Jump to content
track-meet.dk

Trackmeet.dk på Ring Knutstorp d. 17 juni

Recommended Posts

Så er der igen mulighed for at komme på nordens sjoveste racerbane som jo selvfølgelig er Ring Knutstorp. Det er www.track-meet.dk som står for afviklingen af arrangementet og det skal helt sikkert nok blive en fed dag med masser af kørsel. Dagen bliver afholdt som Open Pitlane hele dagen, men der vil dog være mulighed for at nybegynderne om formiddagen kan få lov til at komme ud på banen for sig selv i en ½ times tid, hvor de mere erfarne lige kan tage en slapper. Sted: Ring Knutstorp i Sverige. (70 km fra Øresundsbroen) Pris: Bil med fører 1500,- (Samme pris med og uden plader) Ekstra fører 250,- Ekstra spisebillet 60,- Nybegyndere: For nybegynderne vil der være teori og mulighed for at få hjælp fra instruktørene. Desuden vil nybegynderne få ½ time alene på banen, uden alle de mere erfarne deltagere, så man i ro og mag kan snuse til banen og lære den at kende. Tidsplan for dagen: 08.00 - 08.30 Mødetid og indskrivning. 08.45 - 08.55 Førermøde med mødepligt og indsamlig af flagposter 09.00 - 10.00 Banen åbner for kørsel for de erfarne. 09.00 - 09.45 Instruktion til nybegyndere i kantinen 10.00 - 10.30 Banen er åben for nybegyndere 10.30 - 12.00 Open Pitlane for alle 12.00 - 12.30 Frokost / udskiftning af flagposter 12.10 - 12.30 ”Familiekørsel” efter safetycar 12.30 - 14.00 Open Pitlane 14.00 - 14.15 Udskiftning af Flagposter 14.15 - 16.00 Open Pitlane Regler for dagen: Det er tilladt at have passagerer i bilen Bilen skal være teknisk i orden. Bilen må ikke støje mere end 95 dB. Det er IKKE en bullerdag, så sørg for at din bil er dæmpet. Man SKAL have styrthjelm og sele på når man kører på banen og det gælder også passagere. Mere info og tilmelding: Læs mere på www.track-meet.dk hvor du også kan læse mere om tilmelding og betaling

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
10.00 - 10.30 Banen er åben for nybegyndere 10.30 - 12.00 Open Pitlane for alle
Vil det sige at licens og ikke-licens kørere kan køre samtidig ? Hvad så med forsikring og hvad siger DASU til denne ordning ? Grunden til at jeg spørger er, at for mc'ere gælder det at, man skal have min. 2 klasser, licens og ikke-licens

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du spørg mig så er det noget uforsvarligt. Nybegyndere kan komme til at køre med rigtige racer biler. Der stilles ingen krav til bilerne, det er både reg og ik reg biler. Men tror bare det gælder om for dem at få så mange med som muligt, og så slækker man lidt på sikkerheden. Men det er så bare min mening :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vil det sige at licens og ikke-licens kørere kan køre samtidig ? Hvad så med forsikring og hvad siger DASU til denne ordning ? Grunden til at jeg spørger er, at for mc'ere gælder det at, man skal have min. 2 klasser, licens og ikke-licens
Folk som har en banelicens, må ikke deltage i denne slags arrangementer, med mindre at arrangementet er godkendt af DASU. Og det er arrangementet ikke, da så kræver det at alle har enten licens eller køber endags licens + at DASU så også skal have en stor pose penge. Så kræver det også at flagposterne har licens og 1000 andre ting, som gør det rigtig dyrt for deltagerne. Så derfor kan vi køre det som Open Pitlane og med passagerer osv, som jo normalt aldrig ville kunne lade sig gøre under DASU. Så folk skal selv sørge for at tegne en forsikring som dækker, hvis deres normale ulykkesforsikring ikke dækker. Hvad angår materiel skade, så er det for folks egen regning, med mindre at de kan overbevise deres forsikring om at betale. Dette gør også at folk tænker lidt mere over kun at køre 95% i stedet for 110%, da man gerne vil have bilen hel med hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du spørg mig så er det noget uforsvarligt. Nybegyndere kan komme til at køre med rigtige racer biler. Der stilles ingen krav til bilerne' date=' det er både reg og ik reg biler. Men tror bare det gælder om for dem at få så mange med som muligt, og så slækker man lidt på sikkerheden. Men det er så bare min mening :)[/quote'] Miriam> Selvfølgelig stilles der krav til at bilerne er i teknisk forsvarlig stand og kan styre og bremse osv. Vi har strenge overhalingsregler og nu har jeg arrangeret denne slags event i over 10 år og har endnu til gode at opleve 2 biler støder sammen ude på banen. Det har altid været folk som løber tør for talent og snurrer af banen uden at det går ud over andre, så det skal man bestemt ikke være bekymret for. Vi har allerede folk som er tilmeldt med rimelig dyre biler til nogle af vores arrangementer (F.eks. Audi R8 og Ferrari 360 Challenge osv) og den slags ville jo nok ikke deltage, hvis de anså det som "uforsvarligt" som du skriver. Bare fordi der sidder en blikplade i hver ende af en bil, så gør det ikke ligefrem bilen mere sikker. Tværtimod så er dem som kører i uindregistreret biler netop noget mere erfarne og tager derfor ekstra hensyn til folk med plader som måske ikke har så meget erfaring. Og da det er forbudt at overhale i nedbremsningerne og i sving, så er chancen for at 2 biler rammer hinanden rimelig minimale. Og nybegynderne får i deres første stint lov til at køre alene på banen uden de mere erfarne. Og vores dygtige instruktører skal nok hjælpe dem godt i gang, så de er rustet til at komme ud på banen + at de kan få instruktør eller nogle af de mere erfarne deltagere med ud og køre, som yderligere kan hjælpe dem i gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så tror jeg da næsten, at min kalender for trackdays i år kommer til at se således ud: 29. april, Sturup, Track Club Denmark 7. maj, Sturup, MS Racing 17. juni, Knutstorp, Track-Meet.dk ...og så har jeg ikke bestemt mig for sensommeren endnu. ;) Skal bare lige have fundet mig en godkendt hjelm (i 500-700 kr prisklassen).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vil det sige at licens og ikke-licens kørere kan køre samtidig ? Hvad så med forsikring og hvad siger DASU til denne ordning ? Grunden til at jeg spørger er, at for mc'ere gælder det at, man skal have min. 2 klasser, licens og ikke-licens
Det er ikke helt korrekt, hos SSEMSE kører vi efter hastighed, i de hurtige grupper forekommer der altså både licens og ikke licens (diskussionerne omkring dette er mange og kan læses på sporthoj, men faktum er, at hvid gruppe er mere homogen nu). Mc-kørsel på bane er der alligevel ingen forsikringer der dækker længere:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke helt korrekt' date=' hos SSEMSE kører vi efter hastighed, i de hurtige grupper forekommer der altså både licens og ikke licens (diskussionerne omkring dette er mange og kan læses på sporthoj, men faktum er, at hvid gruppe er mere homogen nu). Mc-kørsel på bane er der alligevel ingen forsikringer der dækker længere:([/quote'] Er der da nogen steder man kan tegne specielle bane-forsikringer på sin bil?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der da nogen steder man kan tegne specielle bane-forsikringer på sin bil?
Hvis det er mig du spørger, så indgår der ét ord i dit spørgsmål, som gør at det siger "biiiiip" i mit hoved;) nemlig ordet "bil", jeg aner intet om biler:cool: Og hvis det var et retorisk spørgsmål, så dækkede ens forsikring faktisk mc-banekørsel tidligere, hvis! der var tale om træning og IKKE konkurrence (=ingen tidstagning og licenskørere), men i dag gælder dette kun for banedage i den svenske motorcykelorganisations regi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke helt korrekt' date=' hos SSEMSE kører vi efter hastighed, i de hurtige grupper forekommer der altså både licens og ikke licens (diskussionerne omkring dette er mange og kan læses på sporthoj, men faktum er, at hvid gruppe er mere homogen nu). Mc-kørsel på bane er der alligevel ingen forsikringer der dækker længere:([/quote'] Hvis det er en dansk arrangør og de skal gøre sig formodninger om at få den godkendt at DMU (ikke DASU) så skal/skulle der være ren licensklasse. Jeg ved faktisk ikke om det stadig gælder for 2009. Top Danmark dækker hvis man kører i grøn klasse. Det tæller som et kørekursus... Men, jeg må ikke køre i grøn klasse :(:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Top Danmark dækker hvis man kører i grøn klasse. Det tæller som et kørekursus... Men' date=' jeg må ikke køre i grøn klasse :(:D[/quote']Og du bliver også sendt hjem hvis du tilmelder dig i grøn:p (det er der faktisk nogle der gør, når der bliver fuldbooket i de hurtige grupper:fight:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lillebror, der var med. Første gang han prøver den slags, og jeg har været nødt til at klippe halvdelen af hans dybe vejrtrækninger og prusten fra, så han kunne være sig selv bekendt, når videoen røg på youtube. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...