Jump to content
Ann

Kun 1 leverandør?

Recommended Posts

Vi har forgæves forsøgt at bestille IT og telefoni så det kunne være klar til vi flytter ind i vores hus i Oxie på fredag, men Bredbandsbolaget ville ikke modtage vores ordre fordi vi ikke var folkbokførd i Sverige - hvilket vi jo først bliver når vi flytter derover på Fredag. Vi prøvede så at høre Bahnhof om de kunne levere, men de kan slet ikke levere ADSL i Oxie. De mener at kun BBB kan. Da BBB virkelig har været så ubehjælpsomme de overhovedet kan være ...("vi er kede af det, men det er ikke vores fejl at vores regler ikke giver os mulighed for at hjælpe...") vil vi jo ... a) nødigt bruge dem. Hvis de er så håbløse når man prøver at købe noget fra dem, hvordan er deres service så når skidtet ikke virker? b) gerne finde en udbyder hvor vi rent faktisk kan komme til at bestille det inden flytningen, idet vi fra på fredag jo hverken har internet eller telefon. :sad: Er der nogen af jer der sidder inde med viden om et internetselskab der godt vil sælge til 1) ewww....danskere! 2) Endnu værre: Danskere der er flere dage væk fra at være folkbokført 3) Danskere der arbejder i Danmark!!! (no kidding; :fight: Canal Digital afviste os også som kunder fordi vi ikke kunne præsentere dem for en lønseddel fra en svensk arbejdsgiver - eftersom de jo ikke kunne kreditchecke os i Sverige fordi vi ikke er folkbo....'nuff said - vi forudbetaler i stedet. Sheesh!) Med andre ord: HJÆLP! :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver nok svært at nå til på fredag... Men jeg har Telia til både telefoni og bredbånd og der var ingen problemer med at bestille. Hvis det er internet "med det samme" i savner - så tegn et abonnement hos "3" - det får man vist med sig når man går ud af døren tror jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har forgæves forsøgt at bestille IT og telefoni så det kunne være klar til vi flytter ind i vores hus i Oxie på fredag, men Bredbandsbolaget ville ikke modtage vores ordre fordi vi ikke var folkbokførd i Sverige - hvilket vi jo først bliver når vi flytter derover på Fredag. Vi prøvede så at høre Bahnhof om de kunne levere, men de kan slet ikke levere ADSL i Oxie. De mener at kun BBB kan. Da BBB virkelig har været så ubehjælpsomme de overhovedet kan være ...("vi er kede af det, men det er ikke vores fejl at vores regler ikke giver os mulighed for at hjælpe...") vil vi jo ... a) nødigt bruge dem. Hvis de er så håbløse når man prøver at købe noget fra dem, hvordan er deres service så når skidtet ikke virker? b) gerne finde en udbyder hvor vi rent faktisk kan komme til at bestille det inden flytningen, idet vi fra på fredag jo hverken har internet eller telefon. Er der nogen af jer der sidder inde med viden om et internetselskab der godt vil sælge til 1) ewww....danskere! 2) Endnu værre: Danskere der er flere dage væk fra at være folkbokført 3) Danskere der arbejder i Danmark!!! (no kidding; Canal Digital afviste os også som kunder fordi vi ikke kunne præsentere dem for en lønseddel fra en svensk arbejdsgiver - eftersom de jo ikke kunne kreditchecke os i Sverige fordi vi ikke er folkbo....'nuff said - vi forudbetaler i stedet. Sheesh!) Med andre ord: HJÆLP!
Velkommen til Sverige på godt og ondt:) -Det vil ikke blive sidste gang du støder ind i den type af problemer:o Specielt punkt 3, der findes RIGTIG mange eksempler med afvisninger af div. ting pga. manglende svensk indkomst.. Du må væbne dig med tålmodighed og glæde dig over at du sandsynligvis ikke skal leve flere uger uden telefon og internet i Oxie (tror ikke det lykkes dig at få det inden du flytter desværre...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for længst opgivet alt håb om at have det klar til vi flytter ind - lige nu prøver jeg bare at finde noget jeg kan bestille mens jeg stadig har adgang til internet og telefon. Ok, Telia er vel så det mindste af alle onder - har bare ikke verdens bedste erfaringer med dem prismæssigt. Men udvalget er jo ret begrænset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes ikke at man kan forvente at flytte til udlandet og så ikke skulle forvente at der er en slags kontrol af personnr og lign
Min kone er svensk, og har svensk personnummer, men det var ikke godt nok for hverken BBB eller Canal Digital. Lyder som om vi er på vej til Telia... (checker dog lige Perspektiv, lyder også godt). Tak for tippene. :love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne heller ikke få telia etc til at installere til indflytning, men købte istedet et dansk 3 dataabonnement med router, og det kørte jeg på i ca. 3 måneder. Fungerer fint, fast pris, omend ikke særligt hurtigt herude på landet :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vi gjorde var å kjøpe en router fra selvskapet 3 i Danmark. Prisen på datatrafikk hos 3 er den samme i Sverige og i Danmark. Vi har også IP telefoni fra Danmark.....dermed kan man bruke sitt danske nummer uansett hvor man er i verden. Vi har altså vår vanlige danske nummer som ALLE kjenner i Sverige og alt ble ordnet i DK. Derfor hadde vi både internett og telefon fra første minutt etter at vi hadde flyttet inn i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har også IP telefoni fra Danmark...
Hvilken leverandør? Kunne være fint med en liste så man har et udvalg hvis det smalltime selskab jeg bruger pt. går under eller lign. Personligt fandt jeg efter noget søgen en udbyder der var villig til at oprette et abonnement til mig selvom jeg ikke (længere) stod i det danske folkeregister, så det endte med Viptel for mig. Bare et abonnement hvor jeg udelukkende betaler for forbrug, hvilket er stort set 0 da VoIP'en primært er for at de nærrige i familien kan ringe til et "fastnet" nummer. I Sverige har jeg et tilsvarende abonnement ved Digisip.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fået bestilt IP telefoni fra Telia nu - det var nemlig nødvendigt at man havde et telefonnummer før man kunne bestille en internet forbindelse. Telefonen kan naturligvis ikke tilsluttes, da vi først nu kan bestille bredbåndsforbindelsen - og den skal tilsluttes internettet via pc'en. :p Man kan dog ikke bestille en trådløs forbindelse uden også at have en mobiltelefon hos Telia.:sick: De er ret gode til at stavnsbinde deres kunder... huh?:scared: Kommer de så i det mindste ud og sætter et adsl stik op i det rum man vil have det hvis man bestiller fast bredbånd? Der er adsl i huset, men ikke der vi vil have pc'en stående.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Internet Hej Vi flytter til Oxie på Onsdag og har haft samme problem med internet forbindelsen. Snakkede med Glocalnet, de udbyder gerne men igen først når vi har modtaget vores svenske personnummer. Derefter, skal vi forvente 2-3ugers ventetid, hvilket de sagde var standard. Det er en anelse problematisk. Da vi tager fra DK onsdag - og står derefter uden internet. Vi kan ikke arbejde hjemmefra (som ellers er en god mulighed) plus at etablere sig ville være lettere med en google i ny og næ. Vi må væbne os med tålmodighed, og en god gammeldags telefonbog:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

2 muligheder for hurtigt internet ;) 1. Den skrupelløse: Highjack naboens trådløse til man selv får internet ;) 2. Køb et 3 dataabonnement i DK. Der er du "kun" bundet i 6 mdr og det er flat rate på begge sider af sundet, så længe du bare er på 3's net

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så længe du bare er på 3's net
Og det er som standard låst til deres net. Du skal selv anmode om at få åbnet for roaming (hvilket ville være ret tåbeligt, da du så ikke ANER, hvad du får af forbrug på andre net:sick:).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2. Køb et 3 dataabonnement i DK. Der er du "kun" bundet i 6 mdr og det er flat rate på begge sider af sundet, så længe du bare er på 3's net
hvilket jo så ikke indebärer hurtigt internet hverken på den ene eller den anden måde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Telia farcen fortsætter. De kan nu ikke give os intranet alligevel - for vi skulle først have bestilt en fastnet telefon, istedet for ip-telefon. Dernæst bestilt intranet. Og først derefter kan vi konvertere til IP telefoni. Jeg afventer nu om de selv kan sætte det i værk, eller om vi skal returnere IP boksen, blive annullerede som kunder og begynde forfra.:rolleye: Altsammen fordi den eneste anden ISP der leverer til Oxie Kyrkby, :fight: BBB, som tidligere var leverandør i huset, har skrevet, at de ikke vil have os som kunder fordi vi ikke har svenske arbejdsgivere, og de derfor ikke kan kreditchecke os. Det må de vel egentlig ikke hvis vi kigger på EU lovgivning?:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Telia farcen fortsætter. De kan nu ikke give os intranet alligevel - for vi skulle først have bestilt en fastnet telefon' date=' istedet for ip-telefon. Dernæst bestilt intranet.[/quote']Det er fordi der skal være en bærelinje før de kan oprette ADSL, at sælgeren ikke selv har tænkt så langt da i bestilte det viser bare (endnu engang) at sælgere ikke altid lige tænker sig om (i hvert fald ikke når det gælder teknik). Surt du har været ude for sådan en fætter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bredbandsbolaget.se När vi flyttade tillbaka till Sv efter 5 år i Dk, jag är svensk min man dansk, jag kunne gott beställa i-net, telefon og tv därifrån utan sv cdpnr: jag fick en tillfällig kundkod. Där har inte varit några som helst problem vi hade det hela när vi flyttade in förutom tv, det får man först inkopplat när dom ser att i-net körde ordentligt. mvh monica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er en utroligt dårlig behandling fra BBB. Vi tilbød dem at sende lønsedler og kontrakter fra vores arbejdsgivere, men fik to gange svaret at de ikke kunne gøre noget, sådan var deres regler, kun svenske lønsedler kunne accepteres. Jeg har naturligvis gemt de mails - og når jeg engang i tidens løb får internet forbindelse hjemmefra har jeg tænkt mig at sende dem til deres ledelse. Og endelig fik vi en ny kontaktperson hos Telia der hurtigt ændrede formalia i vores ordre så vi forhåbentlig snart har internet forbindelse igen. Ærgerligt at hun ikke kom på banen før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites