Admin 12 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Nej Steen' date=' tast selv er uafhængig af bopæl:).[/quote'] Ikke nødvendigvis, for det er 2 forskellige skattecentre. Jeg har lige checket min selvangivelse og der står bare ******** under tast selv kode. So there ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Ikke nødvendigvis' date=' for det er 2 forskellige skattecentre. Jeg har lige checket min selvangivelse og der står bare ******** under tast selv kode. So there ![/quote'] Det gør der også hos mig. Hvis du har en digital signatur så kan du springe det hele over :) Det er mit indtryk at alle som er overført til SKAT øresund BURDE kunne bruge tastselv tjenesten. Det virkede ikke sidste år for min kæreste fordi hun ikke vidste hun skulle troppe op på sit gamle skattecenter for at blive overflyttet. I år virkede det fint. Jeg blev overflyttet i sidste skatteår, efter at have udfyldt min normale selvangivelse, og jeg er fint på tastselv her i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Ikke nødvendigvis' date=' for det er 2 forskellige skattecentre. Jeg har lige checket min selvangivelse og der står bare ******** under tast selv kode. So there ![/quote']Hvilket Skattecenter mener du da du hører til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Hvilket Skattecenter mener du da du hører til? Helsingør . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Sådan står der som regel under tastselv koden fordi man har fået lavet sin egen. Har du prøvet at bestille en ny inde på deres hjemmeside? Det er blevet frygteligt nemt. Du kan endda få en ny kode via SMS og den kommer som regel indenfor et minut eller to. Hvis du altså har sat kontaktinfo op derinde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Helsingør .Nogen grund til du ikke er overflyttet til SKAT Øresund, som de fleste af os andre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Nogen grund til du ikke er overflyttet til SKAT Øresund' date=' som de fleste af os andre?[/quote'] SkatØresund findes også i Helsingør :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 SkatØresund findes også i Helsingør :)Jeg har da heller ikke påstået andet!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Jeg har da heller ikke påstået andet!? Det siger jeg heller ikke :) "Helsingør" kan betyde begge type skattecenter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2009 Jeg har da heller ikke påstået andet!? Nice save...................not:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 21, 2009 Ikke nødvendigvis' date=' for det er 2 forskellige skattecentre. Jeg har lige checket min selvangivelse og der står bare ******** under tast selv kode. So there ![/quote'] Det er fordi du selv har ændret den på et tidspunkt. Der står kun en tastselv kode hvis det er den oprindelige SKAT har udstedt.... Hov overså Mikkels indlæg..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 Hvornår kan man mon forvente, at høre tilbage fra Skat hvor meget man har i +/- restskat, når man som jeg pba af servicebrevet og den blanket man fik med, indberettede sit kørselsfradrag (som eneste ændring) til årsopgørelsen for ca. et par uger siden via brev ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 Mener jeg fik svar et efter et par måneder sidste år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2009 Hvornår kan man mon forvente' date=' at høre tilbage fra Skat hvor meget man har i +/- restskat, når man som jeg pba af servicebrevet og den blanket man fik med, indberettede sit kørselsfradrag (som eneste ændring) til årsopgørelsen for ca. et par uger siden via brev ?[/quote'] Jeg afleverede min selvangivelse personligt d. 12/3. Eneste ændring var befordringsfradrag. Skattemedarb. sagde at der kunne gå et par mdr. men at det nok gik hurtigere da jeg var en af de første der afleverede. Min årsopgørelse var klar allerede 22/3. /Jolin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Hej med jer, så kommer jeg lige på banen igen. Med Jeres fantastiske hjælp gik det op for mig at danske renteindtægter (fx af indestående på bankkonto) skal indberettes i Sverige og ikke i Danmark som jeg ellers fejlagtigt troede. Nu har jeg så fået min svenske "inkomstdeklaration" fra Skatteverket. Stemmer det at beløbet skal angives i rubrik 50 (Ränteinkomster, utdelningar m.m.) i afsnit 6 (Inkomster - Kapital)? Desværre er jeg pludselig kommet i tvivl om nogle andre ting efter jeg læste lidt i vejledningen der fulgte med inkomstdeklarationen (det skulle jeg aldrig have gjort). Hvordan forholder det sig med pensionsopsparinger man har i Danmark? Jeg har fx både en arbejdsgiveradministreret pensionordning (ordning med løbende udbetalinger) og en privat tegnet rate pension der er investeret i obligationer. Efter at have læst lidt på side 18 i vejledningen der følger med inkomstdeklarationen, i det afsnit der handler om "Utländsk försäkring - Avkastningsskatt", kommer jeg i tvivl om jeg også skal betale skat af afkast/præmie/bidrag fra mine danske pensioner i Sverige? Jeg håber at I endnu engang kan hjælpe mig lidt i gang, jeg synes mildest talt ikke at det er helt let her første gang jeg sidder med det - suk. Jeg overvejer selvfølgelig om jeg bare skal gå ned hos Skatteverket og spørge dem, men jeg ved ikke om jeg tør stole på at de har styr på de danske pensionsordninger Og så må I ellers have en rigtig god, og forhåbentlig solbeskinnet weekend! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Hvis du er skattepligtig i DK og beskattes efter grænsegængerordningen skal danske rente indtægter beskattes i DK - desværre har nogen skrevet noget andet i denne tråd. Generelt skal man ikke altid tage for gode varer det som folk postulerer på det dersens internet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Hvis du er skattepligtig i DK og beskattes efter grænsegængerordningen skal danske rente indtægter beskattes i DK - desværre har nogen skrevet noget andet i denne tråd. Generelt skal man ikke altid tage for gode varer det som folk postulerer på det dersens internet. Beklager, men det passer ikke - vi har været paragrafferne igennem i andre tråde. Kapitalindkomst beskattes i det land man bor i - dvs. Sverige Danmark tillader ekstraordninært at man kan fratrække renteudgifter hvis man bruger grænsegængerreglerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Hvis du er skattepligtig i DK og beskattes efter grænsegængerordningen skal danske rente indtægter beskattes i DK - desværre har nogen skrevet noget andet i denne tråd. Generelt skal man ikke altid tage for gode varer det som folk postulerer på det dersens internet. Vil du ikke nok dokumentere den påstand så.. i stedet for bare at være en af de folk der postulerer ting på det dersens internet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Hvordan forholder det sig med pensionsopsparinger man har i Danmark? Jeg har fx både en arbejdsgiveradministreret pensionordning (ordning med løbende udbetalinger) og en privat tegnet rate pension der er investeret i obligationer. Efter at have læst lidt på side 18 i vejledningen der følger med inkomstdeklarationen, i det afsnit der handler om "Utländsk försäkring - Avkastningsskatt", kommer jeg i tvivl om jeg også skal betale skat af afkast/præmie/bidrag fra mine danske pensioner i Sverige? Det skal du ikke! I dobbeltbeskatningsaftalen mellem de Nordiske lande har de aftalt ikke at ville røre hinandens pensioner - ej heller udbetalingerne fra dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Vil du ikke nok dokumentere den påstand så.. i stedet for bare at være en af de folk der postulerer ting på det dersens internet.. og her er den så - sakset fra mit servicebrev i min skattemapppe: R u b r i k 31 Disse oplysninger er kun relevante for selvangivelsen, hvis du vælger beskatning som grænsegænger. R u b r i k 31 Beløbet er renteindtægt af indestående i pengeinstitut. - som jeg læser ovenstående: renteindtægter fra DK beskattes i DK (og ikke i SE) når man beskattes som grænsegænger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 og her er den så - sakset fra mit servicebrev i min skattemapppe: R u b r i k 31 Disse oplysninger er kun relevante for selvangivelsen, hvis du vælger beskatning som grænsegænger. R u b r i k 31 Beløbet er renteindtægt af indestående i pengeinstitut. - som jeg læser ovenstående: renteindtægter fra DK beskattes i DK (og ikke i SE) når man beskattes som grænsegænger. Også klippet fra servicebrevet: "Rubrikkerne 12, 17, 18, 31, 33 og 34 er således ikke med på selvangivelsen for begrænset skattepligtige, da du som hovedregel ikke er skattepligtig til Danmark af disse oplysninger." Og ganske rigtigt så mangler rubrik 31 på Supplement til selvangivelsen for begrænset skattepligtige. Men det giver da anledning til noget forvirring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Det skal du ikke! I dobbeltbeskatningsaftalen mellem de Nordiske lande har de aftalt ikke at ville røre hinandens pensioner - ej heller udbetalingerne fra dem. Tak - det var lige det jeg ville høre! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Katrin 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Skal selv igang med div selvangivelser for første gang og har derfor meldt mig til Skattetræf gennem Øresund direkt http://www.oresunddirekt.com/hearing/fp.aspx?id=1〈=1013 Så det vil jeg da anbefale andre forvirrede nysvenskere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Også klippet fra servicebrevet: Og ganske rigtigt så mangler rubrik 31 på Supplement til selvangivelsen for begrænset skattepligtige. Men det giver da anledning til noget forvirring. En blanket er ikke dokumentation og ofte mere forvirrende end rådgivende (som du lige har opdaget), men her er SKATs egen "læs-let" version: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720115&vId=201800&i=4#i1720115 Normalt skal du beskattes som begrænset skattepligtig i Danmark. Dvs hvis grænsegængerreglerne ikke havde været der skulle du have betalt skat af din lønindkomst i Sverige. Nu var svenskerne så dumme at give Danmark beskatningsretten og det har de så fortrudt lige siden. Du kan bruge grænsegængerreglerne i følgende indkomster: Løn, overskud af virksomhed, pensioner, efterløn, arbejdsløshedsdagpenge, strejke- og lockout godtgørelse og dagpenge ved sygdom og fødsel. - læg mærke til her ikke står renteindtægter nogle steder. I linket for oven står der så opremset en række ting som Danmark er så flinke at fradrage i din skattepligtige indkomst. Her kan du se forskellen mellem hvad du kan fradrage om du bruger reglerne som begrænset skattepligtig eller reglerne for grænsegængere: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720116&vId=201800&i=5#i1720116 Så nogle gange skal du altså lytte til alle de folk der kommer med påstande på det dersens internet.. ;) PS. og rigtig dokumentation kan hentes i Dobbeltbeskatningsaftalen for Norden eller fx. BKI nr. 36 af 28/10/2004.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Så vil jeg gerne skabe lidt mere forvirring omkring dette: Rubrik 463 fra supplementet - følgende tekst er taget fra denne rubrik: "Rubrikken skal udfyldes med renteudgifter, der vedrører danske forbrugslån reduceret med evt. danske renteindtægter. Hvis beløbene er indberettet til SKAT, vil de fremgå af dit servicebrev. Hvis renteudgiften skal reduceres, skal reduktionen ske, inden du selvangiver. " Det er pga tidligere skrevet info vedr. rubrik 31 og ovenstående jeg har følt mig overbevist om at danske renteindtægter var skattepligtige i DK. Jeg har gjort som skrevet da jeg udfyldte årsopgørelsen: Trak renteindtægter fra renteudgifter og opgave dem i rubrik 463. Men det er altså ikke korrekt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites