Jump to content
Anette

Svensk sprogkursus

Recommended Posts

Hvorfor ikke gå på "svensk for danskere" kursus i Malmö? Folkhögskolan (tror jeg det hedder) tilbyder bl.a. Ellers brug søgefunktionen, mener der er flere steder du kan gå på svenskkursus i Malmö...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For noget tid siden faldt jeg i snak med en tysker på Lunds universitet som havde lært utroligt meget svensk på kort tid via Kommunal Vuxenutbildning eller forkortet KomVux. http://www.malmo.se/skolautbildning/utbildningforvuxna/vuxenutbildningkomvux.4.33aee30d103b8f15916800058863.html Det skulle eftersigende også være gratis =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går til svensk for danskere på vores komvux og det er jeg rigtigt glad for. Det er jo ikke kun det at lære sproget, men også meget det at lære om landet. Til sommer har vi boet herovre i 4 år, så selvfølgeligt kan jeg en del svensk, men alligevel så er der masser at lære og så er der jo den lille ting med udtalen :surprise: Fik forøvrigt det her link på skolen, prøv det og se hvor gode I selv er til de små, men dog så vigtige ord i sproget. http://resurscentrum.nu/members/svenska/exercises/grammatik/storpreps.asp De små ord som giver den rigtige betydning. Vores lærer havde et eksempel med om en pige som var meget i tvivl om prepositionerne, det var så blevet til at pigen var i toilettet :lol: Men kort og langt, tag et svensk kursus:th2:, det har i hvert fald været godt for mig, og jeg fortsætter gerne en termin mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites