macpack 10 Anmeld indhold Skrevet February 27, 2009 Hejsa halv/svenskere, Nogen der kan hjælpe med at løse mit email/outlook problem, når jeg prøver at sende mails, for jeg en fejl mail smidt i hoved med beskeden: Relay access denied. 554 : Relay access denied Til email adresserne er rigtige, og har prøvet dette før ved at skifte fra bbb smtp server til bb2 smtp server, men nu har jeg ikke flere smtp servere jeg kan prøve med.. :O) Lige nu er den indstillet til at bruge: smtp.bredband2.net Nogen der kan hjælpe.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Beskedden kommer fra din udbyder, som du af en eller anden grund ikke er "godkendt" hos. Har du fx markeret noget omkring SMTP-adgangen "requires authentication" eller lignende? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 #2 Nej ingen godkendelse eller noget. Jeg modtager som sagt fint emails ind, men ud vil den ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Jamen så er spørgsmålet om du måske SKAL have en godkendelse: Beskedden kommer fra din udbyders system, der ikke vil tillade at du benytter dem som relæ= altså at du sender mail "henover" dem. Tal med din udbyders servicedesk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Hejsa halv/svenskere, Nogen der kan hjælpe med at løse mit email/outlook problem, når jeg prøver at sende mails, for jeg en fejl mail smidt i hoved med beskeden: Relay access denied. 554 : Relay access denied Til email adresserne er rigtige, og har prøvet dette før ved at skifte fra bbb smtp server til bb2 smtp server, men nu har jeg ikke flere smtp servere jeg kan prøve med.. :O) Lige nu er den indstillet til at bruge: smtp.bredband2.net Nogen der kan hjælpe.? Hvis du sidder på en anden forbindelse end den du er kunde hos kan der være problemer, så check evt. med udbyderen om hvilken SMTP du skal bruge, som der blev skrevet før, så er det fordi den mailserver du sender igennem ikke acceptere du bruger den som relay. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Hvis det er en server i dk, så kan du som regel bruge port 587 med authentication..... Så skulle det køre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Hvis det er en server i dk' date=' så kan du som regel bruge port 587 med authentication..... Så skulle det køre.[/quote']RFC 2476 (SMPT-submit/auth på port 587) er vejen frem, enig. Men nu blev der spurgt på specifikke smtp-servere hos svenske bredband2 Desuden vil en del servere også smide en 554, hvis du har sat RCPT-TO til en anden adresse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Hejsa halv/svenskere, Nogen der kan hjælpe med at løse mit email/outlook problem, når jeg prøver at sende mails, for jeg en fejl mail smidt i hoved med beskeden: Relay access denied. 554 : Relay access denied Til email adresserne er rigtige, og har prøvet dette før ved at skifte fra bbb smtp server til bb2 smtp server, men nu har jeg ikke flere smtp servere jeg kan prøve med.. :O) Lige nu er den indstillet til at bruge: smtp.bredband2.net Nogen der kan hjælpe.? Hej macpack. Jeg lytter lige med her, for jeg har det samme problem med bb2. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Hvor har i jeres hjemmeside henne og er der tilknyttet mailhotel på dem??? Såfremt I har det, så er det tit muligt at bruge port 587 med auth. for at omgå din udbyders blokering af SMTP trafik.....Til andre end deres egen relay. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 RFC 2476 (SMPT-submit/auth på port 587) er vejen frem, enig. Men nu blev der spurgt på specifikke smtp-servere hos svenske bredband2 Desuden vil en del servere også smide en 554, hvis du har sat RCPT-TO til en anden adresse. Jo men det er ikke så relevant faktisk, det hænger sådan sammen at hvis man sidder på samme IP range og sender fra et godkendt domæne (auth eller ej) så er RCPT-TO lige gyldigt.. Sidder man ikke på samme IP range eller et godkendt IP range (relay), så er RCPT-TO afgørende .. Sagt på en anden måde SMTP er en kombination af hvor trafikken kommer fra (IP) og hvem den er fra og til (afsender domæne eller modtager domæne).. Derfor kunne det være at man evt. har fået tildelt en IP som ikke er nået at komme med hos ISP'erens allowed relay og her kan auth løse problemet. Med authentication kan man bruge udbyderens relay mod at man smider sine credentials.. Så hvis du ikke kan sende mails lige pludselig men intet har ændret, så har du måske fået ny IP adresse og derfor skal du enten bruge auth, hvis det er åbent eller kontakte ISP'en.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Jeg har nu kontaktet bredband2 2 gange nu, uden de har svaret tilbage på mail, og det er snart over 1 uge siden.. Jeg må gribe telefonen og sidde i kø i 10minutter før jeg kommer til, og for en supporter i hånden, som sikkert aligevel ikke kan hjælpe.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 macpack, så vidt jeg kan huske bor du i almvik og har sikkert så vi andre i serenadgatan/kvartettgatan bredband2 hos viaeuropa2 deres server hedder smtp.brikks.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Menace>>>Jamen mange tak.. Det var lige den server jeg skulle bruge.. Der sparet du mig lige for en masse bølv med deres hotline imorgen/mandag... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2009 menace>>>For du fejl ved smtp.brikks.com serveren nu.?? Lige pludselig er den begyndt at skrive fejl ved afsending af mails med den smtp.brikks.com... Selvom den har virket upåklageligt siden sidst... Jeg tænker på om der er andre jeg kunne bruge.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2009 Den svarer fint på ping....4ms fra 93.182.166.11 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2009 Ja det er også det som er møj underligt.. Den skriver: Send test-e-mail: Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen. Når jeg tester mailen i outlook. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2009 Virker som et auth. problem....Som regel derfor den lukker forbindelsen ned. Har du ikke en error log ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2009 menace>>>For du fejl ved smtp.brikks.com serveren nu.?? Lige pludselig er den begyndt at skrive fejl ved afsending af mails med den smtp.brikks.com... Selvom den har virket upåklageligt siden sidst... Jeg tænker på om der er andre jeg kunne bruge.? Hey macpack Lindt underligt gik brikks ned for 2 dage siden Jeg synes informationsniveauet er meget lavt fra den netudbyder..... Så vidt jeg kan forstå det, skal man lave en mailkonto på bredband2.com før man får login oplysninger til en eller anden smtp server (man kan ikke bruge smtp.bredband2.com) Jeg skal dog lige finde mit kundenummer/login før jeg kan lave en konto for at se om det virker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2009 Menace>>>Rigtigt, det med at lave sådan en bredband2 email konto har jeg også læst om i deres opsætnings guides... Men utroligt man skal igennem alt dette her bøvl.. Hjemme i DK, kan jeg da huske at man ikke skulle oprette emails osv.. for at få login oplysninger til en smtp konto.. ANyways, jeg må også lige finde mit kundenr frem, og oprette sådanne en konto then.. 14/5-2009 UPDATE: Vil bare informere at det hjalp, efter jeg fik oprettet en bredband2 email og brugte den som login til udsendelse via smtp serveren i outlook.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites