Jump to content
Sisse

Penge hvorfra ???

Recommended Posts

:D:rolleye: . .. jo tak' date=' den tror jeg de fleste har regnet ud.... Dejlig klar udmelding :D[/quote'] Weird - ikke den udmelding jeg har fået fra dem... Men jeg skal vist tjekke op på sagerne igen ser det ud til :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arbejdsdirektoratet kan (næsten:rolleyes:) altid svare. Altid et godt sted at starte, hvis man er i tvivl:) http://www.adir.dk/graphics/informationsprodukter/pjecer/2005/02_arbejdsloeshedsforsikret_i_eos/html/chapter04.htm
Men, der står jo heller intet om hvordan det praktisk skal gøres ? Det kan godt være at en svensk a-kasse SKAL ta' imod dig hvis du bliver arbejdsløs, men hvor står det henne ? Fint nok at der alle steder står at man skal ha' penge i det land hvor man bor men er der ikke en der kan vise mig, hvor det står at det ikke er nødvendigt at være medlem inden de/a-kassen påbegynder udbetalingen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt hvad der står og hvad de siger, men jeg tror ikke på at jeg på 1. arbejdløshedsdag bare tropper op jos en Svensk A-kasse og siger hej jeg kommer fra 3F i Danmark og er blevet ledig så her er mit kontonummer så i kan sætte penge ind til mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal naturligvis bruge en attest E301 fra din danske a-kasse, som du indleverer til a-kassen i Sverige, dernæst går det helt automatisk, omend det tager noget tid med alt bureaukratiet, inden du får nogle penge - typisk mindst en måned

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Prøv at spørge jeres bank i Danmark om i kan trække lidt penge inditl LG er klar! det er nok det bedste bud. Jeres bank I danmark kender trods alt til procedurere omkring dette, det gør de ikke i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites