gøre det på et disko kan du også gøre det en dag du ikke har drukket og evt så køre af lige vel under påvirkning.. Ja men man kan argumentere det samme omkring alkohol ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Det finns många sätt du kan bli av med körkortet på. På cykel hem från festen (på fyllan), slagsmål som kan leda till åtal för "grov misshandel" på krogen (på fyllan eller nykter), Narkotikapåverkad (behöver inte vara under bilkörning), När du rånar ditt lokala bankkontor, mm mm mm mm. http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____130.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Lige præcis derfor skal man ikke ha' et svenske kørekort..... Kan godt være man slås i byen om fredagen, men de tager sørme også muligheden for at du kan beholde dit job fra dig. Nogle af de regler de har herovre er bare lavet fa folk med lort i hovedet...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
from dk-se 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Hvad for noget , " nogle af de regler de har lavet herovre" og du er ellers glad for at bo herovre eller hva? Det er sku da fint at man skal opføre sig ordentligt man kommer jo ikke lige til at slå på nogen eller lige tage et par streger , det er et valg og det kan ha konsekvenser.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Ja - der er fordele og ulemper i at bytte til et svensk kort, som også er (og bliver) debatteret andetsteds på debatten. Man kan diskutere hvorfor et kørekort skal indblandes, hvis bilen holder hjemme i indkørslen, og man selv er 10 km væk fra den - beruset, påvirket, halvt bevidstløs e.l. Men det er jo bare prisen man kan betale i Sverige, hvis man bryder loven. Og sidstnævnte er jo hele omdrejningspunktet i denne sag. At loven er blevet brudt, og det specifikke lovbrud koster i nævnte kategori. Super-surt! Men at coke' tuden op på et offentligt sted, og bagefter sidde med fingrene i kagedåsen...tja. En lære-streg (), forhåbentlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Ja - der er fordele og ulemper i at bytte til et svensk kort, som også er (og bliver) debatteret andetsteds på debatten. Man kan diskutere hvorfor et kørekort skal indblandes, hvis bilen holder hjemme i indkørslen, og man selv er 10 km væk fra den - beruset, påvirket, halvt bevidstløs e.l. Men det er jo bare prisen man kan betale i Sverige, hvis man bryder loven. Og sidstnævnte er jo hele omdrejningspunktet i denne sag. At loven er blevet brudt, og det specifikke lovbrud koster i nævnte kategori. Super-surt! Men at coke' tuden op på et offentligt sted, og bagefter sidde med fingrene i kagedåsen...tja. En lære-streg (), forhåbentlig. grunden til at körekortet bliver indraget er jo fordi at de mener at så länge det er i kroppen er du påvirket og dermed ikke i stand til at köre bil... hvilket er helt groteskt.. hash findes i kroppen i ca 2 måneder hos visse op til 3 måneder ved hårpröve op over ½ år.. jeg har aldrig mödt nogen som har väret påvirket så länge af at ryge en joint... udoverd et kan jeg ikke se hvordan kokain kan göre dig en dårligere billist ... tvärtimod bliver man jo mere vågen og ikke slöv.. jeg synes at disse ting er ulovligt er direkte til grin så länge man tillader de mindst ligeså skadelige stoffer : alkohol og cigaretter!! de 2 ting dräber hver dag flere end aids og alle andre sygdomme tilsammen gör... men näh nej hash der aldrig har dräbt nogen det skal da väre ulovligt!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 grunden til at körekortet bliver indraget er jo fordi at de mener at så länge det er i kroppen er du påvirket og dermed ikke i stand til at köre bil... hvilket er helt groteskt.. Jeg harcelerede ikke imod logikken, eksisterende eller manglende, i de svenske regler. Jeg konstaterede blot at de ér sådan - og man jo altså risikerer pappet, hvis man napper lidt guf til næsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Jeg harcelerede ikke imod logikken' date=' eksisterende eller manglende, i de svenske regler. Jeg konstaterede blot at de ér sådan - og man jo altså risikerer pappet, hvis man napper lidt guf til næsen.[/quote'] jap det var mere til dit "man kan jo diskutere hvorfor körekortet skal indblandes" .. gav bare grunden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Okay. Jeg forstår det sådan her: Jeg har drukket mig stiv og har mit kørekort på lommen (som et IDkort) og da jeg stiger ud af diskoteket og vil tage en taxa, kommer politiet hen til mig og tager både mit kort og giver bøde??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Okay. Jeg forstår det sådan her: Jeg har drukket mig stiv og har mit kørekort på lommen (som et IDkort) og da jeg stiger ud af diskoteket og vil tage en taxa, kommer politiet hen til mig og tager både mit kort og giver bøde??? nej selvfölgeligt gör de ikke det ... men hvis du ti gange på en måned bliver anholdt for gadeuorden i fuld tilstand eller lign så har du et nykterhetsproblem og så kan du ikke ha körekort ... hvis man bare er i byen og er fuld er der ingen der kan ta dit kort ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2009 Iøvrigt er det ikke svært at få fjolletobakken ud af kroppen, der findes diverse metoder til at rense kroppen i turbofart. Men når det er sagt, skal man også huske på det ikke er en 100%garanti så du må vurdere om det er chancen værd - hvad er eksempelvis konsekvensen hvis de nu alligevel skulle spore lidt fjolletobak hos dig ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2009 I mine øjne, en glimrende regel. Det kan være med til at holde folk væk fra stoffer. Stoffer kan måles lææææænge efter det er indtaget og kan du bevise at du ikke har indtaget noget efter 2 måneder, viser det vel at du ikke er afhængig og derfor kan færdes i trafikken uden at være til fare for dig selv eller andre. OG JA - hvorfor er det så anderledes med sprut? Aner det ikke, men det ene behøver vel ikke at udelukke det andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret April 17, 2009 Iøvrigt er det ikke svært at få fjolletobakken ud af kroppen, der findes diverse metoder til at rense kroppen i turbofart. Men når det er sagt, skal man også huske på det ikke er en 100%garanti så du må vurdere om det er chancen værd - hvad er eksempelvis konsekvensen hvis de nu alligevel skulle spore lidt fjolletobak hos dig ? NEGATIV!! hash er det eneste stof hvis spor du ikke kan få ud af kroppen .. kokain heroin og alle de andre er lette der findes sågar drikke i små kartoner som klarer det ... men ikke hash kan spores i urinen min 30 dage efter .. i blodet en del mere og hårpröve op til 1 år efter !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites