Jump to content
michael og carina

Hold jer væk fra Skoda i Malmö (DIN BIL)

Recommended Posts

Vi havde kig på en Skoda Octavia til 240000 kr. Han skulle have min bil i bytte. Vi forhandler og kommer frem til at han skal have en byttepris på 130000 kr plus vi får noget ekstra udstyr på Octaviaen. Han ringer så sidste lørdag om vi ikke kan komme ned om mandagen, så han lige kan prøve vores. Han er meget begrejstret og spørger om vi vil skrive under på kontrakten. Vi vil jo gerne have bilen, så det gør vi, og vi aftaler vi skal "bytte" biler i dag. Så ringer han i tirsdags om der var nogen der gerne ville købe vores så om vi ikke kunne komme forbi med den. Jeg kører ned med den onsdag, og den forhandler der så kigger på den, vil så give 5000 kr mindre end hvad vi har aftalt. Jeg fortæller ham det er jeg ikke intresseret i, da vi mister rigelig med penge i forvejen. Han har så ringet og skrevet hele ugen om vi ikke kan gå ned i pris for vores. Og det vil vi stadig ikke. Får så en mail fra ham i dag, at han har snakket med hans chef og de kan ikke gå ned i pris på Skodaen, og han kan ikke få den pris vi har aftalt, da der ikke er ekstra fælge med( Som han ikke har vidst noget om da han gav prisen og underskrev kontrakten) Så jeg skal ALDRIG handle hos Skoda Malmö, og vil heller ikke anbefale andre det. En skam for bilen kørte ellers rigtig godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare hold jer væk fra DinBil - har kun dårlige erfaringer med dem. Det her viser bare, at de heller ikke kan finde ud af at holde aftaler når de handler biler - det er ikke kun når der skal laves service de kvajer sig på stribe...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgeligt med handlen men synes det er utroligt at nogen herindefra overhovedet tager til Din bil i malmö for noget som helst! Der findes jo side op og side ned på forum'et her om den ene fejl efter den anden er begået derude. Held og lykke i jagten videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv Spania Bil i Ystad i stedet Synd at I har haft en dårlig oplevelse i Malmö :sad: Jeg vil foreslå jer at besøge Spania Bil i Ystad. Har handlet der 2 gange og følt mig ordentlig behandlet begge gange :thumbup: Det er længe siden efterhånden - sidste handel i 2005 tror jeg. Alligevel bliver jeg pænt/genkendende modtaget, når jeg besøger forretningen. Manden, som har forretningen, hedder Tore Nilsson - og hans søn Anders arbejder der som sælger. Flinke mennesker. Tore bestræber sig på at tale en slags dansk - og har ikke problemer med at forstå dansk. Nåja - Spania Bil fordi de vistnok handlede med Seat tidligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

DinBil er jo VW's eget værksted i Sverige, og bliver drevet af de samme for det samme - uanset hvilke af VAG koncernens mærker de sælger. Mine uheldige oplevelser hos både DinBil i Helsingborg og i Malmö knytter sig til VW. Jeg ved godt, at det ikke er statiskmateriale nok til at konkludere på, men jeg kommer ALRDIG hos DinBil igen, medmindre jeg blot ønsker at blive røvet uden at få noget som helst for mine penge - uanset om jeg skulle skifte til et andet VAG mærke. Jeg syntes det er brøl ærgerligt, at man køber en bil som man er glad for, og vil behandle den godt, så man kører den til et autoriseret VW værksted - som oven i købet er ejet at VAG selv - og så er de totalt umulige til at lave biler. Selv simple ting formår de ikke at lave - de fucker alt op, ringer aldrig når bilen er klar, eller overholder ikke de aftaler man har lavet med dem. Og deres eneste reaktion er, at så må man jo skifte værksted. Man har ikke lyst til at eje en VW igen. Argh - til min Touareg der trak til højre, var deres kommentar, at jeg kunne jo bede vägverket om at rette alle svenske veje så de buede tilpas til højre eller købe en ny bil. Pengene jeg havde betalt for at få det rettet op var tabte - fuck dem.....!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

skoda

Vi havde kig på en Skoda Octavia til 240000 kr. Han skulle have min bil i bytte. Vi forhandler og kommer frem til at han skal have en byttepris på 130000 kr plus vi får noget ekstra udstyr på Octaviaen. Han ringer så sidste lørdag om vi ikke kan komme ned om mandagen, så han lige kan prøve vores. Han er meget begrejstret og spørger om vi vil skrive under på kontrakten. Vi vil jo gerne have bilen, så det gør vi, og vi aftaler vi skal "bytte" biler i dag. Så ringer han i tirsdags om der var nogen der gerne ville købe vores så om vi ikke kunne komme forbi med den. Jeg kører ned med den onsdag, og den forhandler der så kigger på den, vil så give 5000 kr mindre end hvad vi har aftalt. Jeg fortæller ham det er jeg ikke intresseret i, da vi mister rigelig med penge i forvejen. Han har så ringet og skrevet hele ugen om vi ikke kan gå ned i pris for vores. Og det vil vi stadig ikke. Får så en mail fra ham i dag, at han har snakket med hans chef og de kan ikke gå ned i pris på Skodaen, og han kan ikke få den pris vi har aftalt, da der ikke er ekstra fælge med( Som han ikke har vidst noget om da han gav prisen og underskrev kontrakten) Så jeg skal ALDRIG handle hos Skoda Malmö, og vil heller ikke anbefale andre det. En skam for bilen kørte ellers rigtig godt.
husk det koster jer ca.50.000 i tab at köre hjem.dog i sv.kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen-igen...! Hey Michael og Carina Det er desværre et kendt problem her i Malmö, at nogle mærkeforhandlere har nogle gigantiske problemer med, at overholde indgåede aftaler samt, at klare de mest simple serviceopgaver. Mine erfaringer går mere på BMW-forhandleren i Fossie, Forenade Bil, som heller ikke lever op til det man forventer hos en autoriseret forhandler af biler i den semi-dyre ende, men jeg kan se, at VAG har samme dårlige ry, blandt en del af dette forums brugere. Jeg ved ikke om det er et svensk (og dansk) problem, at bilforhandlere mener at de kan tillade sig hvad som helst. Det er dog ikke første gang emnet er oppe og vende herinde, så der må jo være noget om snakken. I min verden er en underskrevet kontrakt bindende, UANSET hvad de mener der evt. ikke følger med din bil af ekstradstyr. At han har "glemt" at spørge om der er ekstra vinterhjul(!) med til jeres bil, er hans problem. Det er jo ham der lever (godt) af, at sælge biler og derfor hans opgave, at stille relevante spørgsmål. Af princip havde jeg kørt en advokat på klovnen udfra det indlysende, at han ikke tøver med, at strø om sig med trusler om retsag hvis I ikke overholder en, med ham, indgået aftale. Har i forslået ham at skære det tilsvarende beløb af salgsprisen på Skodaen? I kan evt. sende et klagebrev til VAG´s hovedesæde her i Sverige, hvor i forlare jer og måske, i en sidebemærkning, nævner butikkens dårlige ry blandt danskere i Skåne. Jeg kan godt forstå, at du/i ikke ønsker at bruge dine penge i den butik, men at han dummer sig, skal i vel ikke betale for...? Lige til sidst: Det er vel ikke den eneste Skoda Octavia der er til salg i Sverige? MVH. Lars H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev så ringet op i går af sælgeren, hvor han sagde de havde haft det oppe og vende, og de kunne godt se de havde lavet en fejl, og hvis det var kunne jeg får bilen til det vi oprindeligt havde aftalt, og de ville gerne give mig det første service gratis. Det syntes jeg sku er i orden, alle kan lave fejl, men så og indrømme det, og give et plaster på såret, så er det fint for mig. Så efter vi har snakket frem og tilbage har vi besluttet og købe bilen af dem. Så den skal vi hente på næste mandag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg blev så ringet op i går af sælgeren, hvor han sagde de havde haft det oppe og vende, og de kunne godt se de havde lavet en fejl, og hvis det var kunne jeg får bilen til det vi oprindeligt havde aftalt, og de ville gerne give mig det første service gratis. Det syntes jeg sku er i orden, alle kan lave fejl, men så og indrømme det, og give et plaster på såret, så er det fint for mig. Så efter vi har snakket frem og tilbage har vi besluttet og købe bilen af dem. Så den skal vi hente på næste mandag.
Fantastisk med en happy ending :) Kanske man så snart møder en RS på broen :th2: god weekend...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med jeres nye bil Hej Med jer Jamen så er alt jo i den skønneste orden. Gad vide om de har været herinde og læse noget af alt vores galde og harme over deres manglende service? Og du har ret. Hvis man er stor nok til at indrømme når man vader i spinaten, skal bygones være bygones. Man skal ikke bære nag, især ikke hvis tingene er som i havde aftalt fra starten, og i er tilfredse med det. Man kan dog ikke lade være med at tænke på HVAD der har fået ham til at skifte mening, men tillykke med den nye bil. Jeg håber for jer, at i bliver glade for den. MVH. Lars H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft næsten samme oplevelse hos Seat, var dernede og snakke bil og valgte en Altea vi snakkede pris og han ville give 100000 for den gamle, han kunne ikke lave papirene med det samme men ville sende dem, torsdag kommer papirerne og der står 70000 for den gamle, jeg ringer og han siger at vi må have misforstået hinanden, men at det stadig er et godt tilbud....... Måtte lige ud i spejlet for at se om der står dumme dansker i panden på mig..... Har tidligere anbefalet Seat, trækker lige den tilbage her...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites