GoldMan 10 Anmeld indhold Skrevet March 18, 2009 Hej Hvor er det billigst og handle aktier online på nettet når man bor i sverige og gerne vil have det på dansk? Eller hvor handler i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sten_ravn 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Det er helt sikkert Nordea eller Nordnet. Husk du bliver beskattet af evt. udbytte i det land hvor du har bopæl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Nu har jeg så lavet en kontrakt med dem med dansk cpr nummer og beskattelse i DK... Var dette forkert? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Nu har jeg så lavet en kontrakt med dem med dansk cpr nummer og beskattelse i DK... Var dette forkert? Ja, det var forkert. Hvis det er Nordnet, du mener, så husk at tjekke, om en "kapitalförsäkring" er noget for dig. Meget gunstig beskatning, hvis man kan nøjes med kedelige svenske aktier og kan undvære sjove derivater. Og regner med at tjene lidt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Ja' date=' det var forkert. Hvis det er Nordnet, du mener, så husk at tjekke, om en "kapitalförsäkring" er noget for dig. Meget gunstig beskatning, hvis man kan nøjes med kedelige svenske aktier og kan undvære sjove derivater. Og regner med at tjene lidt. :)[/quote'] Hvordan har i så oprettet jer? Hvordan er den korrekte måde og få oprettet sig på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Du skal bare sætte kryds ved svensk skat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Nordnet:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Tak for hurtig respons nils. Skal jeg krydse af ud for svensk skat selvom min indkomst er i danmark? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Din indkomst af aktierne er ikke i Danmark, men der, hvor du bor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Din indkomst af aktierne er ikke i Danmark' date=' men der, hvor du bor.[/quote'] Jeg forstår stadigvæk ikke hvordan jeg skal oprette mig som du hentyder til :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Hvordan du opretter dig hos netmægleren er principielt ligegyldigt - det afgørende er, at du deklarerer indkomsten og betaler skatten til Sverige. Jeg ved ikke, om du risikerer at skat bliver indeholdt i Danmark e.l., men jeg synes, det er mest ordentligt at bruge sit svenske personnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sten_ravn 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Ja du bliver beskattet af dine aktier i Sverige da du bor i Sverige, også selvom din indkomst er i Danmark, hvis de indeholder penge DK, skal du udfylde en blanket ved skat og de vil komme til udbetaling og du vil blive beskattet i Sverige, læs evt. mere om dette ved skat. Tror også det står inde på nordnet hvordan og hvorledes man skal forholder sig da de har mange nordiske kunder. God fornøjelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites