Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet March 11, 2009 En skånsk bekendt gjorde mig opmærksom på denne støtte kampagne for skånske mejerier. Eftersom jeg er meget glad for min Lantmjölk så fik de min stemme :) http://www.jatillskanemejerier.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 ja, det undrede mig godt nok, da City Gross pludselig havde mälk fra Arla :( Hvorfor ikke benytte de lokale mejerier? Nu når der er så meget snak om at alt skal väre godt for miljöet osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Hvor kommer Arlas mælk fra? Får Arla ikke også mælk leveret fra lokale skånske landmænd? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Hvor kommer Arlas mælk fra? Får Arla ikke også mælk leveret fra lokale skånske landmænd? Målet er vist at støtte de produkter som kommer fra lokale _mejerier_. F.eks. er Åsens lantmjölk en form for uhomogeniseret og vist nok økologisk mælk. Arla har noget tilsvarende, men jeg synes bare ikke det er det samme. Jeg foretrækker min lantmjölk frem for Arla ekspress som jeg har drukket til den store guldmedalje i DK. Hvor mælken kommer fra er i denne sammenhæng underordnet, men jeg mener at de skånske mejerier også får mælken fra skånske bønder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jan s 10 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2009 i kan bare købe lavpris mælk i dk for det er skåne mælk exporteret til bornholms mejerier Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2009 Lidt dyrt Ja, det bliver så lidt dyrt i längden for visse af os i kan bare købe lavpris mælk i dk for det er skåne mælk exporteret til bornholms mejerier Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2009 F.eks. er Åsens lantmjölk en form for uhomogeniseret og vist nok økologisk mælk. Åsens Lantmjölk; Uhomogeniseret - Ja, økologisk - Nej. Arla/Skånemejeriernes øko; Uhomogeniseret - Nej, økologisk - Ja. Så det er lidt pest eller kolera. Eneste reelle alternativ er egenimport, for dansk økologisk mælk er ikke homogeniseret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2009 Eller man kan købe den hvide 1,5 L klöver til 9 sek .... god holdbarhed Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2009 Åsens Lantmjölk; Uhomogeniseret - Ja, økologisk - Nej. Arla/Skånemejeriernes øko; Uhomogeniseret - Nej, økologisk - Ja. Så det er lidt pest eller kolera. Eneste reelle alternativ er egenimport, for dansk økologisk mælk er ikke homogeniseret. Hvad er der galt med homogeniseret mælk? Det er jo bare et spørgsmål om fedtet er blevet findelt så det ikke samler sig i toppen så let. Selve indholdet er det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites