Jump to content
Grandmaster

Bygge hus i Sverige

Recommended Posts

Hej, min første post her :) Har længe fulgt med på dette forum, som jo er et overflødighedshorn i god information. Jeg er forhåbentlig tæt på at flytte til Sverige, og i den forbindelse overvejer vi enten at købe hus, eller at bygge et nyt. Vi er nok interesseret i at ofre op til 5 Mio SEK inklusiv tomt (gerne stor på 3000+ på landet udenfor Malmø), og håber at man kan få et lækkert 1½ plans hus på små 200 kvadratmeter. Det er noget i denne stil vi er ude efter, måske blot som 1½ plans hus http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/347310 I den forbindelse har jeg lidt spørgsmål. 1. Kan det betale sig at bygge selv med de nuværende huspriser - udoverat man naturligvis får præcis det man ønsker ? 2. Er det realistisk angående prisen med den kvalitet vi går efter ? 3. Er der nogen der har gode erfaringer med firmaer som vi bør kontakte ? Har kigget lidt på eksempelvis Trivselshus og LB-Hus, men er ikke klar over om det er godt. 4. Sidst men ikke mindst vil vi meget gerne høre om der er nogen der har erfaring med at bygge i Sverige mens de bor i DK, og hvordan det er gået. Tusind tak for jeres hjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, min første post her :) Har længe fulgt med på dette forum, som jo er et overflødighedshorn i god information. Jeg er forhåbentlig tæt på at flytte til Sverige, og i den forbindelse overvejer vi enten at købe hus, eller at bygge et nyt. Vi er nok interesseret i at ofre op til 5 Mio SEK inklusiv tomt (gerne stor på 3000+ på landet udenfor Malmø), og håber at man kan få et lækkert 1½ plans hus på små 200 kvadratmeter. Det er noget i denne stil vi er ude efter, måske blot som 1½ plans hus http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/347310 I den forbindelse har jeg lidt spørgsmål. 1. Kan det betale sig at bygge selv med de nuværende huspriser - udoverat man naturligvis får præcis det man ønsker ? 2. Er det realistisk angående prisen med den kvalitet vi går efter ? 3. Er der nogen der har gode erfaringer med firmaer som vi bør kontakte ? Har kigget lidt på eksempelvis Trivselshus og LB-Hus, men er ikke klar over om det er godt. 4. Sidst men ikke mindst vil vi meget gerne høre om der er nogen der har erfaring med at bygge i Sverige mens de bor i DK, og hvordan det er gået. Tusind tak for jeres hjælp.
en 3000m2 tomt koster jo intet hvis i söger lidt ud mod sjöbo/skurup egnen jeg mener et hus med 6-7000m2 tomt koster under 800000SEK så tomten alene kan ikke koste meget så i har vel 4.5mio at bygge for .. en god ting er polske typehuse... der kan man få nogle superfede 2-300m2 huse nögleklare for 2-2.5mio hvis du er interesseret kan jeg sätte dig i kontakt med en kammerat som bygger en del huse herude af dog bygger de mest stenhuse men han har gode kontakter til polske typehuse.. kig evt på www.Gliva.pl .. eller www.fremtidshus.se .. www.misoni.com.pl evt ... men ellers sig til så kan jeg sätte dig i kontakt med min kammerat han har bla dygtig polske håndvärkere til en god pris også...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar. Kan sagtens være jeg er interesseret, selvom jeg må indrømme at polske huse ikke lyder som topkvalitet - men kan være det er mine fordomme. Jeg burde måske også have skrevet, at det hus jeg linkede til var primært pga. den interne stil, og ikke fordi jeg ville have et træhus. Er faktisk mest stemt for et stenhus på en eller anden vis. Håber at andre også kan hjælpe med input :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for dit svar. Kan sagtens være jeg er interesseret, selvom jeg må indrømme at polske huse ikke lyder som topkvalitet - men kan være det er mine fordomme. Jeg burde måske også have skrevet, at det hus jeg linkede til var primært pga. den interne stil, og ikke fordi jeg ville have et træhus. Er faktisk mest stemt for et stenhus på en eller anden vis. Håber at andre også kan hjælpe med input :)
polsk håndvärk lavet i polen har aldrig fejlet noget tro mig det er en gang blah blah .. hele fordommen er opstået fordi der var en masse entreprenörer der hurede en masse polakker fra gaden som ikker var uddannede til at arbejde i dk og sverige og de lavede nogfet lort ... min kammerat ansätter kun veluddannede selvständige håndvärkere som laver 1 klasses arbejde ... og de har bygget alt fra luksus poolhuse til stalde men du kan jo sige til hvis du vil ha hans nummer .. han er iövrigt dansker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kone læser til bygningsingeniør i Lund og der får de af vide at de fleste typehuse der bliver bygget i Sverige er noget bras. De er simpelthen for ineffektive i deres energiforbrug. Måske skyldes det at entreprenørerne bare laver det folk gider at betale for. Folk vil hellere have et flot køkken en et energieffektivt hus. Spørgsmålet er så om der er nogen entreprenører der laver et solidt hus hele vejen igennem til en god pris, eller er markedet simpelthen så lille og derfor ingen konkurrence, som så igen medfører uforholdsmæssige dyre huse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min kone læser til bygningsingeniør i Lund og der får de af vide at de fleste typehuse der bliver bygget i Sverige er noget bras. De er simpelthen for ineffektive i deres energiforbrug. Måske skyldes det at entreprenørerne bare laver det folk gider at betale for. Folk vil hellere have et flot køkken en et energieffektivt hus. Spørgsmålet er så om der er nogen entreprenører der laver et solidt hus hele vejen igennem til en god pris, eller er markedet simpelthen så lille og derfor ingen konkurrence, som så igen medfører uforholdsmæssige dyre huse?
det de svenskproducerede huse taber mest på er vinduerne .. vinduer med fornuftig u-värde er svinedyre i sverige så de fleste vinduer solgt i sverige er 3-glas med en u-värde på 1.3 eller höjere og det er noget juks... derefter har mange en tendens til at spare på isolering af taget .. specielt når de ikke bruger "loftet" ellers sparer de ved at köbe billig isolering som bare ikke isolere bedre end gamle aviser .. markedet er ikke lille .. svensken er bare for snål mht byggeriet men glemmer at de msiter mere på at skulle holde det varmt efter.. jeg har lige bestilt vinduer til et byggeri idag fra polen .. vedligeholdelsesfri pvc vinduer med isoleret karm og "varmkant" og en u-värde på 1.0 og selv med transport kostede de ca ½ af hvad et par Träryd vinduer i 3-glas med en ussel u-värde på 1.2 koster i sverige .. og det er MINDST ligeså fin kvalitet hvis ikke bedre.. et andet eksempel er en granitbordplade til kökkenet .. den kostede i sverige 37600sek .. i polen med transport til sverige 18500sek samme granit samme finnish

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har lige bestilt vinduer til et byggeri idag fra polen .. vedligeholdelsesfri pvc vinduer med isoleret karm og "varmkant" og en u-värde på 1.0 og selv med transport kostede de ca ½ af hvad et par Träryd vinduer i 3-glas med en ussel u-värde på 1.2 koster i sverige .. og det er MINDST ligeså fin kvalitet hvis ikke bedre..
Michael, findes der en hjemmeside hvor man kan se priser og specs på de vinduer du køber fra Polen? Vi skal sikkert skifte vinduer og døre i hele huset,i løbet af sommeren og det ville da være fedt med lidt nyt input... Jasper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael' date=' findes der en hjemmeside hvor man kan se priser og specs på de vinduer du køber fra Polen? Vi skal sikkert skifte vinduer og døre i hele huset,i løbet af sommeren og det ville da være fedt med lidt nyt input...[/quote']Jeg har også et øre på hér, da jeg absolut NUL idé har om hvad sådan et læs kunne koste...:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael, findes der en hjemmeside hvor man kan se priser og specs på de vinduer du køber fra Polen? Vi skal sikkert skifte vinduer og døre i hele huset,i løbet af sommeren og det ville da være fedt med lidt nyt input... Jasper
nej desvärre men jag kan skaffe lidt kataloger frem hvor du kan se udförelser og kombinationer osv og så er det nemmeste nok at komme med mål og diverse önsker om form hägsler lister osv og så få en pris

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor skaffer man lige de grunde...... kunne også godt bruge en.... men ikke længere ude end Skurup.... helst tætterer på Svedala.... og selvfølgelig i et bakket terræn med sø og skov :-)
hemnet.se og blocket.se .... der er grunde alt fra 900m2 til 70000m2 du kan bla finde grunde på 40000m2 til under 900000 i skurup... grunde på ca 3000m2 til 275-400000

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
köb evt denne grund http://www.blocket.se/vi/19967208.htm?ca=23_10_s den kan jeg nok skaffe dig lidt rabat på eller måske lidt extra mark med til prisen ... den er lidt dyr .. eller det er mange penge men jeg kan love dig for at der er läkkert superudsigt udover en dal med hestemark og skov... det er min kammerats foräldre der har afstykket en del af deres tomt super sted og ikke langt til indköb skoler osv og det er ca 40 minutter fra kbh og der er allerede bygglov til 250m2 hus plus garage 4box stald osv ... og naboerne er superflinke .. det eneste i skal leve med er at vi holder midsommerfest der hvert år hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder som en mulighed.... men Sjøbo - der er da mere end 40 min. til Khn. Har du noget nærmere om adresse ????
ja det hedder Karup 5 i Blentarp kan ikke huske postnummeret .. og jo måske tager det 45 minutter .. jeg plejede ved lovlig körsel at köre fra veberöd/blentarp hvor jeg boede för og til DR byen på 41-44 minutter i myldretiden og fartgränser overholdt .. så brian det med over en time holder ikke.. körte den rute hver dag i nästen et år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og jo måske tager det 45 minutter .. jeg plejede ved lovlig körsel at köre fra veberöd/blentarp hvor jeg boede för og til DR byen på 41-44 minutter i myldretiden og fartgränser overholdt .. så brian det med over en time holder ikke.. körte den rute hver dag i nästen et år
Tror jeg simpelthen ikke på. Jeg bor selv i Blentarp by, dvs. lige før Karup. Jeg tager jævnligt turen til Dragør for at besøge familie og tager altid Kystvejen rundt om lufthavnen. Ofte kører jeg hjem ret sent på aftenen eller ud på natten, hvor der stort set ingen trafik er hele vejen hjem, og selv med knald på kan jeg IKKE gøre det på mindre end 45 minutter. Så jeg ved ikke hvordan du kunne køre fra Veberöd/Blentarp til DR-byen i myldretid iht. fartgrænser på 41-44 minutter...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trivselshus Vi er ved at bygge et Trivselshus i Bara, ikke med pvc vinduer, men alu. og træ. og isolering på loft, der er 45 mm fast og 450 mm løs. det skulle værer nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror jeg simpelthen ikke på. Jeg bor selv i Blentarp by' date=' dvs. lige før Karup. Jeg tager jævnligt turen til Dragør for at besøge familie og tager altid Kystvejen rundt om lufthavnen. Ofte kører jeg hjem ret sent på aftenen eller ud på natten, hvor der stort set ingen trafik er hele vejen hjem, og selv med knald på kan jeg IKKE gøre det på mindre end 45 minutter. Så jeg ved ikke hvordan du kunne køre fra Veberöd/Blentarp til DR-byen i myldretid iht. fartgrænser på 41-44 minutter...?[/quote'] men ikke desto mindre gjorde jeg det ... hvilken vej körer du? mange der bor i blentarp tror det er hurtigst at köre mod skurup det er det ikke... og fra karup og til hvor jeg boede i veberöd er der også ca 10 mins körsel.. når jeg var meget uheldig at havne bag 2-3 traktorer på vejen tog det lidt over 50 min ... jeg bor ca 15km längere ude en sjöbo nu og det tager mig ved lovlig körsel präcis en time til dr byen... i morgentrafiken ... og jeg bor immerväk nästen 30km längere väk nu end för og det er på trods af vejarbejdet på väg 11... så et eller andet gör du grueligt galt ... jeg har lige under 100km fra hvor jeg bor nu til dr byen .. på blandet 90vej og 110vej .. det tager 1 time.. fra veberöd er der ca 70km til dr byen af samme veje... ved lovlig körsel vil du ha en gennemsnitsfart på ca 90kmt = 45 minutter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Michael, jeg gør ikke noget som helst galt, udover at køre pænt. Jeg kører alle mulige veje, blot for afvekslingens skyld og er aldrig kommet fra Dragør og hjem på under 45 min. Men ved du hvad, når jeg tager turen næste gang skal jeg prøve at huske at tage tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, havde da nær glemt at melde tilbage. Kørte turen i søndags ved 15-tiden, altså ikke just i myldretid. Startede stopuret i Mondeo'ens kørecomputer da jeg kørte ud af Blentarp, kørte over Veberöd og fulgte hastighedsgrænsene og kørte hverken mere eller mindre, og da stopuret stod på 45 minutter var jeg stadig på broen, vel ca. 500 m fra tunnelen. Så enten har vi to vidt forskellige opfattelser af begrebet "lovlig kørsel", eller også ser vi bare ikke de samme hastighedsskilte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hov, havde da nær glemt at melde tilbage. Kørte turen i søndags ved 15-tiden, altså ikke just i myldretid. Startede stopuret i Mondeo'ens kørecomputer da jeg kørte ud af Blentarp, kørte over Veberöd og fulgte hastighedsgrænsene og kørte hverken mere eller mindre, og da stopuret stod på 45 minutter var jeg stadig på broen, vel ca. 500 m fra tunnelen. Så enten har vi to vidt forskellige opfattelser af begrebet "lovlig kørsel", eller også ser vi bare ikke de samme hastighedsskilte.
så du var 45 minutter om at köre mindre end 60km på blandet 90 og 110 veje ... nåh nej undskyld der er vidst nok 500m sträkning med 70kmt .. jeg ved ikke hvad du gör galt for jeg kan sagtens nå den fulde sträkning på 45 minutter uden at köre for hurtigt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites