Jump to content
samson

Gode grillbriketter ?

Recommended Posts

Er der nogen der ved hvor man kan købe Webers originale grillbriketter, eller endnu bedre Heatbead briketter, her i malmø....? Skal grille i weekenden, og er desværre løbet tør for gode briketter, som jeg plejer at købe i dk... Jasper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der ved hvor man kan købe Webers originale grillbriketter, eller endnu bedre Heatbead briketter, her i malmø....? Skal grille i weekenden, og er desværre løbet tør for gode briketter, som jeg plejer at købe i dk... Jasper
Jeg har tidligere købt weber briketter i bauhaus, optimera eller k-rauta... Meeeen deres grillafdelinger er lidt tomme på denne årstid.. ( ihvertfald i januar ) hvor jeg ledte efter dem sidst... Lidt skuffende når man er helårs griller :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har tidligere købt weber briketter i bauhaus, optimera eller k-rauta... Meeeen deres grillafdelinger er lidt tomme på denne årstid.. ( ihvertfald i januar ) hvor jeg ledte efter dem sidst... Lidt skuffende når man er helårs griller :th2:
Ja, det er desværre også min erfaring. Så ellers at de havde dem hos Järnia i Toftanäs, men de er jo selvfølgelig lukket...:( Det kan være at der er andre helårs grillere der ved noget........?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan faktisk ikke huske hvor jeg plejer at købe dem. Jo Metro tror jeg jeg købte en stak fuld. Men hvis du ikke finder noget så har jeg en 10kg HB stående + lidt andre kul. Skal du lave steg eller bare bøffer og pølser?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@juff: Jeg smuttede en tur i K-Krauta, og vupti.. der stod en palle med Webers de bedste! Tak for tipset...:th2: @BS: Tak for tilbuddet! Ja, jeg skal lave steg.... Hvis det bare er bøffer, pølser eller andet der ikke kræver langtids-stegning, betyder det ikke så meget for mig hvilke kul/briketter jeg bruger. Men jeg syntes Weber's premium holder længe, når man griller ænder, oksestege osv, så dem bruger jeg gerne.. @Larsk: Fint link, men det er måske lige lidt mere end jeg får brug for i år.. ;) Jasper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så de havde 10 kg Heatbead i Netto på tornfalksgatan i Söderkulla til 129 SEK - det er da billigt :th2:
Jeg kan ikke lige huske hvad jeg plejer at give for HeatBeads, men det lyder ikke helt forkert. Dog har jeg kun givet 119sek for 10kg Webers i K-Rauta... Helt ok pris syntes jeg :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk testede kul for ikke så længe siden og jeg kan ikke helt huske hvor langt nede af listen Heatbeats landede men det var laaaangt nede. Både på pris og kvalitet. De er iøvrigt også forurendende da de er stenkul og udleder CO2, hvilket trækul ikke gør. Og tilfældigvis var trækullene også dem der scorede bedst, så i skulle måske overveje at skifte. Det er jo sjældent at man har noget på grillen i 3-4 timer. Oftest er det jo under 2 timer som testen netop også lagde vægt på - og her tabte heatbeats og de andre langtidsvarmende stenkulsbriketter big time :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tænk testede kul for ikke så længe siden og jeg kan ikke helt huske hvor langt nede af listen Heatbeats landede men det var laaaangt nede. Både på pris og kvalitet. De er iøvrigt også forurendende da de er stenkul og udleder CO2, hvilket trækul ikke gør. Og tilfældigvis var trækullene også dem der scorede bedst, så i skulle måske overveje at skifte. Det er jo sjældent at man har noget på grillen i 3-4 timer. Oftest er det jo under 2 timer som testen netop også lagde vægt på - og her tabte heatbeats og de andre langtidsvarmende stenkulsbriketter big time :-)
Vil godt stå ved at Co2 udslippet fra mine grillkul...ja det rager mig baglæns. Er rigtig godt tilfreds med resultatet fra HB. Og det med at man ikke grill'er over 3-4 timer... Ja så har du vist aldrig forsøgt dig med Pulled Pork. 12 timers grillning ved ca 110 grader. MUMS! Må jeg forresten henlede til www.grillguru.dk fantastisk side!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites