Sisse 10 Anmeld indhold Skrevet February 25, 2009 Hej min mand går hjemme og er sygemelt, det firma han arbejder for, erklærede sig så konkurs i fredags og her står han så penge hvorfra ??? Lønmodtagernes garantifond går ind og dækker hans tab, men det tager op til ca. 2 mdr før han får pengene derfra, da vi skal vente på skifteretog alt det dér spørgsmålet er nu hvor skal han have penge fra i de 2 mdr.... ? skal vi leve af min løn som altså ikke er noget at råbe hurra for eller kan kommunen som er fraflytterkommunen (Næstved) gå ind og udbetale sygedagpenge ??? han fik jo løn fra hans firma og de fik dækket hans sygeagpenge af kommunen.. hvad skal vi gøre ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Lg Dem jeg kender i konkursfirmaer har ikke ventet 2 mdr. Pröv at ringe til dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Han kunne snakke med sin A-kasse eller fagforening! De plejer at gå ind og give et forskud på lønnen hvis ens firma går konkurs!:th2: ( Eller det gør min ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 såfremt han er i a-kasse eller fagforening... det er jo langt fra alle der er det (mig inklusiv) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 såfremt han er i a-kasse eller fagforening... det er jo langt fra alle der er det (mig inklusiv) Ja så er det sku folks egne fejl! Jeg har der heller ikke særlig ondt at folk der ikke har en brandforsikring og deres hus brander ned til grunden! folk vælger selv, MEN lad værer med at pive når det går galt!;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Vil tror kan få sygedagpenge men det er fra den kommune han arbejder i der skal betale dem, satsen er pt 95kr i timen, men det er jo nok bedere end igenting. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Ja så er det sku folks egne fejl! Jeg er ej heller medlem af a-kasse (og fagforening) - og det er sgu ikke nogen fejl! vælger selv' date=' MEN lad værer med at pive når det går galt!;)[/quote'] Tro mig, du vil fa'me ikke høre mig pive, for det bliver ikke nogensinde aktuelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Jeg er heller ikke medlem, og tror der er mange af os :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Jeg er heller ikke medlem' date=' og tror der er mange af os :)[/quote'] Det jeg i sin tid fik at vide i "min" fagforening/a-kasse var, at de alligevel ikke ville dække hvis jeg var bosat i SE, såh.... Mon ikke bare PSAUSA har valgt at betale penge til noget ubrugeligt ? Iøvrigt har jeg aldrig været medlem i en A-kasse... Hvis jeg regner lidt på det, så kan jeg være uden arbejde i rigtig mange måneder uden at det vil koste mig penge.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Jeg er og har heller aldrig været medlem af en A-kasse og det er helt klart min overbevisning at det heller ikke vil kunne betale sig når man bor herovre og jobber i Danmark, ydelsen vil være så lav at min økonomi under alle omstændigheder vil kuldsejle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Det jeg i sin tid fik at vide i "min" fagforening/a-kasse var, at de alligevel ikke ville dække hvis jeg var bosat i SE, såh.... Mon ikke bare PSAUSA har valgt at betale penge til noget ubrugeligt ? Iøvrigt har jeg aldrig været medlem i en A-kasse... Hvis jeg regner lidt på det, så kan jeg være uden arbejde i rigtig mange måneder uden at det vil koste mig penge.... Nej heldig vis betaler jeg ikke til noget ubrugligt! Jeg betaler til en offenlig lønforsikring! og hvis jeg bliver arbejdsløs så kommer dagpengene fra den svenske stat! Ikke meget men lidt! Nu hvor du regner husker du så at det kan trækkes fra i skat også Men helt sikker er det at det er folks eget valg om de vil stå i A-kasse men gider bare ikke høre på at de ikke har penge til at stå i en A-kasse, og så når først de står uden arbejde heller ikke har nogel penge! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Nej heldig vis betaler jeg ikke til noget ubrugligt! Jeg betaler til en offenlig lønforsikring! og hvis jeg bliver arbejdsløs så kommer dagpengene fra den svenske stat! Ikke meget men lidt! Nu hvor du regner husker du så at det kan trækkes fra i skat også Men helt sikker er det at det er folks eget valg om de vil stå i A-kasse men gider bare ikke høre på at de ikke har penge til at stå i en A-kasse, og så når først de står uden arbejde heller ikke har nogel penge! Må man spørge hvordan den er skruet sammen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Nej heldig vis betaler jeg ikke til noget ubrugligt! Jeg betaler til en offenlig lønforsikring! og hvis jeg bliver arbejdsløs så kommer dagpengene fra den svenske stat! Ikke meget men lidt! Nu hvor du regner husker du så at det kan trækkes fra i skat også Men helt sikker er det at det er folks eget valg om de vil stå i A-kasse men gider bare ikke høre på at de ikke har penge til at stå i en A-kasse, og så når først de står uden arbejde heller ikke har nogel penge! Tror ikke du forstår hvad der menes her, Bor du i sverige og arbejder i dk. Og bliver arbejdsløs, får du bare fingeren fra din danske a-kasse. For så hører du til sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Nej heldig vis betaler jeg ikke til noget ubrugligt! Jeg betaler til en offenlig lønforsikring! og hvis jeg bliver arbejdsløs så kommer dagpengene fra den svenske stat! Ikke meget men lidt! Ja ? Det sådan er det jo for alle. Dagpengene kommer fra SE. Hvis du vil sikres i SE, så skal du forsikres mod løntab, men så skal du være ansat i SE og ikke DK Du kan kigge her: http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetsl%C3%B6shetskassa Hvis du ikke er ansat i SE, så har du en indkomst på ... 0 kr !... Og, din erstatning bliver absolut mindste satsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Ikke minste sats Man bliver overflyttet til en Svensk a-kasse. Og man får Svensk max belöb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Man bliver overflyttet til en Svensk a-kasse. Og man får Svensk max belöb Ok, dette er så helt nyt for mig og min tidligere a-kasse. Du siger altså at, hvis man bliver arbejdsløs i DK, så flyttes man automatisk i en SE a-kasse og de betaler så fuld erstatning ? Hvilken A-kasse vil ta' dig som medlem på disse betingelser ? Kan du ikke finde noget fakta om dette, det må da være interessant for en masse mennesker (personligt er jeg ligeglad, jeg er ansat i SE så det kommer aldrig til at påvirke mig og jeg er forøvrigt forsikret igennem mit firma uden at det koster mig en krone) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Nej heldig vis betaler jeg ikke til noget ubrugligt! Jeg betaler til en offenlig lønforsikring! og hvis jeg bliver arbejdsløs så kommer dagpengene fra den svenske stat! Ikke meget men lidt! Alt for lidt. For os ville beløbet i hvert fald være ubrugeligt. Vi ville på ingen måde kunne få vores økonomi til at hænge sammen, hvis jeg overgik til dagpengesats. Altså: op på hesten og ud at finde nyt arbejde inden de 3 måneder er gået (hvilket er fint med mig; 3 måneder er nok). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 6798dkr med dagens kurs.:th2: Så kan det sku da være det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Ok, dette er så helt nyt for mig og min tidligere a-kasse. Du siger altså at, hvis man bliver arbejdsløs i DK, så flyttes man automatisk i en SE a-kasse og de betaler så fuld erstatning ? Hvilken A-kasse vil ta' dig som medlem på disse betingelser ? Kan du ikke finde noget fakta om dette, det må da være interessant for en masse mennesker (personligt er jeg ligeglad, jeg er ansat i SE så det kommer aldrig til at påvirke mig og jeg er forøvrigt forsikret igennem mit firma uden at det koster mig en krone) HK har ingen problemer med den slags, der er jeg medlem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Hvilken A-kasse vil ta' dig som medlem på disse betingelser ? Alfa-kassan, hvis ikke du kan blive medlem af den a-kasse, som dit erhverv tilhører Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 HK har ingen problemer med den slags' date=' der er jeg medlem...[/quote'] Sjovt, for det var netop HK som fortalte mig noget anderledes... Men, det er 5-6 år siden, så måske det er lavet om ? Men, ligegyldigt... for med 6-7.000kr om måneden, så er det sgu ligegyldigt at være medlem eller ej.... (min mening) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Men, ligegyldigt... for med 6-7.000kr om måneden, så er det sgu ligegyldigt at være medlem eller ej.... (min mening) Ja, du har ihvertfald hurtigt betalt det ind via dit kontigent eller hvad sådan noget hedder :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Hvad mener du? Hvad mener du med at HK ikke har nogen problemer med den slags? HK har ingen problemer med den slags' date=' der er jeg medlem...[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2009 Dette er saxet fra HK´s hjemmeside, rart de så tydeligt kan skrive tingende, det er jo helt tydeligt hvad de mener :-) Vælger du at bo i Danmark og arbejde i udlandet – fx i Sverige eller i Tyskland – eller omvendt, bliver du betegnet som en grænsegænger. I så fald skal du være opmærksom på, at du normalt bliver beskattet dér, hvor du arbejder. Bor du i ét land og arbejder i et andet, er hovedreglen, at du skal være medlem af a-kassen eller forsikringssystemet i det land, hvor du arbejder. Bor du i Danmark og arbejder i Sverige, skal du være medlem af forsikringssystemet i Sverige. Bor du i Sverige og arbejder i Danmark, skal du være medlem af en dansk a-kasse. Bliver du ledig, er hovedreglen, at du skal være medlem af a-kasse eller forsikringssystemet i det land, hvor du bor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2009 Bliver du ledig, er hovedreglen, at du skal være medlem af a-kasse eller forsikringssystemet i det land, hvor du bor. :D:rolleye: . .. jo tak, den tror jeg de fleste har regnet ud.... Dejlig klar udmelding :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites