michael og carina 10 Anmeld indhold Skrevet March 9, 2009 Vi havde kig på en Skoda Octavia til 240000 kr. Han skulle have min bil i bytte. Vi forhandler og kommer frem til at han skal have en byttepris på 130000 kr plus vi får noget ekstra udstyr på Octaviaen. Han ringer så sidste lørdag om vi ikke kan komme ned om mandagen, så han lige kan prøve vores. Han er meget begrejstret og spørger om vi vil skrive under på kontrakten. Vi vil jo gerne have bilen, så det gør vi, og vi aftaler vi skal "bytte" biler i dag. Så ringer han i tirsdags om der var nogen der gerne ville købe vores så om vi ikke kunne komme forbi med den. Jeg kører ned med den onsdag, og den forhandler der så kigger på den, vil så give 5000 kr mindre end hvad vi har aftalt. Jeg fortæller ham det er jeg ikke intresseret i, da vi mister rigelig med penge i forvejen. Han har så ringet og skrevet hele ugen om vi ikke kan gå ned i pris for vores. Og det vil vi stadig ikke. Får så en mail fra ham i dag, at han har snakket med hans chef og de kan ikke gå ned i pris på Skodaen, og han kan ikke få den pris vi har aftalt, da der ikke er ekstra fælge med( Som han ikke har vidst noget om da han gav prisen og underskrev kontrakten) Så jeg skal ALDRIG handle hos Skoda Malmö, og vil heller ikke anbefale andre det. En skam for bilen kørte ellers rigtig godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 hvis begge parter har skrevet under på kontrakten så skal han vel gennemföre handlen ihht kontrakten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Ja.... Tru ham med advokat. Og det er lige på stedet...... Den handel skal bare gennemføres. Det er den eneste måde han lærer det på! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Bare hold jer væk fra DinBil - har kun dårlige erfaringer med dem. Det her viser bare, at de heller ikke kan finde ud af at holde aftaler når de handler biler - det er ikke kun når der skal laves service de kvajer sig på stribe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 hvis begge parter har skrevet under på kontrakten så skal han vel gennemföre handlen ihht kontrakten? Lige mine ord... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Ja det havde jeg også tænkt på, men sådan nogle idioter skal sku ikke have mine penge. Så må vi bare finde en anden bil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Ærgeligt med handlen men synes det er utroligt at nogen herindefra overhovedet tager til Din bil i malmö for noget som helst! Der findes jo side op og side ned på forum'et her om den ene fejl efter den anden er begået derude. Held og lykke i jagten videre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Det er første gang jeg hører noget negativt omkring Skoda + DinBil. Normalt er kritikken rettet mod konstallationen audi+dinbil. Er det iøvrigt muligt at liste navnet ud på den person der prøver at løbe fra kontrakten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Prøv Spania Bil i Ystad i stedet Synd at I har haft en dårlig oplevelse i Malmö Jeg vil foreslå jer at besøge Spania Bil i Ystad. Har handlet der 2 gange og følt mig ordentlig behandlet begge gange Det er længe siden efterhånden - sidste handel i 2005 tror jeg. Alligevel bliver jeg pænt/genkendende modtaget, når jeg besøger forretningen. Manden, som har forretningen, hedder Tore Nilsson - og hans søn Anders arbejder der som sælger. Flinke mennesker. Tore bestræber sig på at tale en slags dansk - og har ikke problemer med at forstå dansk. Nåja - Spania Bil fordi de vistnok handlede med Seat tidligere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 DinBil er jo VW's eget værksted i Sverige, og bliver drevet af de samme for det samme - uanset hvilke af VAG koncernens mærker de sælger. Mine uheldige oplevelser hos både DinBil i Helsingborg og i Malmö knytter sig til VW. Jeg ved godt, at det ikke er statiskmateriale nok til at konkludere på, men jeg kommer ALRDIG hos DinBil igen, medmindre jeg blot ønsker at blive røvet uden at få noget som helst for mine penge - uanset om jeg skulle skifte til et andet VAG mærke. Jeg syntes det er brøl ærgerligt, at man køber en bil som man er glad for, og vil behandle den godt, så man kører den til et autoriseret VW værksted - som oven i købet er ejet at VAG selv - og så er de totalt umulige til at lave biler. Selv simple ting formår de ikke at lave - de fucker alt op, ringer aldrig når bilen er klar, eller overholder ikke de aftaler man har lavet med dem. Og deres eneste reaktion er, at så må man jo skifte værksted. Man har ikke lyst til at eje en VW igen. Argh - til min Touareg der trak til højre, var deres kommentar, at jeg kunne jo bede vägverket om at rette alle svenske veje så de buede tilpas til højre eller købe en ny bil. Pengene jeg havde betalt for at få det rettet op var tabte - fuck dem.....! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jensren 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 skoda Vi havde kig på en Skoda Octavia til 240000 kr. Han skulle have min bil i bytte. Vi forhandler og kommer frem til at han skal have en byttepris på 130000 kr plus vi får noget ekstra udstyr på Octaviaen. Han ringer så sidste lørdag om vi ikke kan komme ned om mandagen, så han lige kan prøve vores. Han er meget begrejstret og spørger om vi vil skrive under på kontrakten. Vi vil jo gerne have bilen, så det gør vi, og vi aftaler vi skal "bytte" biler i dag. Så ringer han i tirsdags om der var nogen der gerne ville købe vores så om vi ikke kunne komme forbi med den. Jeg kører ned med den onsdag, og den forhandler der så kigger på den, vil så give 5000 kr mindre end hvad vi har aftalt. Jeg fortæller ham det er jeg ikke intresseret i, da vi mister rigelig med penge i forvejen. Han har så ringet og skrevet hele ugen om vi ikke kan gå ned i pris for vores. Og det vil vi stadig ikke. Får så en mail fra ham i dag, at han har snakket med hans chef og de kan ikke gå ned i pris på Skodaen, og han kan ikke få den pris vi har aftalt, da der ikke er ekstra fælge med( Som han ikke har vidst noget om da han gav prisen og underskrev kontrakten) Så jeg skal ALDRIG handle hos Skoda Malmö, og vil heller ikke anbefale andre det. En skam for bilen kørte ellers rigtig godt. husk det koster jer ca.50.000 i tab at köre hjem.dog i sv.kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 husk det koster jer ca.50.000 i tab at köre hjem.dog i sv.kr. Ikke forstået ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Heller ikke her. Hvad mener du?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Mon ikke han mener det værditab som der er minuttet efter man kører hjem fra forhandleren i en ny bil? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2009 Nå sådan:rolleye: Bilen er nu ikke helt ny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoLa 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Igen-igen...! Hey Michael og Carina Det er desværre et kendt problem her i Malmö, at nogle mærkeforhandlere har nogle gigantiske problemer med, at overholde indgåede aftaler samt, at klare de mest simple serviceopgaver. Mine erfaringer går mere på BMW-forhandleren i Fossie, Forenade Bil, som heller ikke lever op til det man forventer hos en autoriseret forhandler af biler i den semi-dyre ende, men jeg kan se, at VAG har samme dårlige ry, blandt en del af dette forums brugere. Jeg ved ikke om det er et svensk (og dansk) problem, at bilforhandlere mener at de kan tillade sig hvad som helst. Det er dog ikke første gang emnet er oppe og vende herinde, så der må jo være noget om snakken. I min verden er en underskrevet kontrakt bindende, UANSET hvad de mener der evt. ikke følger med din bil af ekstradstyr. At han har "glemt" at spørge om der er ekstra vinterhjul(!) med til jeres bil, er hans problem. Det er jo ham der lever (godt) af, at sælge biler og derfor hans opgave, at stille relevante spørgsmål. Af princip havde jeg kørt en advokat på klovnen udfra det indlysende, at han ikke tøver med, at strø om sig med trusler om retsag hvis I ikke overholder en, med ham, indgået aftale. Har i forslået ham at skære det tilsvarende beløb af salgsprisen på Skodaen? I kan evt. sende et klagebrev til VAG´s hovedesæde her i Sverige, hvor i forlare jer og måske, i en sidebemærkning, nævner butikkens dårlige ry blandt danskere i Skåne. Jeg kan godt forstå, at du/i ikke ønsker at bruge dine penge i den butik, men at han dummer sig, skal i vel ikke betale for...? Lige til sidst: Det er vel ikke den eneste Skoda Octavia der er til salg i Sverige? MVH. Lars H Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Jeg blev så ringet op i går af sælgeren, hvor han sagde de havde haft det oppe og vende, og de kunne godt se de havde lavet en fejl, og hvis det var kunne jeg får bilen til det vi oprindeligt havde aftalt, og de ville gerne give mig det første service gratis. Det syntes jeg sku er i orden, alle kan lave fejl, men så og indrømme det, og give et plaster på såret, så er det fint for mig. Så efter vi har snakket frem og tilbage har vi besluttet og købe bilen af dem. Så den skal vi hente på næste mandag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Jeg blev så ringet op i går af sælgeren, hvor han sagde de havde haft det oppe og vende, og de kunne godt se de havde lavet en fejl, og hvis det var kunne jeg får bilen til det vi oprindeligt havde aftalt, og de ville gerne give mig det første service gratis. Det syntes jeg sku er i orden, alle kan lave fejl, men så og indrømme det, og give et plaster på såret, så er det fint for mig. Så efter vi har snakket frem og tilbage har vi besluttet og købe bilen af dem. Så den skal vi hente på næste mandag. Fantastisk med en happy ending :) Kanske man så snart møder en RS på broen :th2: god weekend... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Ja det er sku fedt. Mon Ik:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoLa 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Tillykke med jeres nye bil Hej Med jer Jamen så er alt jo i den skønneste orden. Gad vide om de har været herinde og læse noget af alt vores galde og harme over deres manglende service? Og du har ret. Hvis man er stor nok til at indrømme når man vader i spinaten, skal bygones være bygones. Man skal ikke bære nag, især ikke hvis tingene er som i havde aftalt fra starten, og i er tilfredse med det. Man kan dog ikke lade være med at tænke på HVAD der har fået ham til at skifte mening, men tillykke med den nye bil. Jeg håber for jer, at i bliver glade for den. MVH. Lars H Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Jeg har haft næsten samme oplevelse hos Seat, var dernede og snakke bil og valgte en Altea vi snakkede pris og han ville give 100000 for den gamle, han kunne ikke lave papirene med det samme men ville sende dem, torsdag kommer papirerne og der står 70000 for den gamle, jeg ringer og han siger at vi må have misforstået hinanden, men at det stadig er et godt tilbud....... Måtte lige ud i spejlet for at se om der står dumme dansker i panden på mig..... Har tidligere anbefalet Seat, trækker lige den tilbage her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites