Jump to content
elbilen

Hvilken villa-alarm ?

Recommended Posts

Min løsning fra Securitas Direct fungerer fint. GSM-modul og sensorer/kontrolpanel kommunikerer uden brug af kabeltræk.
Jeps, samme oplevelse hér, dog med G4S:th2: Jeg opgraderede alarmen i.f.m. en renovering og fik fjernet samtlige kabler og installeret et gsm-modul. Troede faktisk trådløs var standard på alle nye alarmer i dag:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget pudsigt... men jeg faktisk netop haft en dårlig oplevelse med netop trådløse enheder. Ikke at det var noget alvorligt, men en af mine sensorer gik åbentbart i udu og kunne ikke kommunikere med basen, og skulle derfor skiftes. Udover det ingen problemer ellers.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meget pudsigt... men jeg faktisk netop haft en dårlig oplevelse med netop trådløse enheder. Ikke at det var noget alvorligt' date=' men en af mine sensorer gik åbentbart i udu og kunne ikke kommunikere med basen, og skulle derfor skiftes. Udover det ingen problemer ellers.[/quote']Nu mener jeg at huske, at du har samme setup som jeg - og er vi enige om, at Securitas så bare kom og skiftede sensoren, uden du skulle betale noget for dét!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meget pudsigt... men jeg faktisk netop haft en dårlig oplevelse med netop trådløse enheder. Ikke at det var noget alvorligt' date=' men en af mine sensorer gik åbentbart i udu og kunne ikke kommunikere med basen, og skulle derfor skiftes. Udover det ingen problemer ellers.[/quote'] Hmm er det hvad du kalder en dårlig oplevelse:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu mener jeg at huske' date=' at du har samme setup som jeg - og er vi enige om, at Securitas så bare kom og skiftede sensoren, uden du skulle betale noget for dét!?[/quote'] Jada :th2: Men imellemtiden var huset sådan set usikret, hvis de gik ind via terassedøren, og DET synes jeg da ikke er fedt! :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men imellemtiden var huset sådan set usikret' date=' hvis de gik ind via terassedøren, og DET synes jeg da ikke er fedt! :scared:[/quote']...så derfor kom de nærmest ba-bu og skiftede din sensor? Jeg havde en fin service-oplevelse med Securitas for nogle dage siden. Jeg ringede til dem inden jeg skulle male i stue-etagen, og fik dem til at sætte systemet i service-mode (så jeg kunne nedmontere sensorer og GSM-modul, uden sabotage-alarmen gik). Efter endt renovering, så skruede jeg hele skidtet op igen, og ringede til dem. Herefter blev systemet sat i drift igen, og en Securitas-mand bestilt, for at tjekke at selskabet kunne stå inde for funktionen på systemet (til 399,- sek. for at komme og trykke på et par knapper :rolleyes:) Da han dukkede op, testede han kort systemet - roste mig for at have behandlet sagerne fint under forløbet, og gav halv pris på service-besøget. Som han sagde, så var der jo ikke meget at tjekke - og det kunne han jo ikke tage 399,- for...med god samvittighed. Med andre ord, så var det rart at opleve venlig service, og et firma med en realistisk indstilling til tingene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har stort set kun dårliger erferinger men G4S i firmet.. Men ved ikke om de er bedre til privat.
Jeg er heller ikke imponeret. Vi havde G4S, da vi boede i Oxie, og katten aktiverede flere gange om måneden systemet, selv om de højt og helligt havde lovet, at en kat ikke ville kunne aktivere det, fordi den var så lille. Jaja, fint nok. Utilfredsstillende var det også, at de kun 1 ud af 10 gange ringede og informerede os, når alarmen var gået. Dette var ellers en klar del af vores aftale, og når de gladeligt sløser her, hvor sløser de så ikke også. :thumbdown I stedet sender de (angiveligt) en mand ud for at tjekke huset udefra, og cirka en uge senere informeres vi så om dette via alm. brev. :rolleyes: På vores nye adresse bruger jeg mit eget hjemmestrikkede system og slipper for den månedlige udgift til selskabet. Tyven er alligevel over alle bjerge, inden de når frem. Skulle uheldet være ude - og er vi selv langt væk - kan jeg i stedet bede naboen om at lukke døren efter tyven, så det ikke regner ind. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har securitas direct, og har ikke oplevet andet end super service og vanvittig hurtig reaktion. Fx havde jeg en dag glemt at alarmen var slået til, men jeg smuttede lige ud ad hoveddøren, og kunne så høre alarmen bippe, mens jeg fik slået den fra ringede telefonen. Det var Securitas der lige skulle høre hvad der skete - de bad naturligvis om vores kode, og alt var ok. Reaktionstiden var ca. 10 sek! Ingen omkostninger ved dette. Mht. service, så fik vi i dec en opringning om at vi skulle have skiftet en sensor. Sensoren sendte åbenbart et signal til Securitas, så de vidste den skulle skiftes. Ingen omkostninger ved dette. Vi har noget lignende denne pakke (med lidt flere sensorer, dørkontakter osv): http://www.securitasdirect.se/brandskydd Sig endelig til hvis du vil se alarmen i drift... eller du har yderligere spørgsmål

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...så derfor kom de nærmest ba-bu og skiftede din sensor?
Mnarh, ikke just. Som Martin skriver i sit indlæg, så kan sensoren faktisk selv fortælle at den gerne vil skiftes, men jeg måtte nu selv ringe til dem og spørge, hvorfor pokker der var en masse blinkende lamper på centralbasen samt nogle unormale alarm-bib når jeg tilkoblede alarmen. Manden i den anden ende kunne så fortælle, at han kunne se at "en komponent inte kommunicerade med centralenheten", og jeg ville blive kontaktet af en servicemand - det blev jeg så to dage efter. Ikke meget ba-bu over det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På vores nye adresse bruger jeg mit eget hjemmestrikkede system og slipper for den månedlige udgift til selskabet. Tyven er alligevel over alle bjerge, inden de når frem. Skulle uheldet være ude - og er vi selv langt væk - kan jeg i stedet bede naboen om at lukke døren efter tyven, så det ikke regner ind. ;)
Det er lige det jeg går og kigger på i øjeblikket. Kan faktisk ikke se fordelen ved at være tilsluttet en central og betale abonnement. De penge man sparer på det vil jeg hellere bruge på yderligere sikring af huset. Som du ganske rigtigt skriver så er tyven smuttet skulle uheldet være ude men med alarmen får man da besked og kan gøre noget ved det. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som du ganske rigtigt skriver så er tyven smuttet skulle uheldet være ude men med alarmen får man da besked og kan gøre noget ved det.
Nu er det jo ikke kun p.g.a. risikoen for indbrud, at man får installeret alarm. Nu om dage er røg-alarm standard - og du kan udbygge med diverse andre sensorer også. Hvis røg-alarmen går, så ringer Securitas efter Jönsson med brandhatten - det synes jeg er ganske betryggende, når man ikke er hjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Klart man får koblet røgdetektorer til sit anlæg når man har det. Det ville jo i den grad være en spildt mulighed at undlade det. Det med at kontakte brandvæsenet/politi hvis alarmen går kan jeg selv gøre lige så hurtigt som en alarmcentral. Jeg kan ydermere kontakte naboer der kan være hurtigere fremme end en tilkaldt vagt. Min idé er at kombinere magnetkontakter til døre/vinduer med glasbrudsalarmer samt PIR-detektorer så overvågningen er dobbelt i tilfælde af at skal-sikringen svigter. Dette kombineres med røgalarmer. Alt sammen trådløst. Er netop begyndt at kigge på det til hjemmet så formoder jeg finder noget fornuftigt i løbet af foråret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det med at kontakte brandvæsenet/politi hvis alarmen går kan jeg selv gøre lige så hurtigt som en alarmcentral. Jeg kan ydermere kontakte naboer der kan være hurtigere fremme end en tilkaldt vagt.
Sikkerheden i en alarm til en 24/7 central er pengene værd, mener jeg personligt. Du kan sove tungt - være udenfor dækning - midt i et møde - uden batteri...fortsæt selv listen. Alarm-centralen kan jo også kontakte dine naboer, i tilfælde af at du ikke er til at få fat på. Men hvis man vil spare, så står det selvfølgelig en frit for. Man kan dog spare sig til mange hovedpiner. Igen - det er min mening om hvor jeg vil spare, og hvor jeg ikke vil gå på kompromis. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikkerheden i en alarm til en 24/7 central er pengene værd, mener jeg personligt. Du kan sove tungt - være udenfor dækning - midt i et møde - uden batteri...fortsæt selv listen. Alarm-centralen kan jo også kontakte dine naboer, i tilfælde af at du ikke er til at få fat på. Men hvis man vil spare, så står det selvfølgelig en frit for. Man kan dog spare sig til mange hovedpiner. Igen - det er min mening om hvor jeg vil spare, og hvor jeg ikke vil gå på kompromis. ;)
Kan sagtens følge og forstå dine argumenter men personligt mener jeg ikke det er 3000-5000 SEK (?) værd om året. De penge vil jeg hellere bruge på yderligere/bedre produkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikkerheden i en alarm til en 24/7 central er pengene værd, mener jeg personligt. Du kan sove tungt - være udenfor dækning - midt i et møde - uden batteri...fortsæt selv listen. Alarm-centralen kan jo også kontakte dine naboer, i tilfælde af at du ikke er til at få fat på.
Min egen løsning kan SMS-advisere et uendeligt antal personer. Ligeså kan jeg få min Asterisk telefoncentral til at ringe op til et uendeligt antal personer med en (eller flere) pre-recorded besked/advisering. Samtidig har jeg en kraftig UPS til det hele, så strømnedbrud (forårsaget af tyven eller andre årsager) heller ikke er noget problem. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn, krisen må kradse. Sector Alarm stemmer åbenbart dørklokker i området, hvor vi bor. En sælger (eller hvad han nu var) ringede på døren for få minutter siden, og han var godt nok ikke nem at slippe af med igen. Hvis ikke jeg selv havde stået midt i døråbningen, er jeg helt overbevist om, at han var trådt indenfor i entreen. :) Det tog mig mindst 5 minutter at overbevise ham om, at jeg altså ikke var interesseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme firma har været forbi os og kæresten sagde ligesom dig at de var besværlige. Hun udleverede så desværre vores nummer så de kunne ringe og snakke med mig og ham danskeren der så ringede var endog meget ihærdig - for ihærdig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sector Alarm - den dårligeste service jeg har oplevet her i Sverige i alle de 3,5 års ophold i Malmö. Alarmen virker ikke siden d.12.06.2009 pga telefonudbyder skift. Jeg har aftalt tid for en montørbesøg, men de har afløst det 3 gange! Hver gang har jeg fået fri fra mit arbejde, da jeg skulle vente på deres montørs besøg. Nu er jeg igang med at opsige deres aftale, så er der også problemer. De stiller om 10.000 gange og til sidst lægger de røret på! Jeg er meget sur lige nu. Prøver at ringe til dem IGEN i morgen. Vil bare sige, det er min personlig erfaring, måske hos andre er erfaringen bedre, end min.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites