Jump to content
Fagerland

Alfa 156

Recommended Posts

Efter at have ramt et lastbildæk med fælg på motorvejen, så har de erklæret min bil totalskadet. Så har jeg prøvet det :scared: Jeg kigger lidt på en Alfa 156, da bilen skal købes i næste uge, og vi lidt låneproblemer, og ligger detsværre ikke inde med 100K i kontanter. Jeg har kigget på denne. http://www.blocket.se/vi/19632453.htm Men hvordan er det med de kære Italienske biler. Var det 97+98 versionen som blev betegnet som version 1 og havde børnesygdomme? Jeg har haft en Alfa tidligere, og været superglad for den. Har også haft A3 (01), A4 (05), Mazda 6, Golf 3 +4 + 5, den seneste med 1,4 TSI, samt en del andre biler. Så inden råd behøves på det område. Jeg skal have en bil, som kan kører, og helst 40.000 km det næste års tid uden de store problemer. Kom glad med råd til en 156.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Nej Min Bror har haft Alfa for et par år siden. 156. Inden han købte (fra ny) så fortalte jeg ham hvad jeg syntes om italienske biler. Han mente jeg var en oldsag,fair nok (jeg kan godt huske Alfasud) , nå men han købte en 156 med læder og jegskagidigskajeg. Den kørte fænomenalt og den var ferrarirød. Da han nåede 86517 km (eller deromkring) på vej hjem en regnfuld onsdagaften til KBH K fra Allerød, lyste Olielampen pludselig, han trækker øjeblikkelig ind i nødsporet og afbryder tændingen. Det var ikke så godt. Nu arbejder min bror med IT og er derfor ikke den skarpeste kniv, men han vidste godt at en bil skulle passes og ha' service og olie osv. Og det havde bilen fået. Til overflod. Havde den bil været en kvinde, så havde hun slængt sig i Chanel, Dior, Yves Saint, Dolce et Gabana både indvortes og udvortes, Hår og negle havde været på månedlige besøg hos Stender, Kort sagt hun havde været ret lækker bitch! Nå men Falck tar den på værksted (aut) og ærgeligt, ærgeligt alle stempler har sat sig :D , + noget andet lort var gået i stykker. Min bror der jo ikke er helt skarp, men rigtig sød, kundgør at den skal jo repareres! ja men det billigste er altså en helt ny motor!! Min bror griner hånligt, bilen har ikke kørt 100 000 km , den er godt nok 2,5 år gammel så det må komme under garantien. DET GJORDE DET IKKE, til trods for A.S.O. på autoriseret værksted måtte han selv betale 76000 for ny motor. 1 måned senere var bilen solgt og han kører Firmasaab. En oplevelse rigere og mange penge fattigere. Det var den første gyser den næste handler om en skæv 146 , hvis du gider høre den så for tæller jeg den også Hold dig fra Alfa!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis du vil høre noget mere om alfa er mogens nok den rette at henvende sig til. Personligt havde jeg ikke købt Alfa. Synes det er kedeligt... Og Italiensk. :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Og hvis du vil høre noget mere om Alfa, er Mogens nok den rette at henvende sig til. Personligt havde jeg ikke købt Alfa. Synes det er kedeligt... Og Italiensk.
Ja, det er rigtig nok, at jeg har haft nogle stykker af dette fantastiske mærke: Alfa Romeo. Jeg vil imidlertid henvise dig til www.cuoresportivo.dk hvorpå der findes en mængde erfaringer inkl. buyers guide vedr 156. Personligt har jeg altid valgt V6 24V-udgaverne, men de er ikke billige i drift...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
DET GJORDE DET IKKE, til trods for A.S.O. på autoriseret værksted måtte han selv betale 76000 for ny motor. Hold dig fra Alfa!
Jeg synes, den generalisering er forkert. Ikke at Alfa er fejlfri, men hvis jeg fortæller dig, at min Alfa Romeo 164 QV 24V havde kørt 235.000 km med samme motor, da jeg solgte den, ligesom Allans 164 Q4 har rullet ca. 350.000 km på samme motor, ja så klinger din generelle udmelding en anelse hult. En Alfa Romeo er en fantastisk køremaskine for en entusiast, der elsker at køre bil. Det er ikke en bil for den, som blot skal transporteres fra A til B.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft et par Alfaer, og var faktisk den første i DK der fik en 156'er da den kom frem. Havde den i 2½ år og kørte 70.000 km. i den, og eneste problem var med ABS-sensorerne, som blev skiftet på garantien. Havde senere en 166'er, og også uden problemer. Havde jeg ikke fået smag for lidt mere luksuriøse biler med tiden, havde jeg helt klart kørt Alfa 159 i dag! Du skal nok være forberedt på at du skal beholde den i laaaang tid - svenskere er generelt ikke specielt begejstrede for Alfa, så gensalgsværdien er nok tvivlsom - men det bør også medføre at du kan prutte den ned i pris nå du skal købe den! God fornøjelse! :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Jaja Mogens .. det er din holdning og jeg har min. Hvor mange taxaer er alfaer................ ok det var så det. Alfa kører godt, du skal bare have nogen andre til at betale. Og som jeg skrev jeg har på stående fod 4 skrækhistorier jeg kan fortælle. Jeg ville ikke røre lortet med en ildtang, og squ da slet ikke som pendlerbil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Mogens .. det er din holdning og jeg har min.
Jow, men lad venligst være med at generalisere...
Hvor mange taxaer er alfaer................ ok det var så det.
Er taxabrug et udtryk for at bilen er okay? - så er jeg sgu glad for ikke at bo London...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom du har kigget på denne 156, går jeg ud fra, at du ikke har noget imod at køre Alfa, så den diskussion vil jeg lade andre om. Mogens har allerede givet et godt link, hvor der står masser om 156, da den blev solgt i mange eksemplarer i DK. Du kan også kigge her http://www.alfa156.net/fr_index.html?/info.html Bilen ser umiddelbart fin ud, men da den snart er 10 år gammel, vil jeg få den undersøgt for rust i undervognen af en kvalificeret person. Jeg kan se, at den har Selespeed, det er meget godt at køre med, men det kan give nogle problemer, så vær opmærksom på gearskiftet. Bilen kører generelt meget godt, man skal dog være opmærksom på olieforbrug i TS motorerne, da nogle biler er blevet mishandlet af sælgere (fuld pedal på kold motor). Så det er bare at komme ud og prøve den - det er i hvert fald ikke dyrt, hvis standen er god! Og så kan jeg da lige nævne, at min V6 nu har kørt 380000km uden motorrenovering... Allan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor mange taxaer er alfaer................ ok det var så det.
I Italien vrimler det med dem....... Har haft 7 Alfaer, sammen med BMW de mest problemfri biler jeg har kørt. Volkswagen til gengæld - ringere kvalitet på biler har jeg aldrig oplevet, ALT gik i stykker :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en 156 tidligere, synes det er dejlig bil. Hvis jeg havde 200K, så var der købt en BMW 5 serie i diesel. Jeg er klar over, at Sverige og Alfa IKKE "gode" venner. Der er ganske få til salg. Jeg har kigget på en V6, men jeg kører måske 4000 km om mdr. og med en benz økonomi som i flg div test og forums, så bruger den ca. 30%. Og jeg vil helst ikke under 10 km/l. Jeg kender skam Alfa skræmme historier, men har vist også læst et par historier om Mercer, Audi, bimmer osv på denne hjemmeside. Derfor var mit spg også: Er 98 og 99 den første version, eller hvor langt går den første version? Grunden til Alfa skyldes, at jeg helst ikke vil have en bil, som er alt for gammel Jeg har dog kig på disse 2 også: http://www.blocket.se/vi/19929829.htm - Mitsubishi Galant http://www.blocket.se/vi/19837284.htm - BMW 523 Begge har gået over 200.000, men har bedre mulighed for et salg senere. modsat Alfaen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

min mor har kørt sin 156 siden...2000 eller sådan noget, kører fint og hun har aldrig haft problemer med den, de har haft en enkelt stor reparation på den her for nyligt, men det var fordi hun ikke havde sørget for at der var olie på (dårlig plan). Men den sluger olie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en kollega, som havde en Alfa 156. Synes nu det var en ganske pæn bil som kørte helt okay. Tandremmen røg dog på hans indenfor perioden (jeg var med, da det skete), men ellers havde han ikke de store problemer med bilen, hvad jeg ved af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites