Jump to content
michael k

gör det selv!!

Recommended Posts

og til alle jer der söger håndvärkere .. gör det dog selv ... mit lille projekt tog 3 måneder mangler lidt småfix men det er småting... för billederne blev dog taget da jeg havde väret igang lidt .. det så endnu värre ud .. manglede gulv osv alt er gjort selv foruden kaklerne... der lagde en murer halvdelen og viste mig hvordan og så lagde jeg den anden halvdel... og nå ja mureren murede dörhullet i den ene väg op FÖR SLx72636.jpgn3E72675.jpghttp://imageshack.dk/imagesfree/Z7r72713.jpg EFTER jqZ72758.jpgxsG72801.jpghttp://imageshack.dk/imagesfree/wz472832.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den gamle type vinduer gav et flot udtryk. Synd du ikke valgte at sætte samme slags i igen... tilykke med den nye stue:th2:
Det ser fint ud, men jeg er enig med Samson i, at det ville pynte gevaldigt med nogle sprosser/tværposter på de vinduer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den gamle type vinduer gav et flot udtryk. Synd du ikke valgte at sætte samme slags i igen... tilykke med den nye stue:th2:
ja men pengene var ikke til vinduer i den störrelse og udförelse desvärre... det allerbilligeste sted jeg kunne få dem var i polen og med en fornuftig u- värdi ville de koste 7000 pr stk... og ca 6500 i fragt jeg fik de to vinduer i gavlen dören og det store vindue og det lille i "kökkenet" for 2000sek alt sprit nyt med en u-värdi på 1.1 det var lagerrester i det lokale byggemarked så det var en god deal og det var ikke råd til det andet ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ser fint ud' date=' men jeg er enig med Samson i, at det ville pynte gevaldigt med nogle sprosser/tværposter på de vinduer.[/quote'] ja men faktisk kan man jo få sprosser man limer på så det ser sådan ud ... det er jo det man gör med thermovinduer idag hvis det ik blir lagt ind mellem glassene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva f"n er det med svenskere (og tydeligvis også nogle danskere:rolleyes:) og sprosser i vinduerne? Det er da en total mærkelig opfindelse -Her er et godt areal som giver en god udsigt, det ødelægger jeg lige ved at sætte lister på kryds og tværs:sick: De nye vinduer er flotte! Der ska sgu ikke nogle sprosser i :th2: (og hvis man nu pudsede vinduer, gør sprosser det da også kun mere besværligt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hva f"n er det med svenskere (og tydeligvis også nogle danskere:rolleyes:) og sprosser i vinduerne? Det er da en total mærkelig opfindelse -Her er et godt areal som giver en god udsigt' date=' det ødelægger jeg lige ved at sætte lister på kryds og tværs:sick: De nye vinduer er flotte! Der ska sgu ikke nogle sprosser i :th2: (og hvis man nu pudsede vinduer, gør sprosser det da også kun mere besværligt)[/quote'] det synes jeg heller ikke så jeg er tilfreds... ville gerne ha haft dem i samme störrelse som de gamle dog ... men hey jeg sparede 25000 på at sätte nogle der er 50cm smallere i hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hva f"n er det med svenskere (og tydeligvis også nogle danskere:rolleyes:) og sprosser i vinduerne? Det er da en total mærkelig opfindelse -Her er et godt areal som giver en god udsigt' date=' det ødelægger jeg lige ved at sætte lister på kryds og tværs:sick: De nye vinduer er flotte! Der ska sgu ikke nogle sprosser i :th2: (og hvis man nu pudsede vinduer, gør sprosser det da også kun mere besværligt)[/quote'] Panorama vinduer kan være vildt imponerende, men i det rigtige slags byggeri og til den rigtige udsigt. I dette her tilfælde syntes jeg (og tilsyneladene også et par andre) at sprossede vinduer ville passe flot. Smag er jo individuelt, og mens nogle bedre kan lide akvarie-følelsen, er jeg mere vant til at se verden gennem et par tremmer... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej den bedste u værdi havde man fået ved at beholde de gamle vinduer og sat en forsats rude med energi glas i. pga termoruder der er under 50cm har ikke nogen særlig funksion pga den alu skinne der holder de 2 glas i termoruden sammen (de er begyndt at lave skinner i plastik).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hej den bedste u værdi havde man fået ved at beholde de gamle vinduer og sat en forsats rude med energi glas i. pga termoruder der er under 50cm har ikke nogen særlig funksion pga den alu skinne der holder de 2 glas i termoruden sammen (de er begyndt at lave skinner i plastik).
öööh .. det var vidst en fis i en hornlygte... u värden i de nye vinduer jeg har sat i er 1.1 med varmkant den u-värde vil du ALDRIG opnå med forsatsruder på etlags vinduer... at rammen og vinduerne så var så skäve at der rundt om de åbningsbare partier var op til 1 cm mellemrum gör bare det udsagn endnu mere falskt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites