Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Nogen der kan forklare mig forskellen mellem rubrikkerne: 491 - Formueværdi af fast ejendom i udlandet og 212 - Handelsværdi pr. 1. januar 2008 Hentyder de begge ikke til ejendommens værdi? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Kan man som privat trække udgifter til en revisor fra i skat? Damn - jeg får snart både grå hår og knopper! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Hvis der efter at man har fratrukker de danske renteudgifter fra de danske renteindtægter' date=' stadig er en positiv kapitalindkomst - skal der af disse resterende renteindtægter betales skat til SE.[/quote'] Uden at være skatte ekspert kan jeg overhovedet ikke forestille mig at der et gram af sandhed i ovenstående. Eftersom man er betaler skat af disse renter i DK skal man da naturligvis ikke endnu engang betale skat af samme i SE. Ligesom man vel ikke skal betale skat af renteindtægter i SE hvis man rent faktisk har betalt skat af disse i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Uden at være skatte ekspert kan jeg overhovedet ikke forestille mig at der et gram af sandhed i ovenstående. Eftersom man er betaler skat af disse renter i DK skal man da naturligvis ikke endnu engang betale skat af samme i SE. Ligesom man vel ikke skal betale skat af renteindtægter i SE hvis man rent faktisk har betalt skat af disse i SE. Men du skal ikke betale skat af dine renteINDTÆGTER i Danmark. Du er kun begrænset skattepligtig i Danmark, derfor skal dine renteindtægter deklareres i Sverige. Du må ikke bare netto ud som du beskriver nedenfor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Hvor står der noget om i det jeg skrev, at de svenske renteindtægter skulle ha' noget at gøre med 'beregningen' af de danske renteindtægter?? Uden at være skatte ekspert kan jeg overhovedet ikke forestille mig at der et gram af sandhed i ovenstående. Eftersom man er betaler skat af disse renter i DK skal man da naturligvis ikke endnu engang betale skat af samme i SE. Ligesom man vel ikke skal betale skat af renteindtægter i SE hvis man rent faktisk har betalt skat af disse i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Er det så Nationalbankens middelkurs I bruger når deklarerer jeres danske renteindtægter til Skatteverket? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Jep, ud fra denne Sticky: Gennemsnitlig vekselkurs for 2008 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2009 Nu er det jo svenske regler der er gældende og ikke danske, når det drejer sig om indberetning til Skatteverket.. Det er så ret heldigt, at reglerne er ens - og spørgsmålet er jo så om Nationalbanken og Riksbanken er enige? :) 2.4.4 Valutakurser Tjänsteinkomster som utbetalas i utländsk valuta omräknas till svenska kronor. Den faktiska kursen på utbetalningsdagen ska användas. Om man inte vet utbetalningsdatum eller kurs används genomsnittskurs. I Skattenyheter publiceras dels Riksbankens genomsnittsvärde för mittkurser för varje månad (RB), dels Riksbankens genomsnittsvärde för helt år (RB07=2007). Hvis man vil læse mere om den spændende verden af svensk international skattelovgivning har Skatteverket en udemærket "lille" letforståelig guide på 943 sider her :D http://kortlink.dk/6dkb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Wow i dag fik jeg så en e-mail om at min selvangivelse er klar i min skattemappe d. 12/3. Selvangivelsen er der til tiden, men e-mailen kommer 1 uge senere. Sgu flot. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Mon ikke det er for at undgå at de sidste tosser, som ikke har opdaget at selvangivelsen kom d. 12., skulle tilføje til presset på systemet? Jeg følte dog mig lidt snydt, for jeg troede at det var en personlig mail om at min årsopgørelse var klar. Det var først bagefter jeg opdagede jeg var blevet offer for masse spam ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Mon ikke det er for at undgå at de sidste tosser' date=' som ikke har opdaget at selvangivelsen kom d. 12., skulle tilføje til presset på systemet?[/quote'] Tosserner her er sgu da I, der ikke kan få indberettet hurtigt nok (alt imens der whines over diverse problemer). Vent dog en måneds tid, indtil de får luget ud i skidtet. Hvorfor alt det hastværk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Hvorfor alt det hastværk? Ku jo være man gerne ville have lidt $$$ at handle for :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Ku jo være man gerne ville have lidt $$$ at handle for :) Den var lige i skabet :th2: Tosserner her er sgu da I' date=' der ikke kan få indberettet hurtigt nok (alt imens der whines over diverse problemer). Vent dog en måneds tid, indtil de får luget ud i skidtet. Hvorfor alt det hastværk? [/quote'] Indtil videre har der ikke været problemer. Jeg tror bare vores "brok" hører til under sektionen: "mens vi venter, og har ikke noget bedre at tage os til" =) Og jeg har også lyst til at få det overstået hurtigt, fordi traditionelt udskød jeg det altid til ferien, som gerne startede 1 uge før juli. Efter et par år blev jeg træt af at starte ferien med at lave skat ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 formue af ejendom Normalt får man jo tilsendt info om renter fra banker, lønseddeler osv., men hvad med formuen af ejendommen? Sidste år angav vi blot hvad vi havde betalt for hytten i sin tid omregnet med kursen fra nationalbanken, men er der ikke en eller anden vurdering som afgører hvor meget boligen er værd? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Normalt får man jo tilsendt info om renter fra banker, lønseddeler osv., men hvad med formuen af ejendommen? Sidste år angav vi blot hvad vi havde betalt for hytten i sin tid omregnet med kursen fra nationalbanken, men er der ikke en eller anden vurdering som afgører hvor meget boligen er værd? Hvor vil du bruge den info henne? andet end til skattverket i sverige? ser ud som om du bor i sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2009 Hvor vil du bruge den info henne? andet end til skattverket i sverige? ser ud som om du bor i sverige? Godt spørgsmål :) Vi kan vel godt undlade det, men jeg regnede med at det skulle udfyldes når vi gerne vil trække renterne på boliglånet fra i DK. Men okay, hvis Skat ønsker flere info så beder de vel om det ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Ny type af selvangivelse Jeg opdagede, at der var kommet en ny slags selvangivelse, har i andre også fået den i skattemappen? Hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Ja, den er god Det må blive den jeg benytter fremover - det er en del nemmere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Tosserner her er sgu da I' date=' der ikke kan få indberettet hurtigt nok (alt imens der whines over diverse problemer). Vent dog en måneds tid, indtil de får luget ud i skidtet. Hvorfor alt det hastværk? [/quote'] Jamen når man som mig har 23 kilo tilgode hos skat, vil man jo gerne ha' pengene hurtigst muligt - især når kassekreditterne er i bund. At jeg i dovenskab sidste år ikke fik ændret mit fradrag, er jo en anden side af sagen. Dengang var der ikke finanskrise på min konto. Nåh ja - ordet tosse beskriver mig vel meget godt i den situation :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Jeg opdagede, at der var kommet en ny slags selvangivelse, har i andre også fået den i skattemappen? Hehe Ja, det minder mig om et svar på spørgsmålet om at stjæle og skattevæsenet. Den indsigtsfulde lærer svarede med et modspørgsmål: "Hvem stjæler egentlig fra hvem i den situation?" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Hvad mener du' date=' det har vi da altid gjort ?[/quote'] Det har da aldrig været muligt for grænsegængere at bruge tast-test ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Det har da aldrig været muligt for grænsegængere at bruge tast-test ? Jo, sidste år for året 2007 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Jeg opdagede, at der var kommet en ny slags selvangivelse, har i andre også fået den i skattemappen? Er den ny? Som "ivrig" topskattebetaler kan jeg ikke rigtigt se den fundamentale forskel i forhold til de gamle? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Jo' date=' sidste år for året 2007[/quote'] Det må være nede i Malmö så... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 19, 2009 Det må være nede i Malmö så... Nej Steen, tast selv er uafhængig af bopæl:) Men der har været nogle brugere som af uransagelige årsager ikke har kunne taste selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites