Jump to content
Thomasha

Advarsel vedr. fædre's overnatning i forbindelse med fødsel i Malmö

Recommended Posts

Nu den gamle tråd er hevet frem, kan jeg da lige tilføje, at jeg/vi havde en fantastisk fødsel på Lund og en fremragende behandling på patienthotellet dagen efter. Alt i alt en supergod oplevelse...

Og en tilføjelse -på patienthotellet i Lund (måske det gælder alle patienthoteller?) har du ikke mulighed for at få hjælp af personalet' date=' som du har hvis mor ligger alene på BB. Det er måske også værd at tage med...[/quote'] Selvom det er en gammelt tråd, vil jeg lige svare dig, Sanne... Man har rig mulighed for at få hjælp på Patienthotellet i Lund. Der er to sygeplejersker hele døgnet, og der er også en form for roomservice tilknyttet. Desuden er der tre måltider inkluderet, til den formidable pris af 80,- SEK i døgnet... :th2: (kender så ikke standarden på maden, da det eneste jeg ville have at spise efter fødslen var en Whopper...! :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal også have en mere og istedet for at "klage" så tog vi bare turen "rundt" Vi ringede til rigshospitalet hvor hun fødte sidst og der blev vi sendt til glostrup, som sendte os til hvidovre som sendte os til frederiksberg (som er en del af riget nu mht jordemoder), frederiksberg sendte os til bispebjerg som sendte os til glostrup som sendte os til hvidovre som..... Jeg bedte min kone ringe igen til Riget og få en tid, første gang havde hun ikke sagt noget navn. Hun ringede igen og de sendte hende videre, men så spurgte hun ind til frit sygehus valg og lige pludselig var der plads til at føde der, men ikke 12 ugers skanning som skulle foregå på hvidovre og jordemoder som foregår på frederiksberg..... Problemet med at de sender folk rundt, er fordi at en udenoms-patient ikke får fuldt budget med og derfor koster det lidt til en fyring hver gang de behandler en Sidst vi skulle føde valgte vi at føde på Riget, men måtte troppe op personligt og gennemgå deres tider med dem I telefonen var alt booket, men da jeg satte mig ned ved siden af "bookeren" og så på skærmen var der næsten frit valg..... lidt underligt ps. personligt så jeg helst at hun fødte i malmø, men rent jobmæssigt er det lettest at gå til skanninger, jordemoder osv. i danmark.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor vælger du forresten at føde i DK?
Jamen har jo ikke valgt noget endnu, er bare ved at undesøge mulighederne :) Alle mine scanninger og div. undersøgelse sker på en privat klinik i dk, så det er egentlig bare et sted at føde jeg leder efter. Grunden til Hvidovre er med i billedet er at mine 2 andre er født der, og der er jeg tryg hvis man kan sige sådan, hvis der skulle ske komplikationer igen, som der gjorde med V efter fødslen. Syntes også scannningerne ligger alt forsent i SE, og der er ting de ikke undersøge foruden man er op i alderen.....ok den fordel har jeg da så hæhæ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde fodt paa UMAS i juni i aar og det var sku ikke noget jeg fortryder. Personalet var kanon. Vi fik mad efter at have fodt med svenske flage da det var national dag. Efter fodslen fik vi lov til at blive i den rum jeg fodte hvor vi fik famillien paa besog ogsaa rykkede vi paa patient hotelet. Jeg betalte 80 sek for en dag og min mand 250 sek. Kunne spise alle maaltider der men min mand kun morgenmad. Hvis man onsker se tv koster det 50 sek den forste dag og efter skulle det blive billigere. Har fodt paa hvidovre og rigshospitalet inden og jeg maa da nok sige at UMAS var den dejligste sted. Der var ingen stress over at de kunne tag lang tid. Hvor til gaengeld i dk fik jeg begge steder at vide at det skulle vaere nu ellers ville det ende med kejsersnit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites