Jump to content
sommerpigendk

Hvor skal vi bygge og hvor skal vi bo ...?

Recommended Posts

Hej Jeg er ny herinde, min kæreste og jeg selv og vores 6 mdr gamle søn, overvejer at flytte til Sverige, Skåne. Han arbejder på Amager så vi vil ikke længere væk end 45 min kørsel max, med bil eller offentlig transport. Har I nogle steder I kan anbefale, et sted med lidt natur og ikke så langt til tog ... :-) Vi leder efter et 2 etagers træhus med et par søde naboer og en elg i baghaven :) Julie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Julie, og velkommen til! Det er ikke sådan at sige, hvor I skal vælge at bosætte jer! Der er mange, mange områder i en afstand af 45 min. fra broen - de har alle noget godt at byde på og de ligger i forskellig prisleje. Natur finder du næsten alle steder uden for Malmö og Lund (og i mindre målestok også inde i byerne). Jeg vil foreslå dig at gå ind og se på hemnet.se - der kan du også vælge afstand fra broen. Udse jer nogle kommuner/lokationer og tag en dag ud af kalenderen og kør over og kig på tingene. Tag en navigation med, så I hele tiden kan se, hvor langt I er fra Amager-adressen. Det var sådan vi gjorde det i sin tid. Når I så har kigget mere specifikt på nogle områder, kan du spørge indtil herinde, hvad området har at byde på, og hvad andre kender til det. Jeg vil dog sige, at jo længere ud på landet du kommer, desto mere er naboerne villige til at lære dig at kende (er min erfaring!). Elgen i baghaven kender jeg ikke så meget til, men vi har harer, rådyr og tonsvis af fasaner her hos os - foruden pindsvinet og storken, der kigger ind af og til. Vi bor et godt stykke forbi Lund, cirka 45 min. fra Amager, så man kan altså komme ret langt væk fra broen og stadig være tæt på KBH. Man skal bare ikke for langt væk fra motorvejen :) God fornøjelse! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
følger dine anvisninger og ser hvor vi lander :) Har også fået at vide vi skal se på Lund, så får vi se Julie
Lund er da en dejlig by, men du får næsten dobbelt så meget hus for de samme penge i eksempelvis Skurup eller Svedala, begge byer som også er er på tognettet, bare i den anden retning end Lund. Køreafstanden fra Amager er omtrent den samme som til Lund, men trafiken er mindre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal ikke satse i retning af E22 imod Lund. Det bliver du træt af....
Er det så hér os der bor i dén retning må sige noget? :rolleye: Jeg har absolut intet problem med transporttiden - og jeg har 77 km, som inkluderer E22 og E6/E20. Og det gælder begge retninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lund er da en dejlig by' date=' men du får næsten dobbelt så meget hus for de samme penge i eksempelvis Skurup eller Svedala, begge byer som også er er på tognettet, bare i den anden retning end Lund. Køreafstanden fra Amager er omtrent den samme som til Lund, men trafiken er mindre.[/quote'] Jeg vil nu sige at du får mere for pengene, jo længere nordpå du kommer... Jeg bor uden for landskrona, 10 min til motorvej og har aldrig holdt i kø, hverken til eller fra job...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klart...Men man kan ikke køre fra Landskrona til Amager på 45 min.....:) Altså man kan godt....., men nogen siger man ikke må...... :rolleyes:
Jeg bor 15 km. syd for landskrona, har 80 km og det tager mig 45 min. til Bella Center på amager... Nogen gange mindre tid, og på mc. endnu mindre tid;) Men det er en anden snak:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næææ...Det gør vi ikke. Det er fra arbejde på Amager der bliver spurgt om.
Beklager - jeg blandede en anden tråd sammen med denne. Jeg tilbagelægger turen på 45 min - og smiler hele vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg er ny herinde, min kæreste og jeg selv og vores 6 mdr gamle søn, overvejer at flytte til Sverige, Skåne. Han arbejder på Amager så vi vil ikke længere væk end 45 min kørsel max, med bil eller offentlig transport. Har I nogle steder I kan anbefale, et sted med lidt natur og ikke så langt til tog ... :-) Vi leder efter et 2 etagers træhus med et par søde naboer og en elg i baghaven :) Julie
elge findes ikke 45 min fra amager .. jo i dyreparkerne men ikke frit foruden meget själdne tilfälde at en vandrer herned ... men hvis der skal väre lidt natur og samtidig gode offentlige transport muligheder er det nok skurup trakten man skal söge mod
Jeg bor 15 km. syd for landskrona' date='[/quote'] det er vel så mere kävlinge eller lund end det er landskrona?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige gøre opmærksom på en lille overset perle...Gessie Villastad. Slet ikke så tæt bebygget som Klagshamn og dejlige omgivelser og ikke langt til vandet osv....Broen er 6-7 min væk. Svågertorp 5 min i bil. Der kan snildt cykles såfremt man har lyst....:) Et muligt valg... 3.195.000 = 2,075 mill dkk http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/371694 3.595.000 = 2,335 mill dkk http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/373038

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites