Pede 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Tro endelig ikke at du er fredet "bare" fordi du erklærer dig arbejdsløs og vær heller ikke sikker på at du overhovedet får nogle penge. Det er ikke altid tilfældet selvom mange tror det. Desuden er det vel mere værdigt at stå til ansvar for sine handlinger selvom det ikke er skide sjovt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Vi er slet ikke uenige Pede Tro endelig ikke at du er fredet "bare" fordi du erklærer dig arbejdsløs og vær heller ikke sikker på at du overhovedet får nogle penge. Det er ikke altid tilfældet selvom mange tror det. Desuden er det vel mere værdigt at stå til ansvar for sine handlinger selvom det ikke er skide sjovt. Det eneste jeg siger er at der maa vaere end anden loesning end det total nedbrydning af ens liv som man kender den. Vaek med bilen, glem alt om ferie, Handle toej i Foetex fremover!!! Var det ikke tilfaeldet havde eg ikke skrevet her. Men vis mig EEN person herinde som vil frivilligt vaelge at leve for 5100 DKK og staa til ansvar (som du kalder det) frem for at leve for det dobbelte (A kasse) og vente paa lotto gevinsten! Jeg er kke sikker men jeg mener ikke at de kan traekke fra din dagpenge hvis du er arbejdsloes. Ps. indtil for nyligt saa traek Skat 5% af min loen hver maaned, nu varsler de at de vil haeve dette med 26%! paa een gang. Hvad faar de ud af at skubbe mig ud af arbejdsmarkedet og istedet finde "Alternative" indtaegts muligheder???(sort arbejde etc) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Hvad med dem du skylder penge ? er det ok at de har skulle leve med mindre fordi du har skulle prøve din drøm ?? og nu ik vil betale ?? Har det som flere herind, betalt dog din gæld og betragt det som dyre lære penge, det er da dig selv der har skabt situationen. Alt andet er da for tyndt !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Så skulle du tidligere ha indgået en frivillig aftale med Skat hvis du vil undgå at de gør det på deres måde. Grunden til indrivelse gennem lønnen er netop fordi du har ignoreret henvendelser fra Skat. Indrivelse kan også finde sted selvom du er på dagpenge, kontanthjælp eller pension. Tror du skal klappe hesten med at omtale et 30% træk fra en årsindtægt på 475.000 som den totale nedbrydning. Det er jo direkte latterligt at høre på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Har det som flere herind, betalt dog din gæld og betragt det som dyre lære penge, det er da dig selv der har skabt situationen. Alt andet er da for tyndt !!! Læser du ikke hvad manden skriver? Han skyder 700.000 dkk. (ikke 7000 dkk) @ahmad.dk Havde du overvejet at flytte til et andet land? F.eks. UK Eller at få et job i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Læser du ikke hvad manden skriver? Han skyder 700.000 dkk. (ikke 7000 dkk) Jo, jeg læser hvad han skriver !!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 @ahmad.dk Havde du overvejet at flytte til et andet land? F.eks. UK Eller at få et job i Sverige? Skylder man så ikke mere, hvis man flytter til UK? Eller får job i Sverige?? Det er da ovenud naivt at tro at Skat ikke gør en indsats for at inddrive en gæld på 700.000 DKK - også i UK eller Sverige... Men man kan jo også bare foreslå 17½ lån i Bilka - ca. lige så fornuftigt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Læser du ikke hvad manden skriver? Han skyder 700.000 dkk. (ikke 7000 dkk) @ahmad.dk Havde du overvejet at flytte til et andet land? F.eks. UK Eller at få et job i Sverige? Jamen jeg tror ikke at problemet loeses ved at jeg flytter til Sverige, da Skat vil blot inddrive gaelden via de svenske myndigheder. @ Pede. det goere de ikke mindre "ubehageligt" at miste 30% af 475 kroner, eller af 4.750 Kr. Det er stadigvaek 30 % mindre i din Oekonomi netto! Jeg vil godt se dig troppe op hos skat og bede om en afrdragsordning paa 700.000DKK+ loebende renter. Jeg synes at 5% de tog i loenindholdelse indtil nu var OK, bare indtil jeg fandt en loesningpaa paa tilbagebetaling af hele gaelden! Jeg vil godt se og hoere hvad DU vil sige og goere hvis DU skulle aflevere 30% af din indkomst!! ja man fristes til at se kalde dig SMART ASS! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 Hvad med dem du skylder penge ? er det ok at de har skulle leve med mindre fordi du har skulle prøve din drøm ?? og nu ik vil betale ?? Har det som flere herind, betalt dog din gæld og betragt det som dyre lære penge, det er da dig selv der har skabt situationen. Alt andet er da for tyndt !!! Kaere Miriam, Jeg skriver at jeg skylder penge til SKAT, derfor loenindholdelse!!! Jeh ar hverken SNYDT eller BEDRAGET!!!!!!privat personer eller Firmaer. som du meget diskret faar det til at lyde. Og mht SKAT, saa harjeg det sgu ok alligevel, jeg betaler min skat som alle andre. Jeg HADER det naar folk bare skriver for at skrive og lyde kloge, LAES hvad jeg skriver og forholde jer til DET!!! Som jeg skrev foer, saa vil jeg gerne se jer, kloge og moralske hoveder staa og aflever 30% af jeres netto indkomst. med een maaneds varsel. saa vil jeg godt hoere hvor cool I er!! mht min droem saa faar du det til at lyde som om du synes at jeg skamme mig for at udleve sine droemme i livet. Er det ikke det vi er her for???? ELLER er det blot for at betale skat efter din mening og se X-Factor for at tale om det paa kontoret Mandag morgen???? Vorherre bevares! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Det eneste jeg siger er at der maa vaere end anden loesning end det total nedbrydning af ens liv som man kender den. Vaek med bilen, glem alt om ferie, Handle toej i Foetex fremover!!! Jeg synes du lyder snot forkælet!!! Der er squ masser af mennesker i både Danmark og Sverige der er nødt til at klare sig for næsten ingenting og for dem er det du beskriver hverdagen! Du har spillet og tabt, pay the price , prøv at vær en mand. Du må være en troll, der prøver at ophidse til had på debatten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Kaere Miriam, mht min droem saa faar du det til at lyde som om du synes at jeg skamme mig for at udleve sine droemme i livet. Er det ikke det vi er her for???? Hvis det lyder sådan, så var det absolut ikke meningen, jeg syntes faktisk der er for mange der ikke tør tage chancen, og virkelig prøve det af. Jeg kan også fortælle dig at jeg har været i samme situation, min gæld havnede bare på 500.000 istedet for 700.000. Og ja, jeg har betalt hver en krone og bidt det i mig ! Men fortryder ikke at vi prøvede :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 ahmad.dk: Klap lige hesten:) Det er da liegyldigt hvordan din gæld er opstået, en gæld er en gæld! Det er da fint nok du prøvede en drøm af, men når du SELV skriver din årsindkomst, som for mange i den danske befolkning er ret så høj!!! og du SELV skriver, at ens forbrug stiger med stigende indtægt, hvad forventer du dig så? Herinde kan du nok ikke undgå at den slags bliver kommenteret. Og nu er noget af det du frygter mest, at du skal handle nyt tøj i Føtex... Tja, jeg holder min kæft nu (eller... i det mindste får du nyt tøj, det er ikke alle der har råd til det;)), men har du overhovedet ringet til Skat og snakket med dem i første omgang, inden du med bål og brand vil ha fat i en skatteadvokat? Det kunne jo være I kunne finde en gylden middelvej, så du kan opretholde en for dig fornuftig månedsindkomst... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Ok jeg tilstaar! jeg er en troll Jeg synes du lyder snot forkælet!!! Der er squ masser af mennesker i både Danmark og Sverige der er nødt til at klare sig for næsten ingenting og for dem er det du beskriver hverdagen! Du har spillet og tabt, pay the price , prøv at vær en mand. Du må være en troll, der prøver at ophidse til had på debatten. Then Do the right thing- hold op med at skrive til mig/i mit tråd! så gøre du også begge en tjenetse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Det er cool! Hvis det lyder sådan' date=' så var det absolut ikke meningen, jeg syntes faktisk der er for mange der ikke tør tage chancen, og virkelig prøve det af. Jeg kan også fortælle dig at jeg har været i samme situation, min gæld havnede bare på 500.000 istedet for 700.000. Og ja, jeg har betalt hver en krone og bidt det i mig ! Men fortryder ikke at vi prøvede :)[/quote'] Kære Miriam. Vi lever ikke i den perfekte verden, ens planer udvikler sig sjældent som man ønsker, derfro så havner man i IKKE-ønske situationer. Jeg føler at folk er mere "smarte" at høre på end fornuftige herinde. Dte er sjældent at der kommer et svar som er konstruktiv. Det er som om folk venter på at der er en som skriver noget som er ærligt,oprigtigt om noget lidt mere dybt end hvordan man reparerer en forrud skade i malmø, så skal man nok høre for det. Jeg takker for dit svar, det kan jeg godt bruge. Det er fedt at høre at andre kom videre med deres problemer med skat, eller er kommet af med deres gæld, det giver mig lidt mod. Folk ved ikke hvad der ellers er af personlige forhold som hører til historien - og jeg synes ikke- at jeg skal udstille mig selv mere end nødvendigt. Jeg arbejder videre på sagen og finder en tilfredstillende løsning for alle parter. Andet er der ikke at gøre. // Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Du har ret! ahmad.dk: Klap lige hesten:) Det er da liegyldigt hvordan din gæld er opstået' date=' en gæld er en gæld! Det er da fint nok du prøvede en drøm af, men når du SELV skriver din årsindkomst, som for mange i den danske befolkning er ret så høj!!! og du SELV skriver, at ens forbrug stiger med stigende indtægt, hvad forventer du dig så? Herinde kan du nok ikke undgå at den slags bliver kommenteret. Og nu er noget af det du frygter mest, at du skal handle nyt tøj i Føtex... Tja, jeg holder min kæft nu (eller... i det mindste får du nyt tøj, det er ikke alle der har råd til det;)), men har du overhovedet ringet til Skat og snakket med dem i første omgang, inden du med bål og brand vil ha fat i en skatteadvokat? Det kunne jo være I kunne finde en gylden middelvej, så du kan opretholde en for dig fornuftig månedsindkomst...[/quote'] En gæld er en gæld (det kan jeg vist ikke komme udenom) ;) Men der er forskel på at snyde pensionister for deres opsparing elelr at gå nede med et firma og efterfølgende moms/skat regning. Jeg tror ikke at nogen herinde kan bebrejde mig at jeg prøver finde en anden løsning til min gæld end den som Skat synes. ikke hvis de droppede de moralske prædiker og kiggede ærligt på sig selv. Anyway er ikke herinde for at rette på folk. Jeg bad bare om et råd eller 2 for at kunne komme videre med det problem som jeg PLUDSELIG skulle forhold emig til.. Ked af hvis jeg fornærmede nogens retsfølelse, eller Moralsk opfattelse. // Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Hold da käft for et fedt debatforum Manden spör om nogle råd og straks er der et par hjemmesyltede hjernelamme supereksperter der med alle midler pröver at få ham ned med nakken.. Jeg vämmes og er glad for at lige präcis de 2 spader selv udstiller deres ignorance! Who´s the trolls here? IDIOTER! :thumbdown (og nej Miriam og SanneJ, det er ikke jer 2 ;) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Jeg har lige faaet et brev fra skat ........ //Ahmad Som jeg læser det, så har du ikke talt med SKAT endnu? Hvis vi nu vender den om og ser det fra SKAT´s side, så er de jo deres opgave at inddrive offentlig gæld så hurtigt som muligt. SKAT har p.t. kun din 08 opgørelse at tage udgangspunkt i og den viser en pæn årsløn og udfra dé oplysninger, vælger de at sætte procenten op. Jeg tror det brev udelukkende er sendt på den baggrund. Som jeg skrev tidligere, plejer SKAT at være til at tale med og hvis du kan argumentere for, at dit rådighedsbeløb skal være større (af grunde vi andre ikke kender til), så kan I måske finde, som Sanne skriver, en gylden middelvej. Men tag fat i dem i morgen og gå til opgaven med en vis portion ydmyghed, det er en god indgangsvinkel, den kommer man langt med;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2009 Til Ahmads forsvar så kan det jo være meget fornuftigt at snakke med en "ekspert" på området, før man nakker med det offentlige. Sagen med udlændingestyrelsen, opholdstilladelse og EU regler viser jo klart at det offentlige ikke altid ved hvad det fulde spektrum af muligheder er, eller har en anden dagsorden. Gældseksperten (om det er en advokat eller bønnetæller er vel lige meget?) kan jo så forklare hvilke muligheder han har i sin situation, og hvis SKAT glemmer at informere Ahmad om dette er han jo bedre stillet. Når det er sagt, så findes der sku værre skæbner end at tage det offentlige og købe tøj sammen med aftensmaden :P Nu ved jeg ikke om du har taget en videregående uddannelse og i den forbindelse har været 20+ og stadig på SU :) Studerende betaler gælden for deres drømme på forhånd, hvis gælden altså indebærer at leve for 5-7k om måneden ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Noggs 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2009 Jeg sidder i samme situation som Admad (men dog ikke så stort beløb: 130.000). Jeg har dog råd til at betale de 26% som de kræver, men mit problem ligger i at de sendte sagen til sverige SIDELØBENDE med at de vil kræve den i danmark. Jeg har snakket med Skat, men samtalen endte med at jeg bad hende om at rende mig i røven for magen til iskold kælling skal man sgu lede længe efter. /Noggs Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites