Jump to content
Nielsen

Selvangivelse 2008

Recommended Posts

Jf. forslaget til skattereformen (hvor det meste jo skal gælde fra 2010)' date=' så fjerner de bundfradraget på 500 kr og til gengæld kan der kun fratrækkes det som de almennyttige foreninger indberetter.[/quote'] Bundfradraget på 500 var i hvertfald trukket på det beløb der automatisk var sat ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa. Sidder lige og kigger lidt på de rubrikker under "Grænsergænger"m og har et par spørgsmål. Der er en som hedder: 468 Ejendomsværdi af egne udenlandske ejendomme Vejledning: Her skal du selvangive handelsværdien af dine egne udenlandske ejendomme pr. 1. januar i indkomståret. Skal jeg virkelig angive min husværdi til det danske skattevæsen? Jeg betaler jo husskat i SE ? og: 462: Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom Her angiver jeg mine rente udgifter på mit huslån ? Angiver jeg så mit billån under: 464: Andre udenlandske private nettorenteudgifter Og i 464 fratrækker jeg mine få renter fra min svenske bank inden jeg angiver dem ? Kan ikke lige se hvorfor jeg skal fratrække mine svenske rente indtægter, når disse også skal angives i Sverige ? Eller det skal de måske ikke ? Tak på forhånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med jer. Jeg har boet i Malmö i hele 2008 og det er altså først gang jeg har status som begrænset skattepligtig. Jeg kan ikke forstå hvor selvangivelsen bliver af. Der er ikke kommet noget fra Skat i postkassen og jeg er heller ikke blevet varslet med en e-mail fra TastSelv. Er det normalt at vi bare får den senere end alle andre? Jeg hørte i nyhederne at årsopgørelserne bliver sendt ud sidst på ugen, så nu er jeg nervøs for om jeg måske selv skulle have foretaget mig noget, fx printet en selvangivelse ud, udfyldt den og sendt den ind til Skat :scared: Det kan vel ikke være rigtigt at man helt mister kontakten til Skat? Får i andre en selvangivelse med posten, besked via TastSelv eller hører i intet fra dem?
Du skal selv gå ind på SKATs site og downloade deres formular og udfylde den og sende den til SKAT. De er nidkære, jeg kunne ikke logge på og få formularen ned, så anvendte jeg min forsudsopgørelse med præcis samme oplysninger, men den blev kasseret og SKAT pådømte mig til en bod på 5.000 dkr. Jeg ankede den til Landsskatteretten, men boden blev stadsfæstet. At SKATs hjemmeside ikke fungerede var ikke nogen undskyldning skrav SKAT.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa. Sidder lige og kigger lidt på de rubrikker under "Grænsergænger"m og har et par spørgsmål. Der er en som hedder: 468 Ejendomsværdi af egne udenlandske ejendomme Vejledning: Her skal du selvangive handelsværdien af dine egne udenlandske ejendomme pr. 1. januar i indkomståret. Skal jeg virkelig angive min husværdi til det danske skattevæsen? Jeg betaler jo husskat i SE ? og: 462: Renteudgifter af udenlandsk prioritetsgæld samt andre renteudgifter af lån vedrørende egen udenlandsk ejendom Her angiver jeg mine rente udgifter på mit huslån ? Angiver jeg så mit billån under: 464: Andre udenlandske private nettorenteudgifter Og i 464 fratrækker jeg mine få renter fra min svenske bank inden jeg angiver dem ? Kan ikke lige se hvorfor jeg skal fratrække mine svenske rente indtægter, når disse også skal angives i Sverige ? Eller det skal de måske ikke ? Tak på forhånd.
SKAT kræver, at du har 75 % af dine indtægter fra Danmark, for at opnå grænsegænger status, hvilket er en betingelse for, at kunne få svenske rentefradrag hos SKAT. Du skal søge SKAT om grænsegænger status, og dokumentere dine indtægter i Danmark og Sverige. Jeg opgiver ikke de renteindtægter jeg har i sverige, da de beskattes i Sverige. Jeg har sendt en kopi af min svenske opgørelse fra Skatteverket i Malmø, hvor de har de nødvendige oplysninger om hus og renter som jeg har fået fradragene for . Du kan også blot udfylde renteudgifterne med en samlet sum for alle renteudgifter, det har jeg gjort for 2007.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen - der ser jo så ud til at jeg har været for sent ude mht. selvangivelsen, og nu har se så "lukket" for indtastningen til ultimo marts. Man kan jo godt undre sig lidt over at systemet ikke længere sender en mail reminder, som jeg har været vandt til at få, når man kan gå ind og taste sin selvangivelse. Har gået og ventet på det, den dukkede aldrig op, og så glemte jeg lykkeligt alt om skat :scared: Nå hvad gør jeg så? Møder personligt op inde på Skat's kontor med alle relevante oplysninger eller skal jeg bare vente på at der bliver åbnet for indtastning igen sidst på måneden? Jeg vil jo gerne have fradraget for mit svenske lån - håber ikke at det er for sent :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen - der ser jo så ud til at jeg har været for sent ude mht. selvangivelsen' date=' og nu har se så "lukket" for indtastningen til ultimo marts. [/quote']Der skulle da meget gerne være åbent for indtastninger til på mandag!!? Hvor meget jeg end hader det, så er det da meningen at jeg skal have tastet min her i weekenden. Jeg fik dog først min mail-reminder fra SKAT i dag - så deres system har, tilsyneladende, lidt kanter der skal slibes...surpriiiise :surprise::sick::rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
du har til den 1. juli til at indberette mener jeg det når man er udlandsdansker Så der bliver ikke lukket noget ned endnu som der tidligere blev nævnt
Nemmerlig. Vi indberetter altid først ultimo juni måned. Det har vi gjort hvert år. Så er alle børnesygdomme (de er der jo hvert år, når de ændrer selv den mindste ting) væk, og forløber alt gnidningsfrit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der skulle da meget gerne være åbent for indtastninger til på mandag!!? Hvor meget jeg end hader det' date=' så er det da meningen at jeg skal have tastet min her i weekenden.[/quote'] På mandag? Er det stensikkert og hvad gælder den deadline? Er det senest mandag hvis man vil have udbetalt sine penge d. 19. marts (som der vist var en der nævnte tidligere)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man da får lov til at bruge tast selv af SKAT *venter håbefuldt*
Hvad mener du' date=' det har vi da altid gjort ?[/quote'] Yay, vi begge kan komme ind og indberette digitalt. Det har nok været fordi min kæreste ikke var overført til Skat Øresund sidste år. / Lollikken som er lidt glad for at slippe for papirshelvedet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På mandag? Er det stensikkert og hvad gælder den deadline? Er det senest mandag hvis man vil have udbetalt sine penge d. 19. marts (som der vist var en der nævnte tidligere)?
Nu kan jeg ikke lige hitte et link på SKAT's side - men fandt da http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/03/09/112258.htm Håber det kan kaste lys over sagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kan jeg ikke lige hitte et link på SKAT's side - men fandt da http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/03/09/112258.htm Håber det kan kaste lys over sagen.
Mon ikke der her er tale om at de udbetaler penge allerede fra d. 16 marts til folk som har den normale selvangivelse? Jeg har haft udviddet selvangivelse i nogle år nu (før jeg flyttede til sverige), og sidste år indberettede jeg i slutningen af marts eller starten af april (et godt stykke tid efter alle andre havde fået deres selvangivelse) og jeg fik mine penge noget tid senere (nogle uger tror jeg). Tak for svaret og linket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mon ikke der her er tale om at de udbetaler penge allerede fra d. 16 marts til folk som har den normale selvangivelse?
Muligvis. Jeg ved det ikke' date=' da jeg normalt fortrænger [i']alt omkring selvangivelse og forskudsopgørelse, og udsætter det til det ikke kan vente længere. Jeg får knopper af det skidt! - så det er forståeligt at jeg ikke kan kaste mere lys over sagen :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bonus-info: Med de allerede udfyldte tal fra SKAT, så kom min op med en fejl, om at jeg ikke både kunne have renteudgifter på den oprindelige og supplementet. Jeg flyttede hele renteudgifts-skidtet til supplementet - og så ville den køre igennem. Nul skattekroner retur hér....tværtimod, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mich har lige været over og aflevere sin på Skat Øresund, da hans ikke kan udfyldes på nettet. Og i recp sagde de at der kom en og hentede post 1 gang i timen lige nu :) Så må vi se hvor længe de er om at få tastet det ind, så jeg også kan få mit resultat af den jeg har lavet online....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg kan slet ikke komme på tast selv "pga der er travlt iøjeblikket" Venter sq til sommer :D
Digital signatur giver direkte adgang (betragt det som det offentliges brobizz ;)), men ellers kan du komme på tastselv i nattetimerne og omkring spisetid (ca. 18):D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Muligvis. Jeg ved det ikke' date=' da jeg normalt fortrænger [i']alt omkring selvangivelse og forskudsopgørelse, og udsætter det til det ikke kan vente længere. Jeg får knopper af det skidt! - så det er forståeligt at jeg ikke kan kaste mere lys over sagen :o
Det er skrevet bag øret ;) Men på den anden side ... det er SKAT og det er offentligt. Ligeså snart vi tror vi har forstået dem, så ændrer de procedurer ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bonus-info: Med de allerede udfyldte tal fra SKAT, så kom min op med en fejl, om at jeg ikke både kunne have renteudgifter på den oprindelige og supplementet. Jeg flyttede hele renteudgifts-skidtet til supplementet - og så ville den køre igennem. Nul skattekroner retur hér....tværtimod, desværre.
Den bonus er nævnt tidligere i tråden men ser ud til at der er behov for at den gentages. Ved beskatning som Grænsegænger kan der ikke registreres fradrag under punkterne 41-42-44 men derimod på supplementet. Rente indtægter og udgifter skal man selv fratrække hinanden og skrive restbeløbet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den bonus er nævnt tidligere i tråden men ser ud til at der er behov for at den gentages. Ved beskatning som Grænsegænger kan der ikke registreres fradrag under punkterne 41-42-44 men derimod på supplementet. Rente indtægter og udgifter skal man selv fratrække hinanden og skrive restbeløbet.
Mener du svenske renteindtægter? For dem har jeg i hvert fald allerede (automatisk via banken) betalt svensk skat af, så de skal vel forhåbentlig ikke dobbeltbeskattes i Danmark? (selvom der for mit vedkommende er tale om småbeløb)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites